Voor die liefhebbers

Hup harde bewijzen willen we zien….of kunnen we alvast chips op de vrijdag erbij pakken… :?
Joostst heeft wel vaker zulke uitspraken ,zal wel komen doordat hij ergens werkt in een motorzaak.
En daar wat klusjes doet.
Heeft hij zelf geschreven op het internet hierover dus zo weet ik dat.

En wie is de vijand van motorzaken let op..... Eric Van Lent.
Denk dat zijn ervaring met van Lent of de motorzaak waarvoor hij klusjes doet hierin niet goed was ...anders ga je niet hier op het motor- forum over van Lent beweren dat die gelogen heeft.
De motorzaken zijn hem liever kwijt dan rijk.
Vinden hem vervelend en willen vaak niet met hem samenwerken als je een motor wilt kopen en Eric van Lent komt hem keuren.
Dan zeggen motorzaken opeens hun medewerking af.

Maar voor je hem wilt kopen is alles mogelijk een aankoop keuring ook en begin je over Eric van Lent no way weg wezen .
Willen niet dat Eric van Lent bij ze komt en weigeren elke medewerking.
Zegt dan ook wel genoeg toch.
Maar ik ben wel benieuwd naar het bewijs.

Btw Joostst op andere motor forums bezig je ook af en toe zulke vreemde uitspraken over van Lent dus tja kom maar op.
Want ik herken je meteen en weer de bekende uitspraken over van Lent.
En nu hier op het motor-forum .
Wat heb jij tegen van Lent?
Want dit is nu zwart maken zonder enig vorm van bewijslast.

Of word het toch een chips verhaal zoals swetty zegt?.
 
Laatst bewerkt:
Joostst heeft wel vaker zulke uitspraken ,zal wel komen doordat hij ergens werkt in een motorzaak.
En daar wat klusjes doet.
Heeft hij zelf geschreven op het internet hierover dus zo weet ik dat.

En wie is de vijand van motorzaken let op..... Eric Van Lent.
Denk dat zijn ervaring met van Lent of de motorzaak waarvoor hij klusjes doet hierin niet goed was ...anders ga je niet hier op het motor- forum over van Lent beweren dat die gelogen heeft.
De motorzaken zijn hem liever kwijt dan rijk.
Vinden hem vervelend en willen vaak niet met hem samenwerken als je een motor wilt kopen en Eric van Lent komt hem keuren.
Dan zeggen motorzaken opeens hun medewerking af.

Maar voor je hem wilt kopen is alles mogelijk een aankoop keuring ook en begin je over Eric van Lent no way weg wezen .
Willen niet dat Eric van Lent bij ze komt en weigeren elke medewerking.
Zegt dan ook wel genoeg toch.
Maar ik ben wel benieuwd naar het bewijs.

Btw Joostst op andere motor forums bezig je ook af en toe zulke vreemde uitspraken over van Lent dus tja kom maar op.
Want ik herken je meteen en weer de bekende uitspraken over van Lent.
En nu hier op het motor-forum .
Wat heb jij tegen van Lent?
Want dit is nu zwart maken zonder enig vorm van bewijslast.

Of word het toch een chips verhaal zoals swetty zegt?.
Oh, oké. Dat is dan wel wat minder als dat zo moet.
 
En jij denkt dat de BOVAG wat voorstelt. Die willen alleen centjes van dealers, zodat dealers zogenaamd een vertrouwde uitstraling krijgen.
Over de Bovag heb ik geen woord gezegd. Nee, ook weinig vertrouwen in eigenlijk. Maar voor de wet ben je beter beschermd als je als leek bij een bedrijf koopt. En een bedrijf heeft een naam hoog te houden en zal dus -denk ik- eerder geneigd te zijn problemen op te lossen.
 
@Joostst

Je bent nu getagt en gequote en zal dus de berichten lezen hierboven.

Als je dan kritiek geeft op Van Lent en het zwijgen van 'm, dan verwacht eenieder hier dat jij keurig netjes vragen beantwoord ;)

Ook ik ben benieuwd :Y
Ik ben oprecht benieuwd wat voor onjuistheden Eric van Lent de wereld in geslingerd zou moeten hebben omtrent deze Hoepel-Davidskrom.
Wat nog erger is dat waarom er nagelaten is om dat frame netjes te laten richten bij een bedrijf dat dit soort dingen op verantwoordelijke manier kan uitvoeren. Kosten t.o.v baten?
 
Ik ben oprecht benieuwd wat voor onjuistheden Eric van Lent de wereld in geslingerd zou moeten hebben omtrent deze Hoepel-Davidskrom.
Wat nog erger is dat waarom er nagelaten is om dat frame netjes te laten richten bij een bedrijf dat dit soort dingen op verantwoordelijke manier kan uitvoeren. Kosten t.o.v baten?
Wees Joostst nu juist niet op een eerdere uitzending?

Ik heb geen reden om aan te nemen dat Erik van Lent dingen verzent. Tegelijkertijd kan ik me wrl voorstellen dat bedrijven/monteurs van mening verschillen omtrent een mogelijk defect of mankement bijvoorbeeld.

Dus, ook ik ben oprecht benieuwd waar Joostst nu precies op doelt en gezien zn reactie mogen we aannemen dat hij wel keurig op een bericht reageert, anders is het maar een lamlul eersteklas als je een ander een verwijt maakt over iets maar zelf exact hetzelfde handelt.
 
Wees Joostst nu juist niet op een eerdere uitzending?

Ik heb geen reden om aan te nemen dat Erik van Lent dingen verzent. Tegelijkertijd kan ik me wrl voorstellen dat bedrijven/monteurs van mening verschillen omtrent een mogelijk defect of mankement bijvoorbeeld.

Dus, ook ik ben oprecht benieuwd waar Joostst nu precies op doelt en gezien zn reactie mogen we aannemen dat hij wel keurig op een bericht reageert, anders is het maar een lamlul eersteklas als je een ander een verwijt maakt over iets maar zelf exact hetzelfde handelt.
Ik wil niet vooruitlopen op de zaken maar mocht een antwoord uitblijven dan zou ik het zo willen stellen dat ik jouw mening deel. We moeten hem wel de kans geven om zijn antwoord te beargumenteren. We komen hier later op terug.
 
Het zou trouwens ook zo kunnen zijn dat de motor in Polen gewoon door de lokale RDW daar is goedgekeurd, misschien zelfs met de opmerking dat het framenummer afwijkt, of met de hand is aangebracht. Als dat op de Poolse papieren stond, wordt hij hier zo ingevoerd. (misschien nog met een mooi verhaal van de verkoper erbij). Normaal kijkt de RDW echt wel of het framenummer overeenkomt met wat op de papieren stond. Ook motornummer e.d. noteren ze (geen idee wat ze daar eigenlijk mee doen, want het komt niet terug op de papieren)
 
Het zou trouwens ook zo kunnen zijn dat de motor in Polen gewoon door de lokale RDW daar is goedgekeurd, misschien zelfs met de opmerking dat het framenummer afwijkt, of met de hand is aangebracht. Als dat op de Poolse papieren stond, wordt hij hier zo ingevoerd. (misschien nog met een mooi verhaal van de verkoper erbij). Normaal kijkt de RDW echt wel of het framenummer overeenkomt met wat op de papieren stond. Ook motornummer e.d. noteren ze (geen idee wat ze daar eigenlijk mee doen, want het komt niet terug op de papieren)
Daarmee kunnen we dus vaststellen dat bij Poolse import extra waakzaamheid nodig is.
 
Daarmee kunnen we dus vaststellen dat bij Poolse import extra waakzaamheid nodig is.
Ja, maar dat maakt niet uit voor de RDW. EU is EU. Als de papieren kloppen is de import in 5 minuten klaar. Ze zullen geen onderscheid mogen maken tussen de verschillende EU landen. Lange tijd kon je ook zo de meest vreemde creaties uit de UK importeren, omdat daar bijna alles een kenteken kon krijgen.
 
Ja, maar dat maakt niet uit voor de RDW. EU is EU. Als de papieren kloppen is de import in 5 minuten klaar. Ze zullen geen onderscheid mogen maken tussen de verschillende EU landen. Lange tijd kon je ook zo de meest vreemde creaties uit de UK importeren, omdat daar bijna alles een kenteken kon krijgen.
Dan is het toch extra zuur. Laakbaar gedrag van het rdw.
 
Dan is het toch extra zuur. Laakbaar gedrag van het rdw.
Eigenlijk van de EU. Zij hebben op een gegeven moment bepaald dat er vrij verkeer van goederen moet zijn binnen de EU, en dat een voertuig in een EU land een kenteken heeft, alleen een administratieve keuring moet krijgen. Dat je dan nog wel een zwik BPM moet betalen, is een tweede O-)
 
Eigenlijk van de EU. Zij hebben op een gegeven moment bepaald dat er vrij verkeer van goederen moet zijn binnen de EU, en dat een voertuig in een EU land een kenteken heeft, alleen een administratieve keuring moet krijgen. Dat je dan nog wel een zwik BPM moet betalen, is een tweede O-)
Dan is de RDW schouwing een wassen neus en een dure formaliteit.
Het maakt het dus kinderlijk eenvoudig om gevaarlijke objecten op de weg te krijgen.

wat als…stel dat…dat er net een baboebakfiets vol met kinderen geraakt werd en ze allemaal dood waren omdat die motor er vol inknalde? Allemaal helemaal doodverbrand? Wie zijn schuld is dat dan? Is dat niet de schuld van de rdw en de eu omdat deze dit gefaciliteerd hebben?
 
Dan is de RDW schouwing een wassen neus en een dure formaliteit.
Het maakt het dus kinderlijk eenvoudig om gevaarlijke objecten op de weg te krijgen.

wat als…stel dat…dat er net een baboebakfiets vol met kinderen geraakt werd en ze allemaal dood waren omdat die motor er vol inknalde? Allemaal helemaal doodverbrand? Wie zijn schuld is dat dan? Is dat niet de schuld van de rdw en de eu omdat deze dit gefaciliteerd hebben?
Letterlijk zei de RDW tegen mij (bij import van een motor): "We mogen alleen maar kijken of de nummers kloppen met de papieren en of het werkelijk het voertuig is wat op de papieren staat". Ik dacht dat hij zoiets zei, dat ze maar een half uur per keuring krijgen, inclusief het intikken van de gegevens in de computer.

Neemt overigens niet weg dat het inderdaad niet goed is. Maar zoals zo vaak bij de EU, gaan ze er vanuit dat omdat het hier (zeg maar even voor het gemak west europa) goed geregeld is, dat het dan in de andere EU landen ook wel goed geregeld zal zijn.
 
Letterlijk zei de RDW tegen mij (bij import van een motor): "We mogen alleen maar kijken of de nummers kloppen met de papieren en of het werkelijk het voertuig is wat op de papieren staat". Ik dacht dat hij zoiets zei, dat ze maar een half uur per keuring krijgen, inclusief het intikken van de gegevens in de computer.
Dus een willekeurig kenteken kopen in Polen, nummertje in frame krabben en hoppa naar de rdw en klaar ben je.
 
Dus een willekeurig kenteken kopen in Polen, nummertje in frame krabben en hoppa naar de rdw en klaar ben je.
Ik denk dat ze daar wat makkelijker omgaan met import (dit geval was een USA import). Hier moet je dan wel een volledige keuring doen in Lelystad :


Maar er staat daar ook bij, dat als het deel van de verhuisboedel is, de keuring overal mag gebeuren. Dus kan er dan nog van alles doorheen glippen denk ik.

Het zou goed zijn als er een internationale database is op basis van VIN, en eigenlijk zelfs gewoon vrij toegankelijk
 
Ik denk dat ze daar wat makkelijker omgaan met import (dit geval was een USA import). Hier moet je dan wel een volledige keuring doen in Lelystad :


Maar er staat daar ook bij, dat als het deel van de verhuisboedel is, de keuring overal mag gebeuren. Dus kan er dan nog van alles doorheen glippen denk ik.

Het zou goed zijn als er een internationale database is op basis van VIN, en eigenlijk zelfs gewoon vrij toegankelijk
Ik dacht dat de Harley na crash als salvage naar Polen was geïmporteerd, daar opgekalefaterd werd en van pools kenteken was voorzien en zo zonder echt technische keuring van Nederlands kenteken werd voorzien.
Ik denk, zeker weten doe ik het niet, dat dit frame het oude frame is waarbij het oude nummer is weggehaald door er een las op te leggen, toen weer vlak geslepen en een fantasienummer is in gekrabd.
 
Eigenlijk van de EU. Zij hebben op een gegeven moment bepaald dat er vrij verkeer van goederen moet zijn binnen de EU, en dat een voertuig in een EU land een kenteken heeft, alleen een administratieve keuring moet krijgen. Dat je dan nog wel een zwik BPM moet betalen, is een tweede O-)
Dat is dan kennelijk onze Nederlandse RDW die daar zo gemakkelijk over denkt. Ik ken een gevalletje hier op het forum van iemand die een Nederlandse Harley met NL kenteken in België op kenteken wilde zetten en dat niet voor elkaar kreeg, omdat hij geen COC (certificate of Conformity) kon overleggen. HD Benelux weigerde dat document af te geven, omdat zij die motor nooit geïmporteerd hadden.
 
Dat is dan kennelijk onze Nederlandse RDW die daar zo gemakkelijk over denkt. Ik ken een gevalletje hier op het forum van iemand die een Nederlandse Harley met NL kenteken in België op kenteken wilde zetten en dat niet voor elkaar kreeg, omdat hij geen COC (certificate of Conformity) kon overleggen. HD Benelux weigerde dat document af te geven, omdat zij die motor nooit geïmporteerd hadden.
Daar deden ze in Nederland ook een tijd geleden moeilijk over (CVO noemen ze het bij de RDW). Maar bij de laatste 3 importeren werd er nergens om gevraagd, behalve de originele papieren (die ze ook innemen).

(Staat nog een stuk bij waar staat dat het CVO niet verplicht is)

Ik vroeg ook bij de RDW nog of ze dat niet nodig hadden, maar hij zei dat ze verplicht zijn het voertuig een NL kenteken te geven als het een geldig EU kenteken heeft. Wat ze nog wel doen is controleren in een (internationale?) database of het framenummer niet als gestolen bekend staat.
 
De RDW kon wel makkelijk zien dat er met het framenummer geknoeid is,en dat is nu juist wat ze moeten controleren en dus niet goed gedaan hebben.
Deze motor komt misschien helemaal niet uit Polen,mogelijk komen alleen de papieren van daar en is dat framenummer gewoon in een schadebak gezet.
In B is het inderdaad zo dat je een buitenlandse motor alleen kan inschrijven als hij een EU goedkeuringsnummer heeft EN het originele buitenlands kentekenbewijs.
Dus een motor waarvan de kentekenpapieren ooit afgenomen zijn door zware schade krijg je nooit meer op de weg.

Ik heb hier al meerdere keren gelezen dat het in NL mogelijk is een motor zonder papieren zonder EU goedkeuring toch op kenteken te krijgen.
Daar zouden ze dan beter ook eens iets aan doen.

De koopster de schuld geven klopt toch niet,als je niemand kent die op de hoogte is van techniek moet je bij een bedrijf met een gerust hart gewoon een motor kunnen kopen die in orde is.
De professionele verkoper heeft toch ook dat framenummer gezien,en was dus zeker op de hoogte dat er iets niet klopte.
 
@Joostst nog maar eens taggen voor wat nadere uitleg over zijn beweringen over dhr. Van Lent..
Weet je ik kan het echt niet geloven wat er beweerd word over van Lent.
Denk je nou echt dat van Lent gaat zitten liegen op tv en onzin gaat beweren.
Daarmee zet hij wel ze bedrijf en alles erom heen wel op het spel als blijkt dat zijn verhaal niet waar is.

Verder nooit wat over gehoord van niemand niet en ook niet op internet dat er gelogen is door van Lent.
En dan komt Joostst opeens met dat verhaal aan.
En dan beweerd hij van alles over van Lent in zijn bericht hier.
Maar enig uitleg verder erover ontbreekt tot vandaag 11-8-2021 om 18:33.
Dus ik schaar het verhaal van die Joostst nog steed als onzin leugens en zwart makerij.
Zonder hiervoor enig hard en duidelijk bewijs van te laten zien wat Joostst zijn verhaal kan staven.

En dan vind ik het gewoon opzettelijk leugens verspreiden en liegen over iets.
En dat vind ik toch wel erg kwalijk als je dit gaat uiten op internet op motor-forum over van Lent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan