Voor die liefhebbers

Nou, ik heb één keer in mijn leven een nieuwe BMW R1200GSA gekocht, full focking spec mind you; 25 ruggen alstublieftdankuwel. Laat dat nou nét de enige motor zijn die ik binnen een jaar aan de dealer terugverkocht heb omdat de tweede versnellingsbak ook al kuren begon te vertonen en ik weinig vertrouwen meer in het ding had.
Vind ik niet gek! Want 't is een BMW!

Een maat van mij met een bmw kan ik nog steeds niet overtuigen, ondanks dat z'n portemonnee iedere keer weer leegloopt.
Argument: Ja, want als ik 'm dan nu inruil voor een 4-pitter Jap heb ik in korte tijd een giga-afschrijving. :X
 
Of je doel bijstellen,
Honda Vision vanaf €2858,-
Niks mis met een Honda Vision. Maar dat is toch wel iets anders.

Die 2858 euries is toch een flinke bak met geld voor zo'n opgevoerde brommer.
Op de rijksweg zit je met zo'n ding wel met het zweet in je helm. (van angst?)

Voor 3k€ zijn er zat leuke 2e hands 'gewone' motoren te koop.
Daarom in dat geval ga ik liever op mijn 70-er jaren oldtimer brommertje rijden. Nog heel veel goedkoper!
Kan er nu ook redelijk vaart mee maken. Afgelopen winter is het blokje flink aangepakt.
Toch heb ik me in kunnen houden om er geen speed-engine in te bouwen, want dan rijd je de Vision nog voorbij.
 
Als de teller van mijn >20 jaar oude motor weer een keer op 0 staat ga ik bij de erkende dealer een lampje laten vervangen.
Ik ben ook niet bang voor de km-registratie. Eigenlijk juich ik het wel toe.
De enigen die dat niet zullen willen dat zijn de louche sjaggeraars die hun illegale handeltje zien wegvallen.

In mijn geval gaat het niet lang meer duren en dan staat mijn 35-jaar oude FZ ook weer op NUL. (=200k)
Dan kan ie in het systeem ingevoerd worden met km-stand 0
 
Vind ik niet gek! Want 't is een BMW!

Een maat van mij met een bmw kan ik nog steeds niet overtuigen, ondanks dat z'n portemonnee iedere keer weer leegloopt.
Argument: Ja, want als ik 'm dan nu inruil voor een 4-pitter Jap heb ik in korte tijd een giga-afschrijving. :X

Dit emoticonnetje gebruik ik eigenlijk liever niet want het komt al snel een beetje beledigend over, maar goed, daar vraag je ook zelf om dus daar gaatie ... :')


*D .... eeeeeen weer vrolijk verder ....

Ik rij op dit moment nog steeds een BMW, een R1200S van 14 jaar oud met ruim 100.000 kilometer op de teller. Feilloos. Mijn eerste BMW, een R1100S, kocht ik destijds met 50.000 op de teller en die reed ik probleemloos naar de 90.000. Verder heb ik al een heleboel Japanners en verschillende Europeanen gehad, en dat merk-bashen is gewoon een beetje kinderachtig. Ik heb het zelf heel vroeger ook wel gedaan hoor, moet ik toegeven. Als dit jaar de financiën weer een beetje lekker lopen dan komt er denk ik weer een Japans viercilinderding bij. Een ouwe blade lijkt me wel weer es fijn.
 
Al die dealers.. en verkopers ook.. "Ja, die heb ik zo gekocht bij puntje puntje" ... die weten vurekte goed waar ze mee bezig zijn.
Gewoon namen en shamen, op internet gooien die dealers.. dan kunnen mensen ze vermijden.

Goed dat er binnenkort via NAP de kilometerstanden voor motoren worden bijgehouden.
 
Ik rij op dit moment nog steeds een BMW, een R1200S van 14 jaar oud met ruim 100.000 kilometer op de teller. Feilloos. Mijn eerste BMW, een R1100S, kocht ik destijds met 50.000 op de teller en die reed ik probleemloos naar de 90.000. Verder heb ik al een heleboel Japanners en verschillende Europeanen gehad, en dat merk-bashen is gewoon een beetje kinderachtig. Ik heb het zelf heel vroeger ook wel gedaan hoor, moet ik toegeven. Als dit jaar de financiën weer een beetje lekker lopen dan komt er denk ik weer een Japans viercilinderding bij. Een ouwe blade lijkt me wel weer es fijn.
Ik was altijd neutraal naar BMW.
Niet dat ik er zelf 1 zou willen hebben, maar gewoon een zoveelste motormerk.

Echter dat veranderde nadat ik bij een maat met een RT1200 met weinig km's iedere keer veel ellende zag, wat bakken met geld kost en blijft kosten.
Als ie een ritje naar de Eiffel heeft gemaakt is ie blij dat ie bij thuiskomst geen storing heeft gehad.
Zelfs met mijn oude FZ met bijna 2 ton op de teller verwacht ik met een ritje Eiffel geen storingen!
 
Laatst bewerkt:
Ik was altijd neutraal naar BMW.
Niet dat ik er zelf 1 zou willen hebben, maar gewoon een zoveelste motormerk.

Echter dat veranderde nadat ik bij een maat met een RT1200 met weinig km's iedere keer veel ellende zag, wat bakken met geld kost en blijft kosten.
Als ie een ritje naar de Eiffel heeft gemaakt is ie blij dat ie bij thuiskomst geen storing heeft gehad.
Zelfs met mijn oude FZ met bijna 2 ton op de teller verwacht ik met een ritje Eiffel geen storingen!
OK ... maar baseer je je mening dan op basis van die ene RT?
Mijn ouwe elfje heb ik zo'n 40.000 km gereden en alle onderhoud zelf gedaan, of nee, in het begin ook veel samen met een kennis die bij de BMW dealer werkte. En bij Simako mocht ik de historie van mijn elfje eens inzien; ik schrok me inderdaad de pietjes van wat het onderhoud van dat ding heeft gekost!

Mijn huidige twaalfje kocht ik voor weinig met belachelijk veel achterstallig onderhoud. Ik doe alles zelf en dat maakt nogal een verschil. Er zijn hele slechte BMW's en er zijn hele goeie. Volgens mij geldt dat voor de meeste (grote) merken wel. Er zijn zelfs hele goeie Harley's, heb ik van horen zeggen .. _O-
 
Rotte peren heb je er altijd tussen. Zo ken ik iemand met een ouwe Yamaha die altijd ellende heeft.
En vergeet niet dat BMW rijders gemiddeld veel meer km,s maken dan welk ander merk dan ook,dan krijg je automatisch
ook meer gebreken aan de motor,je moet bij BMW nooit een eerste uitvoering kopen van een nieuw model,op 1 of andere manier weten
ze iedere keer dat weer te verprutsen,het lijkt wel of ze de kopers als testrijders gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Nee, die kennis van mij doet minder km's dan zowel mijn FZ als mijn BB. (dus rijdt ie nog niet de helft van wat ik met mijn Jappen doe)
Wel is ie gezegend met 2 linkse handen en een goed gevulde portemonnee.
Dus het is dan al snel: Breng 'm maar weg voor reparatie.
Eerst nog geprobeerd bij een (kundige) monteur te onderhouden. Maar BMW is heel goed in om veel speciaal-gereedschap te verplichten.
Toch heeft ie nu wel afscheid genomen van de officiële dealer. Laat reparaties doen bij een BMW-servicepunt.
Maar ja,.....................nu geen stempels meer in het boekje! Bij verkoop van een BMW is die vraag meer gesteld dan bij een ander merk. (denk ik?)
 
Grappig dat we hier opeens weer in het "Wellus nietus, want BMW is wel goed en duur dus goed" discussie uitkomen.
Vooral de niet onderbouwde argumenten zijn weer _O-

Maar cijfers zeggen de waarheid, hoewel dit al uit 2015 stamt hoor ik in de motorzaken waar ik van regelmatig tot wekelijks kom, geen andere geluiden.
Ook de watergekoelde boxers hebben verhoudingsgewijs weer veel mankementen.

 
Grappig dat we hier opeens weer in het "Wellus nietus, want BMW is wel goed en duur dus goed" discussie uitkomen.
Vooral de niet onderbouwde argumenten zijn weer _O-

Maar cijfers zeggen de waarheid, hoewel dit al uit 2015 stamt hoor ik in de motorzaken waar ik van regelmatig tot wekelijks kom, geen andere geluiden.
Ook de watergekoelde boxers hebben verhoudingsgewijs weer veel mankementen.

Een niks zeggend rapport want er staat niet bij hoeveel mankementen per gereden km,s,en wat is een mankement?
een kapot lampje is ook een mankement,kortom gooi maar in de prullenbak dat onderzoek.
En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat BMW per gereden km echt niet slechter is dan een Japanner,ik heb vele jaren bij
een BMW dealer en Japanse motoren dealer gewerkt,ook bij Japanse motoren ging genoeg mis.
 
Grappig dat we hier opeens weer in het "Wellus nietus, want BMW is wel goed en duur dus goed" discussie uitkomen.
Vooral de niet onderbouwde argumenten zijn weer _O-

Maar cijfers zeggen de waarheid, hoewel dit al uit 2015 stamt hoor ik in de motorzaken waar ik van regelmatig tot wekelijks kom, geen andere geluiden.
Ook de watergekoelde boxers hebben verhoudingsgewijs weer veel mankementen.


Met cijfers kun je, naast een waarheid tonen, ook geweldig liegen.
Cijfers zijn in die zin net als woorden: ze bieden een oplossing voor een probleem dat alleen maar ontstaan is door hun eigen bestaan.

O-) ;)
 
Een niks zeggend rapport want er staat niet bij hoeveel mankementen per gereden km,s,en wat is een mankement?
een kapot lampje is ook een mankement,kortom gooi maar in de prullenbak dat onderzoek.
En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat BMW per gereden km echt niet slechter is dan een Japanner,ik heb vele jaren bij
een BMW dealer en Japanse motoren dealer gewerkt,ook bij Japanse motoren ging genoeg mis.
Aanvullend: All figures were based on a fixed mileage per annum,

Bloedirritant toch als je telkens je lampjes moet vervangen, zeker als je veel in het donker rijdt :)
 
Daarom hebben alle GS'en zoveel extra verlichting, dan hoef je in ieder geval niet in het donker te rijden.
 
Aanvullend: All figures were based on a fixed mileage per annum,

Bloedirritant toch als je telkens je lampjes moet vervangen, zeker als je veel in het donker rijdt :)
Daarom hebben alle GS'en zoveel extra verlichting, dan hoef je in ieder geval niet in het donker te rijden.
Toch is dat wel makkelijk!! :t
Ik heb in de FZ 2 lampjes in de koplamp en 2 lampjes in het achterlicht.
(ze zijn echt niet vaak stuk/ gelukkig maar want lampjes, vooral achter, heel moeilijk te monteren)
Toen ik 's avonds laat door de Appenijnen reed en er 1 lampje van de koplamp stuk ging, kon ik wel gewoon verder rijden.
Volgende ochtend een nieuw lampje gemonteerd.
 
Dubbele lampjes (ouderwetse bolletjes) zouden allemaal dubbel moeten zijn.
Voor LED niet nodig, die gaan nooit(?) stuk.

Ik zie mezelf nog niet in het stikdonker een lampje monteren. Overdag is dat al geen fijne klus.(of zijn mijn handen te groot dat ik er niet tussen kan?)
In de vakantie moet je al helemaal niet je achterlichtje willen wisselen. De ellende begint dan al dat alle bagage die in de weg zit.
Maar oke, met een defect achterlampje rijd je natuurlijk gewoon door. Dan ga je niet in het donker zitten klooien.
 
Dank voor de link!
Ik geef je deze terug:
 
vind de intro van het artikel wel erg grappig eigenlijk; eigenaar komt erachter dat zijn aangekochte duke een hogere kilometerstand heft en ruilt hem met verlies in. ehhh... nu je weet dat ie een hogere kilometerstand heeft is het opeens een kutding geworden? :+
 
.....en dat merk-bashen is gewoon een beetje kinderachtig.....
Goed gezegd! Dat is het ook! ieder kiest een motor die haar/hem bevalt. En om er dan achteraf anderen te gaan bashen omdat die een merk/type hebben die jou niet bevalt...Kinderachtig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan