voor de v-max rijders hoeveel ml./km op een tank?

ligt eraan waar en hoe ik rij:

ik kan makkelijk als ik op de snelweg rij 1 op 19 halen dus kan ik met de tank
iets van 228 km tot in het rood rijden. dan heb ik nog 3 liter reserve


maar in de stad gaat die meestal iets bij 170 km in het rood.
verbuik is in de stad meestal zo rond de 1 op 14
 
das idd niet veel.. ook als je konstant 120 rij op de snelweg??

misschien ff het CO een keer goed laten afstellen :?
 
aan de 1:19 kom ik never nooit niet,. volgens mij kanje dat alleen halen als je hem stationair laat draaien en er naast gaat lopen :X

ik rij gemiddeld 1:13 nu en dan moet ik wel redelijk veel op de snelweg zitten en constante snelheden rijden anders 1:11,5. ;) Toen ik de laatste keer terug kwam uit putte heb ik +/- 150 km op de teller kunnen zetten, voordat het rode lampje ging branden,..
 
Nou ik kom echt niet verder dan 90 mijl voordat hij op reserve gaat.
Bij 2 van mijn familieleden die ook max rijden is dat ongeveer hetzelfde.
Als je een zuinig type bent moet je ook geen V-Max gaan rijden !!!!!
Misschien kan je eens overwegen om een gastank te laten inbouwen, kost geen extra wegenbelasting want daar zijn geen regels voor op een motor.
suc6 ermee en let op je rechterhand, gr. carlow
 
Tijdens mijn vacantie naar Tsjechië v.v. 1:22: Toch met z'n 160kmp/u. O-)
Tankte omde 160km en dan ging R nog geen 8liter in.
Met korte stukkies in de stad 1:8. :]
Ben dan wel altijd als eerst bij het volgende verkeerslicht. :+
 
Laatst bewerkt:
mooi, het ging niet zozeer om de kosten van het rijden, maar wanneer anderen verder op een tank konden rijden, dan wist ik dat er iets niet klopte, maar gelukkig het klopt ;)
 
aan de 1:19 kom ik never nooit niet,. volgens mij kanje dat alleen halen als je hem stationair laat draaien en er naast gaat lopen :X

ik rij gemiddeld 1:13 nu en dan moet ik wel redelijk veel op de snelweg zitten en constante snelheden rijden anders 1:11,5. ;) Toen ik de laatste keer terug kwam uit putte heb ik +/- 150 km op de teller kunnen zetten, voordat het rode lampje ging branden,..

ik heb anders nog nooit over de snelweg heen gelopen. (en helemaal niet met 120 km/u :+ )

denk dat het ook een kwestie van afstellingen is. Kijk maar bij Cees Cornwall z'n site. daar verteld hij ook over de CO afstelling dat daar veel meer winst uit te halen is en dat je motor ook nog veel zuinige kan draaien dan de standaard settings
 
Dan maakt hij zijn woorden goed waar |( :+

mwa,.. somige maxxen hebben net wat meer dorst dan een andere,. helemaal wanneer je niet de standaard afstellingen hebt(stage 1 & k&n filter), of je gas wel opendraait in de stad. Tuurlijk kan je zuiniger rijden door snel door te schakelen, maar dan haal je net ff het leuke van de max weg, dus gewoon door trekken in de versnellingen,... (wel tot de max snelheid he :X )
 
Hoe ouder je motor hoe meer hij gaat zuipen. Dat komt mede door de sproeier gaatjes. Die gaan door de vele lieters groter worden. Klinkt stom maar is stom.
De max van mijn broeder gebruikt op de zelfde afstand en de zelfde snelheid gewoon een a twee lieter minder. Maar mijn max is van 1988. En zijn blok uit 1999 van een Black max. Maar als ik stevig rijd met mijn vriendin achterop tegen de wind in met een behoorlijk vaartje (160km/u)moet ik er bij 100 mijl 10 lieter ingooien.

We hebben het in de vakantie (4000km) vele malen uitgetest.

Oja? Ja!

 
Laatst bewerkt:
Tja ik zal het maar in km opgeven, dan lijk ik redelijk in de buurt van de rest te komen *D

ik kan op de eerste 12 liter (tot aan de reserve) wel 110 km halen...

... 'soms' ook niet ... })
 
Tja ik zal het maar in km opgeven, dan lijk ik redelijk in de buurt van de rest te komen *D

ik kan op de eerste 12 liter (tot aan de reserve) wel 110 km halen...

... 'soms' ook niet ... })
Vandaag stond de dagteller op 120 Mhl en heb alleen maar in de stad korte stukkies gereden.
Mijn reservenlampie ging precies op 120 Mhl aan. O-)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan