Voor degene die een klapbare kentekenplaat willen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze agent is nu ook op de hoogte.
Als je gesnapt wordt, kan je rekenen op een flinke boete.
Het is namelijk zo dat ter aller tijde de kentekenplaat moet kunnen worden gelezen.

Natuurlijk lezen er hier ook agenten mee. Blijkbaar hadden er daar nog niet veel aan gedacht.. :)

En als je niet geflitst wil worden moet je boven de 260 km per uur rijden.
Dan is de camera te langszaam.
Is er alleen een lege foto.

Is niet helemaal waar. Pas werd er op Topgear een test gedaan, met auto's dan, en alleen de TVR Tuscan werd niet geflitst tegen 270 Km/h. Ik ben dit eens gaan narekenen met een kameraad, en in feite klopt dat nog niet. De sluitertijd van die toestellen ligt zo hoog, dat hij altijd een foto zal maken. En tegenwoordig worden er in Belgie, dus waarschijnlijk ook in Nederland meerdere foto's gemaakt. Dat heb ik toch gehoord van een vriend die bij de verkeerspolitie werkt in Belgie.

Ik weet niet zeker wat er van waar is, maar het lijkt me niet verstandig daar op te gokken. Doe dan zoals die kerel op de foto. Houdt je voet voor de plaat. Kunnen ze je schoen misschien traceren,. hehehhe

greetzz

Pascal
 
Volgens mij zijn er in Nederland geen of bijna geen camera's meer waar dit verhaal opgaat, de huidige camera's kunnen tot dik boven de 500 KM/u gewoon meten en flitsen. Maar wat anders; volgens mij werkt de folie niet met infra-rood camera's, of wel?
 
Volgens mij zijn er in Nederland geen of bijna geen camera's meer waar dit verhaal opgaat, de huidige camera's kunnen tot dik boven de 500 KM/u gewoon meten en flitsen. Maar wat anders; volgens mij werkt de folie niet met infra-rood camera's, of wel?

Die maken toch ook een foto, of niet? Als ze flitsen dan zou die folie kunnen werken... denk ik.
 
Infrarood camera's is weer een ander verhaal. Die kunnen ook makkelijk overbelicht worden, door infrarood licht, of zonnelicht.

Als de zon te laag staat, op herst of lente avonden, zijn meestal alle foto's mislukt als de zon verkeerd staat.

Je kan ook makkelijk zelf een infrarood kanon rond je nummerplaat maken, die constant infrarood licht uitzend. Daarmee zit je safe. En het valt niet op.

Ze werken tegenwoordig ook met relief camera's. Dus overbelicht is niet altijd de juiste manier, want op een of andere manier kunnen ze het relief nog altijd lezen. Plaat terug platstampen misschien???

Pascal
 
Gewoon afplakken! ennje spiegels in de gaten houden: bij "verdachte" voertuigen
meer gas erop, ogen dicht en beulen ;)
 
Je kunt je kentekenplaat ook verwijderen.Bij aanhouding krijg je een bekeuring van rond de 90 pleuro.Da's veel goedkoper en....je houdt je rijbewijs,je plaat is er gewoon afgwaaid......
 
[...]
Die maken toch ook een foto, of niet? Als ze flitsen dan zou die folie kunnen werken... denk ik.

Een gewone camera werkt met een lichtgevoelige emulsielaag. Iets wat je fotografeert weerkaatst licht met een andere golflengte. Een infrarood camera heeft een warmtegevoelige laag, die neemt de beelden dus heel anders waar. Het zwarte deel van de kentekenplaat absorbeert meer energie dan het reflecterende geel eromheen en straalt veel meer warmte uit. Ik denk niet dat de folielaag dat tegenhoud
 
Ik hou me ook aanbevolen, als de kosten tenminste niet uit de hand lopen. Blijt tenslotte wel een experiment.. en wat voor een! :}
 
Geloof geen ruk van die stickers. Ga van de winter wel een onopvallend systeem maken om plaat op te klappen. En heb ik het goed dat het NIET is toegestaan om het systeem te hebben? Of mag je het wel hebben maar niet gebruiken. In het kader van ja maar ik rij veel op het circuit en daar filmen ze vaak en wil me plaat er niet op hebben???

Edit: Valt me nu pas op hoe verschrikkelijk oud dit is.
 
Dat prisma folie is dat het zelfde folie dat word gebruikt voor het reflecteren op verkeersborden??
 
Geloof geen ruk van die stickers. Ga van de winter wel een onopvallend systeem maken om plaat op te klappen. En heb ik het goed dat het NIET is toegestaan om het systeem te hebben? Of mag je het wel hebben maar niet gebruiken. In het kader van ja maar ik rij veel op het circuit en daar filmen ze vaak en wil me plaat er niet op hebben???

Edit: Valt me nu pas op hoe verschrikkelijk oud dit is.

Ehm, oude topic maarja... boeie...

Maar dit mag niet... Je moet je realiseren dat het bewust onleesbaar (kunnen) maken van je kenteken een misdrijf is, en dus wat meer dan een wetsovertreding...
 
Tsjongejonge, zo'n oud topic reanimeren en de link werkt ook niet meer.
Tijd voor euthanasie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan