Voor de winteravonden: Raad de rijder deel 4

Hoe bedoel je "die korte slag Norton"? Dit was een 920, wat nog steeds een lange slag is.
Die lange slag trilde zo hard dat je de horizon niet meer kon zien ( zoiets stond toen in het blad MOTOR), daarom hadden ze toen een korte slag gemaakt. Maarja dat is al zo'n tijd geleden kan net zo goed een ander blok zijn geweest.
 
en dan nog wat foto's die ik maakte van de Nationale kampioenschappen en BOTT Zandvoort 1983:
33: Duc 900 ( Ben van Maten?), 24:Guzzi Le Mans III, 15: Guzzi Le Mans 1000, 44: Weslake, 11: Duc Pantah
dit heb ik ooit bij de foto's geschreven...of het klopt weet ik niet.....coureurs?
de tweede foto: Ben van Maten wint op een 600cc Pantah
zvoort (2).jpg
zvoort (3).jpg
 
De onderste foto is inderdaad de snelle politieman Ben van der Maaten in de sportklasse.
Is helaas niet meer onder ons.......
 
Een rijder uit die tijd die me is bijgebleven was Jan Korevaar. Reed ook op een Pantah en een Velocette.
Jan had een bijzondere rijstijl. Ging niet verzitten voor een bocht en hield de knie tegen de tank....
 
Een rijder uit die tijd die me is bijgebleven was Jan Korevaar. Reed ook op een Pantah en een Velocette.
Jan had een bijzondere rijstijl. Ging niet verzitten voor een bocht en hield de knie tegen de tank....
Ja man uit diezelfde tijd herinner ik me Ben Hur nog. Erg snel met weinig pk's.
 
en dan nog wat foto's die ik maakte van de Nationale kampioenschappen en BOTT Zandvoort 1983:
33: Duc 900 ( Ben van Maten?), 24:Guzzi Le Mans III, 15: Guzzi Le Mans 1000, 44: Weslake, 11: Duc Pantah
dit heb ik ooit bij de foto's geschreven...of het klopt weet ik niet.....coureurs?
de tweede foto: Ben van Maten wint op een 600cc Pantah
Bekijk bijlage 1715981Bekijk bijlage 1715982
24 Koos van Leijen ?
 
Die lange slag trilde zo hard dat je de horizon niet meer kon zien ( zoiets stond toen in het blad MOTOR), daarom hadden ze toen een korte slag gemaakt. Maarja dat is al zo'n tijd geleden kan net zo goed een ander blok zijn geweest.
klopt wel, in die zin dat het een kortere slag was t.o.v. voorheen (73 x 89) - maar nog steeds een 'lange slag' motor - boring 77 x 80 slag.
 
Die ken ik alleen van deze geweldige fiets
Klopt. Dat was in 1989 en werd hij kampioen. Koos heeft daarvoor ook wel eens op een Guzzi geraced toen hij voor RacingTeam Enkhuizen op een groen/rode Suzuki in de 500cc reed
 
Bovenste van de 2 Norton's is inderdaad Ed Klatte, helaas is hij ook veel te vroeg heen gegaan.
De motor is nu in goede handen bij zijn dochter. En de sticker van bovenstaande meeting zit nog steeds achterop het kontje!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan