Voor de winteravonden: Raad de rijder deel 4

. 20190210_205140.jpg
 
Vind het een interessante motor en ben eens gaan zoeken op het net maar kan er maar weinig over vinden behalve dat het een rotax tandem twin blok is van 86 en frame gebouwd door die Franco, van die Franco staat wel aardig wat op het net maar dan over jet ski's met rotax blokjes. Denk dat die Franco ook verantwoordelijk is geweest voor de tuning van die Defi Rotax.
 
Vind het een interessante motor en ben eens gaan zoeken op het net maar kan er maar weinig over vinden behalve dat het een rotax tandem twin blok is van 86 en frame gebouwd door die Franco, van die Franco staat wel aardig wat op het net maar dan over jet ski's met rotax blokjes. Denk dat die Franco ook verantwoordelijk is geweest voor de tuning van die Defi Rotax.
Dit lullige fotootje heb ik gemaakt in Assen, 1987. Het regende enorm. Beetje jammer. JF Baldé draagt wat anders dan motorlaarzen, lijkt het wel
IMG_2606.JPG
 
Maatje van me heeft een poosje met een Rotax tandem twin in een Harris frame gereden in de NK250. Lastig ding om echt goed aan de loop te krijgen, maar als ie goed liep dan ging ie ook als vergif. Slechte lopen had trouwens ook te maken met feit dat blokje al een heel leven achter de rug had en niet echt lekker fris meer was, maar ondanks dat blijf ik het een prachtig fietsje vinden. Ook zo'n brommer die je eigenlijk nooit weg had moeten doen... maar ja..
 
Fiets is uiteindelijk naar Stehouwer gegaan en wat die ermee gedaan heeft weet ik niet. Het zou kunnen.
 
Fiets is uiteindelijk naar Stehouwer gegaan en wat die ermee gedaan heeft weet ik niet. Het zou kunnen.
Oh, die. Nee. Is niet verbouwd. In 1986 kwamen er twee aluminium Harris frames voor Rotax naar Nederland. Eentje bereed Jan van Iwaarden. Op de foto met nr.16. De naam van de ander weet ik niet meer. In '88 reden Klompenhouwer en Rademaker er op.
IMG_2663.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan