Voor die liefhebbers

Goed gezegd! Dat is het ook! ieder kiest een motor die haar/hem bevalt. En om er dan achteraf anderen te gaan bashen omdat die een merk/type hebben die jou niet bevalt...Kinderachtig!
Ach bij ieder merk valt wel het nodige op te merken,of het nou BMW,Japanner ,Italiaans of USA enzzzzzzz motor merk is,
geen van alle heeft een geheel schone lei,1 voorbeeldje Honda 1 van de grootste fabrikanten in de wereld,
uit het verleden,de VF modellen waarvan de nokkennassen kapot draaiden,de problemen met de nokkenaskettingspanners
die vele jaren problemen gaven,versnellingsbakken die zo slecht zijn dat ze regelmatig kapot gingen,gescheurde frames bij de GL1800,
en zo kan ik een heel boek vol schrijven over alle merken motoren,er is niet 1 merk geheel foutloos.
 
Maar wat moet ik nu doen....? Ben weer op 0 begonnen.:?

IMG_0281.JPG

IMG_0284.JPG
 
Leuk die lijstjes...maar wie vult ze in?
Uiteraard zijn de duitse merken beter dan welk ander merk ook in een duits onderzoek, en datzelfde geldt voor een amerikaans of italiaans of japans onderzoek.
Niemand pist in z'n eigen schoenen...

Feit is dat fabrikanten druk ervaren door concurrentie, en dat daardoor producten op de markt worden gebracht die niet volledig uitgetest zijn...dat mogen jij en ik doen als eindgebruiker...

Niemand heeft een schone lei, en dat kán ook niet als je bij of zelfs voorop wilt lopen in de techniek..
Dat had Honda met oa de NR en VF, maar ook BMW kent zo hun problemen.
Het heeft dus geen zin om elkaars merk af te kammen, want besef goed dat ook jouw merk niet probleemloos is...

Als je graag het nieuwste van het nieuwste wilt hebben...zul je er genoegen mee moeten nemen dat er kinderziektes zijn.
Als een kinderziekte iets structureels blijkt te zijn, doen fabrikanten pas een modificatie..

Ga dus voor een later bouwjaar van een model; de VF is geëvolueerd in de oerbetrouwbare VFR, maar meer omdat in Japan men om eer geeft...Honda wilde kost-wat-kost haar naam zuiveren.

Mensen gruwelen nog steeds van een hoge kilometerstand, vandaar dat er mee gerommeld wordt....jammer genoeg zegt dat gegeven zo weinig.
Ik betwijfel of verplichte registratie (APK?) soelaas gaat bieden.
Hier ter plaatse rijdt een FJ1100 met 4,8 ton (!) op de klok die netjes zijn beurtjes en onderhoud krijgt.
Ding loopt en klinkt tadeloos.
Ik ken ook een CBR met 20k die ik voor geen goud wil inruilen...knikkerbak.
 
Laatst bewerkt:
Kwam in de uitzending een voor mij bekend bedrijf tegen. Maar ik geloof nooit dat zij de tellers hebben gemanipuleerd. Wat je ze wel zou kunnen verwijten is onvoldoende research plegen op de motoren die ze via de handel verkopen. Maar dat is denk ik 95% van de handel, die zie ik niet eerst op allerlei veilingsite's framenummers inkloppen zoals de journalisten doen.

Ik ga iniedergeval met net zoveel vertrouwen daar langs voor onderhoud/onderdelen en een bakje koffie
 
Vanavond in Tros Opgelicht om 21:50 op NPO 1:
Tros Opgelicht staat ook stil bij een zaak rond een gevaarlijke motorfiets die gezien de slechte staat van dienst eigenlijk nooit de weg op had gemogen. Waar gaat het mis? Ligt het bij de verkoper of had de RDW beter moeten keuren?
 
Uitzending gezien. RDW keurt wel maar demonteert een motor niet, dus kunnen zaken verborgen blijven. Wel slordig dat er niet gecontroleerd is dat motornummer nooit is uitgegeven door HD. Echter, Verkoper is en blijft verantwoordelijk. Hij moet herkomst controleren. Als meteen duidelijk is dat het een schademotor is, moeten alle alarmbellen afgaan. Verkoper heeft de motor uiteindelijk wel teruggenomen (kwam op zijn eerdere weigering terug), dus koper is uiteindelijk niet de dupe geworden, maar zonder de druk van 'Opgelicht' had het denk ik nooit gelukt.
 
Die verkoper is ook een grapjas : zonder frame gaat hij waarschijnlijk nog amper €1000 krijgen voor een setje wielen of een spatbordje.
Het motorblok en alle andere delen gooit hij gewoon op het oud ijzer of zo? 🙄
 
De verkoper kletst uit zijn nek natuurlijk. Maar welke idioot koopt een motor zonder iemand mee te nemen met verstand van zaken. En der vriend rijdt al 30 jaar motor. Alle partijen schuldig.
 
Ondanks alle regels is het list en bedrog bv in auto/motorland.

Ook hier, je droommotor altijd een keuring laten uitvoeren; vertrouwen is goed controleren is beter.
 
Uitzending gezien. RDW keurt wel maar demonteert een motor niet, dus kunnen zaken verborgen blijven.
De RDW man kwebbelt zo over het feit heen dat de identiteit van de motor wél vastgesteld wordt. En dat doe je door naar deze VIN te kijken... B|
 

Bijlagen

  • fnr.png
    fnr.png
    73,2 KB · Weergaven: 40
De verkoper kletst uit zijn nek natuurlijk. Maar welke idioot koopt een motor zonder iemand mee te nemen met verstand van zaken. En der vriend rijdt al 30 jaar motor. Alle partijen schuldig.
Ik zou zo'n idioot kunnen zijn. Net als de dame die motor heeft gekocht zou ij er bij een motorzaak/handelaar vanuit gaan dat ie goede motoren verkoopt met enige vorm van garantie

Die gozer heeft geluk gehad trouwens dat de vrouw genoegen nam met een terugbetaling van slechts 7k en in termijnen, terwijl ie dr 8k voor heeft gevangen bij verkoop.

Je kan me veel vertellen, maar niet dat een rechter in geval van een rechtszaak ook maar iets heel zou laten van de koopovereenkomst. Had ie naast geld terug ook de kosten van de rechtsgang gehad.

Oh. En een harley uit Polen importeren zonder grondige keuring door handelaar zelf? Neuh, geloof ik geen reet van. Die zal echt wel op de hoogte van het schadeverleden geweest zijn en een leuke winst hebben gepakt erop, wate het niet dat ie deze keer pech had en een cameraploeg op de stoep had staan :D
 
De rechtsbijstand doet niks omdat de betreffende motorzaak niet bij Bovag is aangesloten werd in filmpje verteld door de mevrouw met die harley davidson.
Ik werd hierdoor geprikkeld.
Even op website van de Bovag Zitten zoeken welke zaken zijn aangesloten bij ze.
Mijn mond valt open van verbazing grote motorzaken die ik ken zijn niet eens bij de Bovag aangesloten.
Kleine zaken helemaal niet.

Dus als je iets hebt met zo een grote motorzaak of klein bedrijf helpt je rechtsbijstand je niet eens en kan je de gang naar de rechter ,rechtbank niet eens maken.
Feit is dat je al door deze regel meer moeite hebt je juridisch gelijk te halen als je problemen hebt met een niet bij de bovag aangesloten motorzaak of bedrijf wat motors repareert of onderhoud of verkoopt etc.
Dit is nadelig voor de klant die in goed vertruwen er van uit gaat dat hij reparaties goed laat doen of een goede motor koopt.
Gaat het verkeerd en is motorzaak niet aangesloten bij Bovag heb je niks aan je rechtsbijstand.
Dit is eigenlijk schandalig en niet goed.
Want zo kunnen dit soort dingen blijven bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zo'n idioot kunnen zijn. Net als de dame die motor heeft gekocht zou ij er bij een motorzaak/handelaar vanuit gaan dat ie goede motoren verkoopt met enige vorm van garantie

Die gozer heeft geluk gehad trouwens dat de vrouw genoegen nam met een terugbetaling van slechts 7k en in termijnen, terwijl ie dr 8k voor heeft gevangen bij verkoop.

Je kan me veel vertellen, maar niet dat een rechter in geval van een rechtszaak ook maar iets heel zou laten van de koopovereenkomst. Had ie naast geld terug ook de kosten van de rechtsgang gehad.

Oh. En een harley uit Polen importeren zonder grondige keuring door handelaar zelf? Neuh, geloof ik geen reet van. Die zal echt wel op de hoogte van het schadeverleden geweest zijn en een leuke winst hebben gepakt erop, wate het niet dat ie deze keer pech had en een cameraploeg op de stoep had staan :D

En jij denkt dat de BOVAG wat voorstelt. Die willen alleen centjes van dealers, zodat dealers zogenaamd een vertrouwde uitstraling krijgen.
 
En jij denkt dat de BOVAG wat voorstelt. Die willen alleen centjes van dealers, zodat dealers zogenaamd een vertrouwde uitstraling krijgen.
De laatste auto’s heb ik zonder garantie gekocht, Gewoon ‘zwaai’ garantie vd handelaar…….keuring vooraf en klaar.

en in de afgelopen 40 jaar is het mij 2 keer misgegaan….nokkenas van een Opel Kadett en blok van een Volvo. Kortom, heb je weleens met goedkope tweedehandse gebakjes van 10 jaar oud die ik vervolgens in 10 jaar ‘oprij’….
 
Ik wil de RDW verder van niks betichten maar als je naar dat framenummer kijkt moet je toch op z’n minst gaan fronsen? Ziet er niet uit alsof het ingeslagen is maar ingekrast. Kijken ze daar dan niet naar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan