Voor het eerst bij mams achterop!

staat een artikel in de promotor (nov dacht ik zelfs al) over je kids achterop, misschien wel verstandig om ff te lezen voordat je je kind vastbind....

Staat wel stoer hoor dat pak zo!! wat heeft dat allemaal gekost als ik vragen mag?
Broek 99 euro, helm 109, handschoenen (uit de uitverkoop-bak) 35, jas via postorder 26,95 (normaal iets van 80).


't Is wel investeren, maar Meissie 2 heeft nog twee jongere zonen die er in kunnen groeien.
 
hai :)

nou ik ben ook aan het wachten op de broek en de jas, dan mag mijn dochter van 7 ook voor een langer stukje mee achterop.
nu breng ik haar elke morgen naar school, is niet ver uit buurt zo ongeveer 6 min. wel met een helm en dikke jas en broek, bergschoenen etc, dit ivm tijdnood naar werkplek.

zij vindt het prachtig en als extra houvast heb ik een op maat gemaakte brede sjorband met kliksluiting om mijn middel dan kan ze zelf haar grip bepalen.

gr. susanne
 
Om on topic te blijven: niet bepaald een motor om een 7-jarig mee te vervoeren ;)

Woehaha nou dáár ben ik het niet mee eens. Mijn Zoontje wordt volgend jaar maart 6. Hij kan nu al met z'n voeten bij de steps en dat was voor ons de bepalende factor. Komend voorjaar pak, schoenen, handschoenen en helm uitzoeken en rijden.

Dát de motor hard kan lijkt me niet het punt hier want dat wordt nog altijd bepaald door de rechterhand van z'n vader.


MAzzel,

Roland
 
Ziet er netjes uit meis, veel plezierige en veilige km's met de kinderen :]


oja en Mikethebike, mening mag natuurlijk, maar breng het iets netter volgende keer B|
 
He, stoer man.

Onze zoon van 6 gaat ook sinds afgelopen zondag achterop. Hij heeft een diffie pak, motorlaarzen mt 34, handschoenen en een stoere helm.

Wij maken aan de sissy-bar, een paar armleuningen. Zo kan ie er wel afschieten mocht het mis gaan.(Mijn man rijd een Yamaha Dragstar).

Wat je trouwens beter kunt doen ipv een spanband op een racer, is een sissy-bar aanpassen. Heb ik laatst gezien met de TT-Assen. Weet het, het is geen porum, maar veiligheid voor alles. Toch???

Groeten van deze R1 rijdster uit Twente. :]
 
...en als extra houvast heb ik een op maat gemaakte brede sjorband met kliksluiting om mijn middel dan kan ze zelf haar grip bepalen.

gr. susanne
Hé, goed idee! Mijn jochie wordt moe van zijn armen om mij heen te houden. Aan zo'n band kan hij een beetje hangen - ga ik es proberen.
 
Wij maken aan de sissy-bar, een paar armleuningen. Zo kan ie er wel afschieten mocht het mis gaan.(Mijn man rijd een Yamaha Dragstar).

In de laatste Promotor werd nog gewaarschuwd tegen het gebruik van een sissy bar met kinderen. Als je van achteren wordt aangereden, wil je niet weten wat er gebeurt .....

Overigens goed artikel in Promotor over kids op de motor!
 
Ja hoor, gisterochtend was het zover. Pak, handschoenen en helm waren binnen dus mocht mijn oudste mee. Héél voorzichtig begonnen (het is niet zo'n held) maar al gauw riep hij: "Het mag best harder hoor!"

(Afbeelding)

En binnenkort bij een apetrotse mams achterop naar school 8-)

Gaaf hoor! Ik ken het gevoel. Rijden als een ouwe zak met een kind achterop, maar ze zijn reuze trots! Moet je die andere kinderen op school zien. Die zijn me dan een partij jaloers :+
 
Leuk he, met je kind achterop! Mijn oudste is nu 12, en mag mee (naar de orhodontist en zo). Ze is bijna net zo lang als ik- of klein eigenlijk... :) - en draagt dan mijn oude motorpak. Wel met nieuwe helm. Vacuum verpakt!
 
In de laatste Promotor werd nog gewaarschuwd tegen het gebruik van een sissy bar met kinderen. Als je van achteren wordt aangereden, wil je niet weten wat er gebeurt .....

Overigens goed artikel in Promotor over kids op de motor!

Heb je misschien wel gelijk in, maar een spanbandje is ook niet de oplossing lijkt me.( kunnen de handen vast onder gaan zitten???) En een volwassene op je knar is ook niet erg prettig. Misschien nog een betere oplossing???
 
Is er nog iemand die dat artikel van Promotor nog heeft liggen?
Ik zou dat heel graag willen zien, ik heb namelijk mijn zoontje van 6 belooft dat hij volgend jaar bij pappa achterop mag. Ik zou graag wat info willen hebben over hoe je dat zo veilig mogelijk doet. Is er iemand die het artikel kan scannen of kan ik het blad van iemand overnemen?
 
Goed hoor meissie, mijn zoontje (7) wil ook wel achterop en ik met mn grote waffel heb gezegd dat hij volgend voorjaar meemocht. (huuruitrusting)
Maar ja dan hoor je 'enge' verhalen enz. Verder vind ik het moeilijk te bepalen vanaf welke leeftijd het veilig is. Het argument dat de risico's van je hobby voor je kind niet te overzien zijn, is voor mij iets waar ik (nog) niet uitkom.
 
Goed hoor meissie, mijn zoontje (7) wil ook wel achterop en ik met mn grote waffel heb gezegd dat hij volgend voorjaar meemocht. (huuruitrusting)
Maar ja dan hoor je 'enge' verhalen enz. Verder vind ik het moeilijk te bepalen vanaf welke leeftijd het veilig is. Het argument dat de risico's van je hobby voor je kind niet te overzien zijn, is voor mij iets waar ik (nog) niet uitkom.
Ik moet je zeggen dat ik het nu aandurf, omdat mijn oudste 12 jaar is en heel goed begrijpt dat hij zich goed moet vasthouden. Ik heb nog niet zo lang mijn A (sinds februari) en pas nu, na een half jaar en 6000 km, voel ik me zeker genoeg om 'm mee te nemen. Maar wel zondagochtend vroeg (als er nog geen hond op de weg is) en met mooi weer op verlaten boerenlandweggetjes. Het zit niet echt ontspannen, zo'n eerste keer! Ik zit meer voorover dan ik normaal doe, omdat ik absoluut niet wil dat 't jochie achterover kiepert - spierpijn! En natuurlijk rijden als een 'bejaajde'...
Maar goed, 't kind vindt het prachtig en het is erg gezellig.
Ik heb het niet zo op huurspullen. Kleding zou nog kunnen, maar een helm? Je weet niet wat daar al allemaal mee gebeurd is?
Daarom hebben we geïnvesteerd in goede spullen. Het feit dat we nog 2 jongetjes hebben (9 en 2 1/2) maakt zo'n investering wel makkelijker, want als er één uitgroeit, kan de volgende erin.
Inmiddels is nummer 2 flink jaloers, maar die moet toch ècht wachten tot pappa ook zijn A heeft. Pappa is van plan om met zijspan te gaan rijden, dus straks ploegen we het land door met de oudste bij mamma achterop, de middelste bij pappa en de jongste in het zijspan - zie je het voor je? :9
 
.......
Inmiddels is nummer 2 flink jaloers, maar die moet toch ècht wachten tot pappa ook zijn A heeft. Pappa is van plan om met zijspan te gaan rijden, dus straks ploegen we het land door met de oudste bij mamma achterop, de middelste bij pappa en de jongste in het zijspan - zie je het voor je? :9

Jaha.... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan