Voor de "sportieve (supersport) rijders" onder ons!

Hoeveel PK en topsnelheid vind jij genoeg?

  • Meer dan 200+ pk is altijd welkom!

    Stemmen: 1 5,9%
  • Meer dan 200 pk hoef ik niet, is gekkewerk!

    Stemmen: 7 41,2%
  • Tot en met 250 pk en een top van 330 km/u lijkt mij wel wat!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Tot en met 300 pk en een top van 330+ km/u lijkt me wel wat!

    Stemmen: 2 11,8%
  • Tot 250 pk en een top van 330 km/u lijkt me wel wat!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dit topic is gewoon te gek voor woorden, de motoren gaan al

    Stemmen: 1 5,9%
  • Als mijn motor 330 km/u kan vind ik het goed!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik vind 190 pk met een topsnelheid van begrensd 300 km/u mee

    Stemmen: 1 5,9%
  • Ik kan moeilijk kiezen

    Stemmen: 1 5,9%
  • Ik wil niet voor gek verklaard worden dus post niks in dit t

    Stemmen: 4 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    17

THe WoLFMaN

MF veteraan
9 aug 2006
3.704
0
Rotterdam
Oke misschien dat de vraag overal al eens langs is gekomen, maar ben nu toch wel benieuwd naar een uitslag in de vorm van een polletje. Kon er nog niks van vinden dus vandaar dit topic.

Overigens gaf ik specifiek aan in de topictitel "sportieve rijders" omdat ik weet dat dit topic slaat op mensen die sportief rijden, bij sportief rijden maak je snelheid, en bij snelheid komen PK's en Nm's kijken.

De rest mag uiteraard antwoorden, maar zal minder serieus genomen worden aangezien die geen toegevoegde waarde hebben op de Poll vraag.

Namelijk:

"Met hoeveel PK nemen wij genoegen, en waar zeggen wij NEE of juist JA tegen?"

(met in ons achterhoofd houdend dat het zo snel mogelijk bereiken van een topsnelheid een must is, evenals het bereiken van een veel hogere topsnelheid als 300 km/u!)

Probeer ook graag te beargumenteren waarom, en hoe je erover denkt.

Het gaat ook puur om onze fantasie. Want zeg eerlijk de motoren worden nu al begrensd...de rest van het verhaal spreekt voor zich.

;) Succes met stemmen.

:]
 
Laatst bewerkt:
Een motor kan niet bruut genoeg zijn. :)
Alleen of het ook nog leuk is om mee te spelen op straat is de volgende vraag...

(denk aan boetes :X )
 
???

Ik zie het nu pas ja... Ik snap er niks van... verdorie... fok die poll dan maar!

Antwoord gewoon hier in het topic op de poll vraag.

;)

THNX!
 
Laatst bewerkt:
Een motor kan niet bruut genoeg zijn. :)
Alleen of het ook nog leuk is om mee te spelen op straat is de volgende vraag...

(denk aan boetes :X )

Een motor kan voor mij ook niet bruut genoeg zijn. Als de gasrespons maar vloeiend kan verlopen, zonder dat "ineens" die 250 pk loskomt... :X

En als we dan toch bezig zijn...deze motoren zullen er vast wel voor zorgen dat de staatskas "gespekt" gaat worden. Dus eigenlijk mogen ze sowieso niet klagen over "snelle" motoren.

O-)
 
Ach wat heeft een gemiddelt iemand nou werkelijk nodig om te rijden...Nie om mee te posen en stoer te doen...


Ik heb een 125pk en 100nm echte op het achterwiel. Dit is vor mij op straat meer dan voldoende. Ik wordt snot voor m'n ogen gereden door mensen op 400 en 600cc motoren op een leuke dijk. Wat heb ik dan aan meer dan 200 pk?
Op een recht stuk loop ik ze toch wel in. ( op het achterwiel _O- )

Nee, vindt die 180+ pk monsters erg leuk, maar in de praktijk zijn er maar erg weinig mensen die daar het uiterste uit halen. We denken allemaal dat we Wayne Rainy zijn, en velen zullen ook zo eindigen...


Die pk strijd is wel leuk, maar of we het echt nodig hebben is ten tweede. Hoeveel mensen rijden bijv. op hun 180+ pk monster 365 dagen per jaar? ken er weinig. Dat soort vermogens zijn heel leuk als je er de ruimte voor hebt zoals op het cirquit, maar voor dagelijks gebruik is meer dan een 150 pk vaak al onpraktisch.


Maar ja, het is en blijft leuk o te zeggen op een feestje natuurlijk... Ik heb wel 180 pk op mijn motor, en hij kan wel 300 per uur... .En ik ben bij de DELA, want ik rij er alleen op als het 35 graden is _O-


*O*
 
hoe meer en hoe sneller hoe mooier.

staat er weer net niet bij ;(

maar je hebt het niet nodig, maar is wel mooi voor de heb :9~
 
Laatst bewerkt:
"Bigger, better, faster, more"

We hoeven het niet te willen, we krijgen het toch wel
15 jaar geleden zaten anderen zoals ons hetzelfde te discussieren over 100pk
 
nu rijd ik nog 25kw dus eigenlijk geen recht van spreken :)

maar ik zou eerder voor een 600cc gaan. het mooiste lijkt me nog moderne 400cc supersport, 100 pk op 170 kilo? liever -10 kilo als +10 pk
 
Voor mij is het onzin, PK's als maatstaf. Ga maar naar het circuit, de snelsten (onder de gewone liefhebbers dan) zijn degenen die goed kunnen rijden, niet degenen met het meeste vermogen onder hun kont.

Belangrijker vind ik de kwaliteit van vering en demping, daar wordt standaard nog steeds op beknibbeld terwijl alle publiciteit gaat naar de PK's.
 
"Bigger, better, faster, more"

We hoeven het niet te willen, we krijgen het toch wel
15 jaar geleden zaten anderen zoals ons hetzelfde te discussieren over 100pk

Daar ben ik het mee eens. We krijgen het toch wel. Maar de verschillen worden wel steeds kleiner denk ik. En anders is het wel de overheid die ingrijpt voor dat soort wegmonsters... :X
 
Daar ben ik het mee eens. We krijgen het toch wel. Maar de verschillen worden wel steeds kleiner denk ik. En anders is het wel de overheid die ingrijpt voor dat soort wegmonsters... :X
als de 200 pk grens berijkt is (ja dat is ie al maar maar het zijn nog steeds japanse gebakken lucht 200pk's) dat er nog wel zon discussie op gang komt in de politiek :X met daarbij horende maatregelen
 
als de 200 pk grens berijkt is (ja dat is ie al maar maar het zijn nog steeds japanse gebakken lucht 200pk's) dat er nog wel zon discussie op gang komt in de politiek :X met daarbij horende maatregelen

Als ze het maar laten! :+

Laat ze eerst maar aantonen dat ongelukken in verband staan met de hoeveelheid cc's. Laat staan het vermogen. Kijk dan hebben ze tenminste argumenten. Maar tot nu toe vind ik die hele heisa over pk's en cc's larriekoek. Ze kunnen niks goed beargumenteren aan de hand van feiten. Ze lullen maar wat omdat ze eigenlijk onzin praten dat weten zij, dat weten wij. En niemand die daar iets tegen kan doen. :(
 
600cc is voor mij voorlopig meer dan genoeg.
Is veel leuker om met een 600 op het circuit 1000jes in de buitenbocht in te halen.. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan