Hallo sleutelaars,
Ik ben beginnend sleutelaar, wel wat aan mijn auto geprutst (mistlampen installeren, airbags monteren, voorkant eraf om koelvin te vervangen), maar motorisch tot nu toe niet. Wil wel heel graag leren, dus wphb gedownload en samen met een maat (automonteur) de carbs er afgehaald en schoongemaakt (vlotternaalden ook), maar dit loste het probleem niet op.
Probleem:
Motor heeft 6/7 maanden stilgestaan. Bij proefrit geen probleem, bij naar huis rijden aantal keren stilgevallen. Toen ik het luchtfilterhuis eraf haalde, kwam hier een heleboel benzine uitgelopen (als in: kan best een halve liter zijn geweest). Nadat de carbs schoongemaakt waren even een klein proefrondje gedaan, waarna er wederom behoorlijk wat benzine in het filterhuis zat. Van de twee meest rechtse carbs waren de rubberen afdekkingen van de vlotternaald erg vettig (benzine), de meest linker was droog, de tweede van links had aan de rechterkant wat benzineresidu.
Als ik de motor op de zijstandaard zet loopt hij beter dan wanneer ik hem rechtop houd, dan gaat hij lager in toeren lopen.
Motor blijft nu stationair wel lopen, maar schommelt nogal (1300-2100/2200 toeren).
Het (vacuüm) benzinekraantje lekte, dus een revisie set besteld.
We gaan de motor binnenkort ook een grote beurt geven (alle oliën incl. voorvork/rem, alle filters, bougies).
Maat dacht ontsteking, maar gisteren bij de motorzaak gaven ze aan dat dit zeker niet de ontsteking zou zijn, maar eerder kleppen stellen.
Ik zal overigens de uiteindelijke oplossing ook hier posten. Ben veel topics tegengekomen in mijn zoektocht, maar bij de meesten is er geen terugkoppeling over wat het nu uiteindelijk was.
Wat denken jullie, of hebben jullie dit al eens meegemaakt en waar zat het hem toen in?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben beginnend sleutelaar, wel wat aan mijn auto geprutst (mistlampen installeren, airbags monteren, voorkant eraf om koelvin te vervangen), maar motorisch tot nu toe niet. Wil wel heel graag leren, dus wphb gedownload en samen met een maat (automonteur) de carbs er afgehaald en schoongemaakt (vlotternaalden ook), maar dit loste het probleem niet op.
Probleem:
Motor heeft 6/7 maanden stilgestaan. Bij proefrit geen probleem, bij naar huis rijden aantal keren stilgevallen. Toen ik het luchtfilterhuis eraf haalde, kwam hier een heleboel benzine uitgelopen (als in: kan best een halve liter zijn geweest). Nadat de carbs schoongemaakt waren even een klein proefrondje gedaan, waarna er wederom behoorlijk wat benzine in het filterhuis zat. Van de twee meest rechtse carbs waren de rubberen afdekkingen van de vlotternaald erg vettig (benzine), de meest linker was droog, de tweede van links had aan de rechterkant wat benzineresidu.
Als ik de motor op de zijstandaard zet loopt hij beter dan wanneer ik hem rechtop houd, dan gaat hij lager in toeren lopen.
Motor blijft nu stationair wel lopen, maar schommelt nogal (1300-2100/2200 toeren).
Het (vacuüm) benzinekraantje lekte, dus een revisie set besteld.
We gaan de motor binnenkort ook een grote beurt geven (alle oliën incl. voorvork/rem, alle filters, bougies).
Maat dacht ontsteking, maar gisteren bij de motorzaak gaven ze aan dat dit zeker niet de ontsteking zou zijn, maar eerder kleppen stellen.
Ik zal overigens de uiteindelijke oplossing ook hier posten. Ben veel topics tegengekomen in mijn zoektocht, maar bij de meesten is er geen terugkoppeling over wat het nu uiteindelijk was.
Wat denken jullie, of hebben jullie dit al eens meegemaakt en waar zat het hem toen in?
Alvast bedankt voor het meedenken!