Voor die liefhebbers

Zit het nu ook te kijken.

Tja, handelaren he....
 
Zie ook:

In het programma kwam ook naar voren dat per 1-1-2021 verplichte registratie van tellerstanden voor motoren wordt ingevoerd.


Martin Huisman van Vereniging Aanpak Tellerfraude is het met ons eens en maakt zich al jaren sterk voor deze problematiek. Het is zijn vereniging gelukt de politieke handen op elkaar te krijgen. In 2021 gaat de tellerregistratie voor motoren van start.
 
Betekend in mijn ogen wel dat de APK voor motor ook dichterbij komt. Of hoeven onze stalen rossen alleen maar 1 X per jaar bij een dealer te laten zien?
En dan nog, als ik mijn auto kenteken bij de RDW opvraag krijg ik de melding dat de tellerstand 'onlogisch' is, terwijl ik toch echt weet wat mijn auto aan km's gereden heeft. En, dat dit jaarlijks bijgehouden is!
 
Blijkbaar hebben meer mensen dit programma gezien, want er duiken ineens nog 2 topics op. _O-


 
Boonstra motoren dat is wat die verkoper niet zegt wanneer hij Handelaar zegt.

Ted Vernon van southbeach classics (Miami) verkoopt ook allemaal schade Harleys per zeecontainer in Nederland. Rommel gaat echt voor een habbekrats van de hand daar en hier vragen ze de hoofdprijs voor zo'n wokkel. :')

Een goed gerepareerd wrak hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar mensen kunnen slecht de grens trekken.
 
Nou ik heb ook die uitzending gezien. Wat betreft die onderzochte motoren denk ik toch echt dat er willens en wetens gerommeld wordt. Een uiterst vaag circuit van tussenhandelaren maakt het allemaal heel dubieus. Vergelijk het maar met de geldstromen over de verschillende BV's. Ook een heidense klus om dat te achterhalen. Desalniettemin, Een motor waar een keer een flinke schuiver mee gemaakt is kan best wel weer goed gerepareerd zijn. Daar ben ik niet zo bang voor. Het is inderdaad die teruggedraaide teller wat niet na te trekken is. Maar dat moet dus na 1-1-2021 voorbij zijn. Ben benieuwd hoe dat vorm gegeven gaat worden. Wordt er begonnen met alleen nieuwe motoren? Hoe zit het met het bestaande aanbod? Wordt er tot 1 januari nog volop teruggedraaid?
 
Goed dat ze dat gaan doen met die tellerstanden...
Die oudijzerhandel van mij zal never nooit geen dealer zien...
 
Ja, leuk. Mijn motor komt nooit bij de dealer en zoals velen motorrijders wordt er veel zelf gedaan. Mijn kilometerstand zal dus nooit ergens geregistreerd worden als er geen apk is. Overigens zodra er apk komt stop ik met motorrijden.

Er wordt heel veel gerommeld en terug gedraaid. Dat is nog nooit anders geweest, maar dit wordt natuurlijk zoveel mogelijk onder de pet gehouden. Ook met auto's uit het buitenland die veel kilometers maken in een jaar kon nog genoeg terug gedraaid worden, je kan zo in een jaar 50.000 tot 60.000 kilometers reduceren. Auto van 3 jaar oud heeft dan ineens geen 150K op de teller maar net aan boven of net onder de ton, ineens stuk interessanter voor een particulier.
 
Bij de oudijzer handel van jou is de kilometerstand ook niet meer zo relevant (no offence)

Maar bij die "jonge occasions" gaat het om serieuze prijsverschillen, en dus is het des te relevanter.
Op zo'n dikke harley kan het best wat knaken schelen. En die schadeboten zijn natuurlijk helemaal drama.

Blijft wel dat van Lent natuurlijk preekt voor eigen parochie, hoe meer mensen hem inhuren hoe beter voor hem.
Dat er veel gerotzooid word is duidelijk, maar veel mensen willen ook graag voor een duppie op de eerste rang.

Ga maar eens kijken bij de willekeurige motorzaken met veel lekker gangbare modellen uit buitenlandse import, zonder historie, maar met scherpe prijs. Daar hangen ze er met de benen uit op een zonnige zaterdag. Als je voor een motor met historie € 500,- meer vraag komt er geen hond want je bent te duur...
 
Ja, leuk. Mijn motor komt nooit bij de dealer en zoals velen motorrijders wordt er veel zelf gedaan. Mijn kilometerstand zal dus nooit ergens geregistreerd worden als er geen apk is. Overigens zodra er apk komt stop ik met motorrijden.

Er wordt heel veel gerommeld en terug gedraaid. Dat is nog nooit anders geweest, maar dit wordt natuurlijk zoveel mogelijk onder de pet gehouden. Ook met auto's uit het buitenland die veel kilometers maken in een jaar kon nog genoeg terug gedraaid worden, je kan zo in een jaar 50.000 tot 60.000 kilometers reduceren. Auto van 3 jaar oud heeft dan ineens geen 150K op de teller maar net aan boven of net onder de ton, ineens stuk interessanter voor een particulier.

Dus jou hobby is je geen € 25,- per jaar waard voor een APK keuring? Raar verhaal.

Ik hoef voor mijzelf ook geen APK keuring, maar als ik zie hoe weinig technische kennis de gemiddelde motorrijder heeft lijkt het me geen gek idee.
Zie helaas te vaak motoren in een huilenswaardige technische staat, terwijl de eigenaar zich nergens van bewust is. Echter is APK niet zaligmakend, aangezien het maar een moment opname is, en veel zaken helemaal geen afkeur zijn. Ik zie het dan ook meer als een kans van bewustwording ook voor de motorzaken.

Bij auto's word ook wel gerommeld, maar ik denk toch minder dan bij motoren, omdat het steeds moeilijker word, maar ook door NAP en vergelijkbare databases.
Word dat 100% waterdicht... .nee tuurlijk niet, maar een stuk beter dan het nu is.
 
En motoren toch ook..... :?

Begon bij mij, jong en onervaren, met Piet van Dijk, en SAFE..... :r ....met mijn eerste aankopen.....laatste 2 aankopen...:]....25 jaar erna prima voor elkaar. Eentje bij vd Biggelaar en eentje bij een particulier uit Rotterdam. In Rotterdam alleen gekeken en de week erna heeft hij hem thuis afgeleverd aan de grens.

Tis opletten en geluk hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan