Voor de liefhebber: VFR750F pics.... vers

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Hoi,

Van het weekend maar eens pics geschoten van de Honda VFR750 uit 1993. 8-)
Dus bij deze deel ik ze met jullie, aardig hé? ;)

vfr01.jpg


vfr02.jpg


vfr03.jpg


vfr04.jpg


De volgende foto's heb ik vanmiddag geschoten, nadag ik het 'spatbord' ietsje heb ingekort. Stuk beter zo! :D

vfr05.jpg


vfr06.jpg


Nou wat vinden jullie ervan? :z
 
Lijkt wel een beetje op degene die ik gehad heb....
full

Alleen was het een americaans model. (miles + kleurstelling)

Het is verstandig om de spanningsregelaar te voorzien van een koeler..
 
Scottie, waar zit die spanningsregelaar?!

edit, ik zie het al.... gehe.... Thanx zal er over nadenken.
Wat gebeurt er als ie te warm wordt?!

Andere vraag, welke demper zie ik daar? Ziet er wel aardig geil uit! :9~
 
Laatst bewerkt:
Scottie, waar zit die spanningsregelaar?!

edit, ik zie het al.... gehe.... Thanx zal er over nadenken.
Wat gebeurt er als ie te warm wordt?!

Andere vraag, welke demper zie ik daar? Ziet er wel aardig geil uit! :9~

Spanningsregelaar wordt te warm en brand door. '(
Vele pegels voor een andere. Werd al eerder gemeld.
Demper is een BSM Vampire (met zonder :) DB killer)
 
Vergeet je de stekkertjes niet aan te knijpen van de stekker bij de regelaar anders verbranden ze weer
Ze moeten lekker strak zitten ;)
Want daar begint de ellende met verbranden :(

Dat weet ik zelfs als Kawa rijder
Dit komt ook voor bij de F Blade en diversen andere hon `s
Sorry ik kan het woord niet uitspreken ;)
 
Vergeet je de stekkertjes niet aan te knijpen van de stekker bij de regelaar anders verbranden ze weer
Ze moeten lekker strak zitten ;)
Want daar begint de ellende met verbranden :(

Dat weet ik zelfs als Kawa rijder
Dit komt ook voor bij de F Blade en diversen andere hon `s
Sorry ik kan het woord niet uitspreken ;)


Solderen rules!! :+
Die plastic blauwe trut dingen moesten ze naar de maan verbannen.....
Never nooit nie gebruiken.. :(
 
Vergeet je de stekkertjes niet aan te knijpen van de stekker bij de regelaar anders verbranden ze weer
Ze moeten lekker strak zitten ;)
Want daar begint de ellende met verbranden :(

Dat weet ik zelfs als Kawa rijder
Dit komt ook voor bij de F Blade en diversen andere hon `s
Sorry ik kan het woord niet uitspreken ;)

als de fireblade er niet was geweest had jou kawa er heeeel
anders uitgezien!
 
afbeelding
Op deze manier dus. Knopen aan de achterverlichting

Da's wel een heel rigoreuze oplossing voor dat probleem. Ik heb mijn VFR (1995) nu 3 jaar en 36000 kilometer (nu 53000) en nog geen last van gehad; maar ik heb gehoord dat 't bij elke VFR er tussen de 40 en 80d km een keer voor komt..
Maar misschien kwam 't bij de '90-93 serie vaker voor dan bij de 94-97 serie?
 
Da's wel een heel rigoreuze oplossing voor dat probleem. Ik heb mijn VFR (1995) nu 3 jaar en 36000 kilometer (nu 53000) en nog geen last van gehad; maar ik heb gehoord dat 't bij elke VFR er tussen de 40 en 80d km een keer voor komt..
Maar misschien kwam 't bij de '90-93 serie vaker voor dan bij de 94-97 serie?

Hoezo rigoreus? Ik vond het wel inventief!
Je verlichting heb je altijd aan (als je tenminste je verstand gebruikt)
Die ventilator gebruikt nauwelijks tot geen stroom, dus de bedrading kan het makkelijk hebben. Een koelertje kost maar een paar euro, de spanningsregelaar meer dan 80! (waarschijnlijk dan ook nog immitatie voor dat geld)

Metingen hebben aangetoond dat de temperatuur van de regelaar meer dan 10 graden koeler blijft, hierdoor overleeft het ding het gewoon langer.
Die temperatuur, vergis je niet, gaat richting 100 graden (in de regelaar)
Electronica verouderd heel snel bij een hogere temperatuur.

Met de koeler erop kwam ie bij mij niet meer boven de 60 graden.
 
Je kunt ook koelpasta gebruiken werkt ook prima
Hoezo rigoreus? Ik vond het wel inventief!
Je verlichting heb je altijd aan (als je tenminste je verstand gebruikt)
Die ventilator gebruikt nauwelijks tot geen stroom, dus de bedrading kan het makkelijk hebben. Een koelertje kost maar een paar euro, de spanningsregelaar meer dan 80! (waarschijnlijk dan ook nog immitatie voor dat geld)

Metingen hebben aangetoond dat de temperatuur van de regelaar meer dan 10 graden koeler blijft, hierdoor overleeft het ding het gewoon langer.
Die temperatuur, vergis je niet, gaat richting 100 graden (in de regelaar)
Electronica verouderd heel snel bij een hogere temperatuur.

Met de koeler erop kwam ie bij mij niet meer boven de 60 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan