voor en tegens Aprilia RS 250

eey mensen,

Denk er over om een rs250 an te schaffen. ( ben nu in bezit van een rg250 T uit 85. ) en kan er in dld eentje kopen.

hij's van 96
heeft 15.000 gelopen
25 kw cdi ( jah helaas maar het moet,... )
nieuwe banden+ ketting
mono zitje.
voor 2300 euro's

lijkt wat? of nie? en waar kan ik op letten bij de koop????

Mij lijkt dat ie wel ff een stel zuigertjes nodig heeft,... maar verder??

iemand tips??
 
Mensen die een 2-takt hebben of liefhebber ervan zijn zullen er geen ene ruk om geven met hoeveel toeren jij op je SV rijd op de snelweg en dat het een 2 cilinder is met veel koppel onderin marcel.
Ik in elk geval niet!
Ik rij ook met een rustige 7800 toeren 130 km/u over de snelweg hoor!
maar dit staat natuurlijk niet in vergelijking met JOUW SV met 5500 toeren! |(

De mijne rijd 198 km/u op de teller maar dat komt omdat ik er een andere vertanding op heb zitten waarmee die dus als de brandweer gelijk naar die 198 gaat i.p.v na 5 km eens de 215 ofzoh te halen!

maare marcel JOUW SV loopt 230 en de 250 loopt 215 km/u dank u (even de acceleratie daarvan afgezien dus zoveel scheelt het niet met JOUW SV!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Mensen die een 2-takt hebben of liefhebber ervan zijn zullen er geen ene ruk om geven met hoeveel toeren jij op je SV rijd op de snelweg en dat het een 2 cilinder is met veel koppel onderin marcel.
Ik in elk geval niet!
Ik rij ook met een rustige 7800 toeren 130 km/u over de snelweg hoor!
maar dit staat natuurlijk niet in vergelijking met JOUW SV met 5500 toeren! |(

De mijne rijd 198 km/u op de teller maar dat komt omdat ik er een andere vertanding op heb zitten waarmee die dus als de brandweer gelijk naar die 198 gaat i.p.v na 5 km eens de 215 ofzoh te halen!

maare marcel JOUW SV loopt 230 en de 250 loopt 215 km/u dank u (even de acceleratie daarvan afgezien dus zoveel scheelt het niet met JOUW SV!!!!!
Sow Kevin, oude koeien uit de sloot aan 't halen :+

Maaruh, het verschil tussen topsnelheid is niet zo groot :? Als we dan toch met andere vertandingen bezig zijn, kan ik die SV ook wel net zo "traag" laten optrekken als een RS250. Dan zullen we de topsnelheden nog 's vergelijken hé!
Dat is hetzelfde als wanneer je een hele korte vertanding op een R1 monteerd waardoor 'ie nog maar 225 KM/h loopt, "Zoveel scheelt het niet met de RS250, de acceleratie vergeten we ff voor het gemak :( )

Bovendien vroeg de topicstarter om voor- en nadelen van de RS250, jij gaat hier volledig off-topic |(
 
Rij zelf op een R6, mijn vriendin heeft een RS250....loopt super....geen sneller bochtenwerk mogelijk dan met de RS250....topsnelheid??? Okee...iets minder....maar niet minder fun!!!!!!!
 
Rij zelf op een R6, mijn vriendin heeft een RS250....loopt super....geen sneller bochtenwerk mogelijk dan met de RS250....topsnelheid??? Okee...iets minder....maar niet minder fun!!!!!!!
 
hoi
ikzelf heb 2 rgv voor straatgebruik en 1rgv en 1 rs250 voor cercuit gebruik ,het zijn 2dezelfde motorblokken rs en rgv op cercuit is het idaal speelgoed op gebied van bochtenwerk zijn veel grote motorfietsen die niet volgen maar op recht stuk verlies je omwille van snelheid maar ja als je de motor goed onderhoud en goeie 2taktolie gebruikt heb je er lang genot van
groetjes curd ;)
 
uitlaatjes,cilinderkes bijwerken en je gaat al weer wat harder eh
op zolder komt er een duitser met een 125cc en die rijd iedereen zoek,zelfs grote jongens op't rechte stuk :)
 
Korte reactie; Rs 250 is superfiets!!! En bij goede afstelling valt dat roken best mee. Mn maat rijd een yami rd 350 en dat is ook erg cool. Alleen is dta een wat oudere motor en rijd ie boven 160 gewoon niet meer fijn. Bij een rs250 is dat niet meer, is veel moderner. En ook ik vind dat met de juiste olie een 2 takt redelijk lang mee gaat.
Enne Matcel, ik ken je niet, wil je ook niet afzeiken hoor... Maar ik weet 300% zeker dat een goede rs piloot een sv helemaal zoek rijd. Op top en snelweg maybe niet, maar een echte motorrijder heeft toch liever bochtige wegen :) ?
 
Enne Matcel, ik ken je niet, wil je ook niet afzeiken hoor... Maar ik weet 300% zeker dat een goede rs piloot een sv helemaal zoek rijd. Op top en snelweg maybe niet, maar een echte motorrijder heeft toch liever bochtige wegen :) ?
Dat ben ik helemaal met je eens! Een SV is sneller op topsnelheid en in acceleratie. Daarintegen kun je met een RS250 gewoon harder door de bochten. Ik rijdt zelf ook liever op bochtige wegen, maar ik haal lang lang niet alles uit m'n SV in de bochten, dus al helemaal niet uit een RS250! Er zijn overigens maar heel weinig motorrijders die meer kunnen dan hun motor denk ik.

Maar voorlopig zit ik nog met 25KW, dus die topsnelheid en acceleratie doen er niet toe. Misschien is dat dan ook wel de reden dat ik op m'n SV sneller de bocht om ben dan Kevin250 op z'n RS250. Niets mis mee, als je maar lol hebt toch :] :] :]
 
Ik zal ook maar ff reageren dan...

voordelen:
- licht, dus goed wendbaar
- geluid :}
- looks :9~

nadelen:
- onderhoudsgevoelig
- power komt pas op hoog toeren
- topsnelheid, maar ja, in Nederland heb je dat niet nodig
- klinkt toch nog als een brommertje (ik vraag me toch af waarom die fietsers op het fietspad altijd omkijken en aan de kant gaan als ik er aan kom :P )

Ik heb ook RS 50 brommer gereden, zeer tevreden over. Nooit problemen mee gehad. 2takt = fun Alleen wordt m'n volgende motor toch 4-takt, rijdt toch wat relaxter op het afremmen op het blok na dan :P ...en ik den kda ik m'n RS 250 ook toch maar ga houden tenzij ik er een erg mooi bedragje voor zou mogen krijgen...
 
Zo das een oude :) .

Ik heb best lol op mijn RS, alleen hij is een beetje aan de kleine kant voor mij. Zijn genoeg nadelen aan verbonden eigenlijk, maar toch is het leuk :) .
 
Ik heb een RGV Gamma. Die twee en halfjes zijn inderdaad kleine motoren en je moet er maar in passen. Voor een klein Aziatisch mannetje als ik geen probleem (1.68m 65kg).

Het zijn trouwens geen motoren voor lange afstanden. Na ander half uur rijden beginnen mijn polsen toch wel aardig zeer te doen.
 
Het geluid is super, een jankende 600 4 takt hoor je elk uur wel voorbij komen met mooi weer, een snelle 2-takt moter daarentegen is echt iets speciaals.
 
Niet snel zou je zeggen...alleen jammer dat ik voorbij GEKNALD werd op Assen door zo'n gekke RS250 :) :)

Bochtensnelheid is fenomenaal!

Maat van me heeft er vorige weekeen gekocht, helemaal fantastisch!
 
Niet snel zou je zeggen...alleen jammer dat ik voorbij GEKNALD werd op Assen door zo'n gekke RS250 :) :)

Bochtensnelheid is fenomenaal!

Maat van me heeft er vorige weekeen gekocht, helemaal fantastisch!
En 4 augustus gaat ie er mee op Zolder rijden. Ben heel benieuwd. :9
 
Ik heb afgelopen weekend 180km achter elkaar gereden met mijn rs, gemiddelde snelheid 135km/h incl tankstop, en dat ging echt prima, geen last van mijn polsen etc. Ik ben 1.85 en dat is wel een beetje lang, ik zit nog wel eens in de knoop met mijn benen :) .
 
hello, ikzelf heb een rs250, helemaal standaard ( de uitlaten dus,... ) loopt als een beeest! ben een tochtje wezen maken met een cbr1100 oftuwel zo noemen hem "blackie" :9 de bestuurder kwam na de rit bij me en zei: jemig wat is dat ding rap,... ik zie je nog net in de remmen gaan voor de rotonde en nah de rotonde zit ik bijna 100 meter achter je! ;(
ook een bestuurder van een duc 900 mh replica, zei: pfff, hoe kan dat uit 250cc komen? :? dus voors over deze motor,... iedereen staat versteld van zijn enorme "relatieve" vermogen en snelheid.

zie met grote vreugde uit naar mijn race pijpjes,.... :9~

oohw jah,.. iets dat tegenvalt? het geluid van de standaard uitlaten! :(
OF LIEVER WELKE GELUID?! ;(
 
Hmmm toch (weer) eens reageren!!

Heb net een toch van 1200 km achter de rug op de RS250... :}
En prima bevallen, mooi een toch door Belgie-Luxemburg-Duitsland... en hij rijdt prima!! In de bochten ben je echt onoverwinnelijk daar!!

Laatst op Zandvoort gereden en ik kan je zeggen, je rijdt zo snellere motoren (met mindere rijders) buitenom en binnendoor voorbij ;) ERG LEUK !!!
 
Toch wil dan ook wel ff 'n mening geven.
Ik zelf ook een RS250 uit 2000, ter info: met race-uitlaten, luchtfilters, membranen en juiste afstelling en dat ding gaat echt wel hard genoeg. (Het gewicht ging van 141kg->132kg en 57pk->68pk aan het achterwiel, goed voor zo'n 230km/h).Ik heb ook 'n 750 dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb als ik zeg dat ik met me favoriete sportbike meer dan goed met al mijn vrienden op de 'zware' 4-takten mee kan komen.

De RS is niet onbetrouwbaar of zoiets als je 'em maar goed onderhoudt en op de juiste manier gebruikt. Wel zijn de intervallen wat vaker dan bij de 4-takten maar het sleutelen is wel heel fijn omdat de 2-takt niet zo complex in elkaar zit natuurlijk.

Voordelen vind ik: super mooi, snel genoeg, stuureigenschappen en bochtensnelheid, zeldzaam en met prachtige onderdelen uitgevoerd, Nadelen : veel sleutelen, geen comfort, 4-takt 600 zijn wel sneller rechtuit en misschien beter om te posen of in dagelijks gebruikt.

Het is een echt GP-dingetje, je moet er van houden denk ik maar mij kan het niet GP-style genoeg, ik vind 'em de shit, zou er gewoon voor gaan als ik jouw was,
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan