Voor geen en achter wel schaamrand, hoezo?

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik ben net tijdens een ritje platter door de bocht gegaan dan voorheen en nu keek ik naar mijn bandjes en heb ik voor geen schaamrand meer maar achter nog wel eentje van ongeveer 1cm.

Ik rijd overigens op een CBR600F(2) met voor en achter vrij nieuwe Pirelli Diablo's. Vering staat (voor iig) op de zwaarste stand en de voorvorkpoten zijn iets door de kroonplaat laten steken.

Is dit te wijten aan een verkeerde bochtentechniek of heeft dit een andere oorzaak want ik heb tot nu toe alleen nog gelezen dat er mensen zijn die voor juist meer over hadden dan achter.

(ik hang overigens niet als een aap op mijn motor maar netjes met 1 bil naast het zadel)
 
Ik heb dat inderdaad ook, ook met een CBR600F, kan het misschien aan de verkanting van de bochten liggen?
Sinds ik in de Eifel ben geweest heb ik voor ineens geen schaamrand meer, en ik heb niet echt hard/plat gereden :?
Ik had juist eerder verwacht dat er meer :z schaamrand bij was gekomen (wat volgens mij niet kan, maar ja)
 
Heeft alles t emaken met de radius.
Ken uw wiskunde mijne heren.

De radius en de hoogte van de band.
Ga maar eens meten.

Meten is weten !
 
Ik vind de diablo's ook erg bol maar als er voor en achter 17" op ligt ga je er toch vanuit dat dit op elkaar is afgestemd.
Het gaat me er vooral om of ik als ik platter ga niet mijn grip zal verliezen aan de voorkant omdat ik dan misschien over de rand zit.
 
Ik vind de diablo's ook erg bol maar als er voor en achter 17" op ligt ga je er toch vanuit dat dit op elkaar is afgestemd.
Het gaat me er vooral om of ik als ik platter ga niet mijn grip zal verliezen aan de voorkant omdat ik dan misschien over de rand zit.

Houd je motor maar eens in een schuine hellingshoek! Zo kom je erachter! ;)

Tip! Vraag hierbij hulp!































:+
 
ik heb ook dikke schaamranden maar rijd wel lekker...
Is maar net wat je wilt, overigens ook Pirelli Diablo.
Ben geen bochtenridder....
 
te brede achterband voor op de velg, de zeikanten staan san zo steil dat je die niet weg gaat rijden.
Dat is bij mij iig de oorzaak, met de originele bandenmaat voor+achter geen randje meer.
Met een wat bredere band achter heb ik daar wel een randje over.
Gewoon hierna weer e originele bandenmaat monteren, smal stuurt nog eens beter ook dan zo'n bredere band.
 
te brede achterband voor op de velg, de zeikanten staan san zo steil dat je die niet weg gaat rijden.
Dat is bij mij iig de oorzaak, met de originele bandenmaat voor+achter geen randje meer.
Met een wat bredere band achter heb ik daar wel een randje over.
Gewoon hierna weer e originele bandenmaat monteren, smal stuurt nog eens beter ook dan zo'n bredere band.


Ik rijd gewoon met de standaard maten. Ik zag dat er toch een heeeel dun randje op mijn voorband over was, misschien dat het uiteindelijk wel uitkomt om ze tegelijk helemaal weg te rijden. We'll see...
 
Terug
Bovenaan Onderaan