Voor die liefhebbers

Weet je ik kan het echt niet geloven wat er beweerd word over van Lent.
Denk je nou echt dat van Lent gaat zitten liegen op tv en onzin gaat beweren.
Daarmee zet hij wel ze bedrijf en alles erom heen wel op het spel als blijkt dat zijn verhaal niet waar is.

Verder nooit wat over gehoord van niemand niet en ook niet op internet dat er gelogen is door van Lent.
En dan komt Joostst opeens met dat verhaal aan.
En dan beweerd hij van alles over van Lent in zijn bericht hier.
Maar enig uitleg verder erover ontbreekt tot vandaag 11-8-2021 om 18:33.
Dus ik schaar het verhaal van die Joostst nog steed als onzin leugens en zwart makerij.
Zonder hiervoor enig hard en duidelijk bewijs van te laten zien wat Joostst zijn verhaal kan staven.

En dan vind ik het gewoon opzettelijk leugens verspreiden en liegen over iets.
En dat vind ik toch wel erg kwalijk als je dit gaat uiten op internet op motor-forum over van Lent.
Daarom ook wederom de heer Joostst weer getagt :)

Maar laten we 'm wel de gelegenheid geven te reageren. Hij is na de post nog niet online geweest zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen predikt voor eigen parochie zeggen ze altijd. Van Lent heeft echt wel verstand van zaken, maar zal er ook af en toe naast zitten.
 
Eigenlijk zou een blik op de tronie van de verkoper en zijn agressie al voldoende moeten zijn om hem 10 jaar op te sluiten.})
 
Dit vraagt om duidelijke uitleg jouw kant waarop jij dit baseert s100spit.
Zie reactie Willem. Verder zet ik een spreekwoord neer waar ik niks negatiefs mee bedoel, maar jij interpreteert het wel zo. Jouw eigen perceptie en disfunctionele gedachte gang. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zie reactie Willem. Verder zet ik een spreekwoord neer waar ik niks negatiefs mee bedoel, maar jij interpreteert het wel zo. Jouw eigen perceptie en disfunctionele gedachte gang. ;)
Zo maak jij je er dus vanaf .
Hier beweer jij zelf S100spit van Lent zit er soms naast.
Zijn jouw eigen geschreven woorden.
En dan schuif je het opeens af op mijn eigen perceptie en disfunctionele gedachte gang.
Ja zo kan ik er nog wel meer verzinnen.
Gebruik nog maar wat meer dure woordjes waar je volgens mij zelf niks van snapt en wat je schrijft..

Even dit Jij s100spit begint over van Lent ik niet.
Dus wie is er nu vreemd bezig.

Je hebt niks-komt met niks-dus kletst leuk mee met die Joostst die ook al paar keer getagd is hier maar ook tot op heden met niks komt.
Maar wel zijn jullie beide hier op internet en het motor- forum toch bezig met een vorm van zwart makerij.
Wat een slappe hap zijn jullie alletwee.

Schrijf er dan niks over als je niks hebt.
Of ga niks suggereren- bedenken als je werkelijk hierover geen enkel voorbeeld kunt geven waarin van Lent het toch fout had na zijn onderzoek.
En heb je wel iets kom maar op ermee dan ben ik de eerste mijn geschreven woorden tegen jouw hier terug te nemen en excuus te maken zo ben ik dan ook weer.
En niet komen met zelf gefabriceerde hersenspinsels,maar maar echt bewijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo maak jij je er dus vanaf .
Hier beweer jij zelf S100spit van Lent zit er soms naast.
Zijn jouw eigen geschreven woorden.
En dan schuif je het opeens af op mijn eigen perceptie en disfunctionele gedachte gang.
Ja zo kan ik er nog wel meer verzinnen.
Gebruik nog maar wat meer dure woordjes waar je volgens mij zelf niks van snapt en wat je schrijft..

Even dit Jij s100spit begint over van Lent ik niet.
Dus wie is er nu vreemd bezig.

Je hebt niks-komt met niks-dus kletst leuk mee met die Joostst die ook al paar keer getagd is hier maar ook tot op heden met niks komt.
Maar wel zijn jullie beide hier op internet en het motor- forum toch bezig met een vorm van zwart makerij.
Wat een slappe hap zijn jullie alletwee.

Schrijf er dan niks over als je niks hebt.
Of ga niks suggereren- bedenken als je werkelijk hierover geen enkel voorbeeld kunt geven waarin van Lent het toch fout had na zijn onderzoek.
De MF-pitbull is weer bezig hoor...

Iedereen predikt voor eigen parochie zeggen ze altijd. Van Lent heeft echt wel verstand van zaken, maar zal er ook af en toe naast zitten.
Hij zegt hier niks geks. Hij beweert ook niet dat hij een hard voorbeeld heeft. Zegt alleen dat het niet ondenkbaar is dat ook mr. van Lent wel eens een foutje maakt.
Dus doe maar weer rustig...
 
De MF-pitbull is weer bezig hoor...


Hij zegt hier niks geks. Hij beweert ook niet dat hij een hard voorbeeld heeft. Zegt alleen dat het niet ondenkbaar is dat ook mr. van Lent wel eens een foutje maakt.
Dus doe maar weer rustig...
Vreemd dat ik dit verder nooit van iemand gehoord of vernomen heb of ergens gelezen heb.
Ik Zit er wel op omdat ik moe word van onzin verhalen en leugens verzinnen.
Terwijl het volgens mij niet zo is.
Ik wacht ook nog samen met wat anderen hierzo op Joostst zijn bewijs .

Heb je niks en je komt met niks hou dan op met suggereren en bedenken van wat er eventueel fout kan gaan.
 
Vreemd dat ik dit verder nooit van iemand gehoord of vernomen heb of ergens gelezen heb.
Ik Zit er wel op omdat ik moe word van onzin verhalen en leugens verzinnen.
Terwijl het volgens mij niet zo is.
Ik wacht ook nog samen met wat anderen hierzo op Joostst zijn bewijs .

Heb je niks en je komt met niks hou dan op met suggereren en bedenken van wat er eventueel fout kan gaan.
Joh heb je verkering met hem of zo?:?
 
Een proefrit is overbodig met een dergelijke motor. Die moet je sowieso niet kopen, maar dat moet je wel weten. De malafide handelaar richt zich op onwetende kopers.
Vroeger vond ik het leuk om bij motorzaken de inventaris aan gebruikte motoren te bekijken. Bij Safe Motors Rotterdam zag ik dat elke motor een schadeverleden had, ook al leken ze van drie meter afstand in nieuwstaat.
 
Ah nice! 16 berichten gemist hier.
Mijn werkzaamheden voor motorzaken ligt op een ander vlak, ik, als IT-er bij een groot bedrijf, maak en onderhoud websites van meerdere (motor)zaken als hobby. Daarnaast poets ik semiprofessioneel motoren voor een andere motorzaak. Dat poetsen doe ik dusdanig grondig waardoor ik vaak halve motoren uit elkaar heb liggen, sowieso gaat het kappenwerk en de wielen eraf, showroomklaar maken is net iets meer dan alleen wassen zal ik maar zeggen. Sommige komen met losse onderdelen en veelal ververs ik de vloeistoffen. Vooraf weet ik niets van deze motoren en krijg ze afgeleverd aan huis met de sleutels en soms papieren en boekjes. Hierdoor weer ik na jaren heel goed wat je wel en niet kunt zien aan een motor als je er een rondje omheen loopt. Met name dat je eigenlijk NIETS kunt zien. Motoren met 60k op de teller waar je het niet aan af ziet en exemplaren met werkelijk nog geen 10k op de teller waarvan je meteen roept DAT KANNIETTT!!1!
Schroef je de motor open zie je onaangeroerde nog nooit vervangen luchtfilters in een schone staat, spacers van de wielen zonder slijtrand en denk je hmmm een buitenslaper die toch echt maar 10k heeft gelopen. Versleten voetsteprubbers bij nog geen 10k en nauwelijks versleten voetsteprubbers bij een motor met ruim 90k erop. Roest op het stuuraanslagpunt maar verder geen enkele aanwijzing voor valpartij of schuivertje en vice versa. En een kettingset kun je dus wel compleet verslijten binnen 10.000km. Recent nog een roestend wrak vol met krassen van nog geen 6 jaar oud met bijna 5000km op de teller, wat doen die mensen met hun brommer?? Een schademotor die gewoon netjes gerepareerd is hoeft geen enkel probleem te zijn en op internet wordt heel veel gejankt hierover totdat ze zelf schade hebben en dit zo goedkoop mogelijk willen oplossen.
Tot zover het gedeelte waarvan ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb.

Ik doelde inderdaad op een optreden van van Lent in een ander tv programma waarin hij met droge ogen beweert dat er met (uit mn hoofd) 60% van de motoren met de km stand gesjoemeld wordt.
Toen er later daadwerkelijk sjoemelcijfers naar boven kwamen en dat nog geen 10% van de voertuigen betrof leek het mij niet meer dan normaal om hem te vragen hoe hij dat zag irt zijn uitspraken. Ik geloof gerust dat hij meer dubieuze motorfietsen ziet door zijn bedrijfsrichting maar het heeft er meer dan schijn van dat hij dit soort uitspraken doet ter promotie van zijn eigen bedrijf.
Ikzelf herken namelijk die 60% helemaal niet, ik denk dat ik in al die jaren hooguit 2 of 3 motoren heb gehad waarvan ik zeker wist dat het niet klopte, en doe zo'n 20 motoren per jaar, doe het rekenwerk maar.


Edit aanvullend:
Als je een beetje logisch kunt nadenken is die 60% trouwens ook absoluut onmogelijk en meer dan onlogisch.
Gemiddeld wordt er in NL 3000km per jaar gereden op een motor. Het heeft geen zin om een motor een paar duizend km terug te draaien, dat gebeurd alleen bij hoge getallen en niet al te oude hokken, en laat nu net dat de grote uitzondering zijn die nog geen 10% van het totale motorlandschap omvat....
Er zijn ~1 miljoen motorfietsen in NL als 60% teruggedraaid wordt zou in elk dorp of straathoek een malafide terugdraaitoko zitten. Ken jij ze?
 
Laatst bewerkt:
Kan jij bewijzen dan dat de cijfers die van Lent zegt dan niet kloppen.
Nee niet dus jij komt met je eigen bevindingen aan maar dat zegt mij verder ook niks.
Waar zijn die 10% sjoemel cijfers dan te vinden? Waar jij het over hebt .

Er is sinds kort (1juli 2021)pas een kilometer registratie bij motoren als je bij een rdw erkent bedrijf komt.
Particulier of geen officiele dealer en geen rdw erkenning die onderhoud doet registreren dit dus niet.
En het is dan niet duidelijk wat de juiste kilometerstanden dan zijn.

De 60% waar jij het over hebt en nu door jouw dus worden tegen gesproken geen idee.
Ik zie niet iets anders waar jij mee kan aantonen dat dit niet klopt .
Je schrijft het alleen maar verder zie ik daarover niks dus dat is voor mij ook niet helder.

van Lent basseerd zich op zijn keuringswerk en heeft een flink aantal motoren al gezien tijdens zijn werk.
En dat hij dan daarvan constateert dat 60% qua kilometer standen niet klopt kan ik enigzins wel begrijpen .

Dat jij motoren poetst en vloeistoffen ververst ( wie kan dat nou niet)en daardoor denkt dat je van Lent kunt aanvallen prima .
Maar kom dan met hard bewijs en ga niet hier dingen neerzetten waar van jij denkt dat het zo is zonder enig hard en duidelijk onderbouwd bewijs.

Iets sugereren of bedenken vanuit je eigen standpunt zonder hiervoor hard onderbouwd bewijs aan te leveren zegt mij dus niks en dan beschouw ik ook jouw beweringen over van Lent als onzinnig.
Dus tot dit moment ga ik dus meer uit van de kunde van van Lent en zijn beweringen -dan wat jij nu opeens beweerd Joostst
En vreemd ik vind er verder niks over je bent hierover een zeldzaamheid die over van Lent dit beweerd.
Dat is ook vreemd.

Ik kan ook iemand zijn bedrijf te schande maken door te beweren dat hij dingen verzint of niet op waarheid berustende uitspraken doet.
Maar dan moet ik daarvoor wel enig hard vast staand bewijslast kunnen overhandigen wat mijn standpunten hierin bevestigd.

Dat is er nu nog niet Joostst van jouw kant uit.
Verder heb ik niks met van Lent ik was alleen nieuwsgierig waar je mee kwam Joostst maar tot nu toe schrijf je veel maar hard vast staand bewijs is er niet.
 
Laatst bewerkt:
van Lent basseerd zich op zijn keuringswerk en heeft een flink aantal motoren al gezien tijdens zijn werk.
En dat hij dan daarvan constateert dat 60% qua kilometer standen niet klopt kan ik enigzins wel begrijpen .
Van Lent levert ook geen enkel bewijs over die 60%,en dat zal hij ook niet kunnen,behalve bij gevallen waarvan een onderhoudshistorie bekend is bij een dealer en die later met een lagere km stand aangeboden worden.
Hij kan het wel vermoeden en er zelfs zeker van zijn,maar dat is nog altijd geen bewijs.
En bij een groot deel van de motoren die hij te zien krijgt zijn er al problemen/vermoedens zoals in dit geval,en is de kans dus veel groter.
Er is dus een groot verschil tussen 60% van de motoren die hij te zien krijgt,en 60% van ALLE motoren die verkocht worden.
Of geloof jij echt dat 60% van alle verkochte motoren een terug gedraaide teller hebben?
 
Van Lent levert ook geen enkel bewijs over die 60%,en dat zal hij ook niet kunnen,behalve bij gevallen waarvan een onderhoudshistorie bekend is bij een dealer en die later met een lagere km stand aangeboden worden.
Hij kan het wel vermoeden en er zelfs zeker van zijn,maar dat is nog altijd geen bewijs.
En bij een groot deel van de motoren die hij te zien krijgt zijn er al problemen/vermoedens zoals in dit geval,en is de kans dus veel groter.
Er is dus een groot verschil tussen 60% van de motoren die hij te zien krijgt,en 60% van ALLE motoren die verkocht worden.
Of geloof jij echt dat 60% van alle verkochte motoren een terug gedraaide teller hebben?
Ik geloof het in elk geval niet
 
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Iemand die technisch goed aangelegd is kan schade prima herkennen en kan ook meten of iets krom of recht is. En als je je dag niet hebt of zorgen dan kan je dingen over het hoofd zien. Zelf heb ik mee geholpen met enkel schademotoren op te knappen en ben nu ook bezig met eentje. Hoe verder ik hem uit elkaar haal en hoe meer tijd ik er aan besteed hoe meer ik zie, plus de ene dag zie ik iets wat ik gister over het hoofd zag en dat is menselijk en dat gebeurd iedereen. Willens en wetens schade motoren slecht opknappen voor winst heb ik ook geen goed woord voor over natuurlijk. Kilometerstanden is altijd lastig te zeggen. Je kan een motor inderdaad afraggen in 10.000 km of eentje met 50.000 die er nog super uit ziet. Blijft lastig en zelfs met auto's wordt nog keihard gefraudeerd, gaat dan wel voornamelijk om import.
 
Wat ik mij eigenlijk afvraag, wat heeft bovag met je rechtsbijstandsverzekering te maken? Het bedrijf, met een kvk nummer, heeft een ondeugdelijke motor verkocht. Dan kun je je toch beroepen op consumentenrecht? En dan kun je hulp krijgen van je rechtsbijstandsverzekering. Dat staat toch los van het feit of het bedrijf wel of niet is aangesloten bij de bovag?
 
Wat ik mij eigenlijk afvraag, wat heeft bovag met je rechtsbijstandsverzekering te maken? Het bedrijf, met een kvk nummer, heeft een ondeugdelijke motor verkocht. Dan kun je je toch beroepen op consumentenrecht? En dan kun je hulp krijgen van je rechtsbijstandsverzekering. Dat staat toch los van het feit of het bedrijf wel of niet is aangesloten bij de bovag?
Dat lijkt mij ook
 
Hier even nog een stuk wat ik van van Lent vond.
Zie bijgevoegde schermafbeeldingen van zijn website.
Hij schrijft daarin dat er flink word gesjoemeld met autos en de nationale auto pas inzake kilometers .
En noemt dan iets van 60-70% hierover .

Hij zegt ook in dat stuk dat hij vind dat het tijd word voor een kilometer registratie voor motoren .
Daarna krijgt aan de hand van deze uitspraak van van Lent de overkoepelende branche vereniging van motorzaken ,motorzaken zelf en verkopers over zich heen die het hier niet mee eens zijn.
Waarom zijn ze het niet mee eens die kilometer registratie voor motoren?.
Vul zelf maar in...........
Zo leggen ze wel de verdenking op zich zelf dat er wel bewust gesjoemeld word met kilometer standen bij motoren waarom zijn ze er anders zo op tegen.

Vreemde aan dit alles is ook dat daar eindigt van Lent mee dat de motorbranche dit percentage wat ook voor motoren geld eigenlijk al lang wist ,maar nu pas opeens er op reageren nu het actueel begint te worden.
Kortom zolang niet het tegendeel word bewezen geloof ik in deze toch eerder een van Lent die motors keurt dan een willekeurige motorzaak die met droge ogen beweerd dat alles klopt.
Want die willen alleen maar verdienen.
 

Bijlagen

  • IMG_8429.PNG
    IMG_8429.PNG
    235,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_8430.PNG
    IMG_8430.PNG
    160,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Ok, hier nog een poging om mensen te overtuigen die zelfs een logische rekensom gebaseerd op feiten, niet voldoende bewijs vinden....of te moeilijk :P
Is een miljoen datapunten in 1jaar voldoende?


Terugdraaien van tellerstand gebeurd bij auto's vele malen meer dan bij motoren. Mede vanwege het gemiddelde aantal km per jaar.
Dus als je deze cijfers wil vertalen of extrapoleren naar motoren zul je ver onder de 10% uitkomen.
Maar sommigen zien liever andere cijfers, dat elke motorzaak malafide is een zich inlaat met frauduleuze praktijken.

(Hopelijk werkt de link, ik zie andere tekst in beeld, waarschijnlijk omdat ik me niet in NL bevind.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan