Voor het goede doel op een barrel motor naar Afrika

Jasperb

Die hard MF'er
13 okt 2004
348
0
Twee vrienden en ik vonden het nodig tijd worden voor een waterput voor de schoolkinderen van Maka Ali Sarr (Gambia) en zochten een ludieke manier om zoveel mogelijk geld voor dit project van Stichting kinderen van Gambia op te halen. Al snel kwamen wij op het spoor van de Amsterdam – Dakar (Senegal) challenge. Een low-budget challenge, waarbij je op een motor (of auto) van maximaal 500 euro naar Dakar rijdt. Inmiddels zijn we thuis en hebben we een verslag geschreven en zijn de eerste filmpjes online.

Momenteel wachten we nog op enkele betalingen van sponsoren, staat de ER5 te koop en wordt a.s. weekend de CB450 uit Spanje gehaald. Van beide motoren gaat de opbrengst ook naar het goede doel. We hopen dan ook zo spoedig mogelijk het eindbedrag bekend te maken!


Klik hier om het het reisverlag inclusief foto's en filmpjes te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit fantastisch! Maak hier een ding van....Ik zou graag mee doen en dat je er een goed doel voor sponsort is een leuke bonus!
 
Hele mooie actie :)!
Mijn motor komt ook uit (zuid) afrika, weet alleen niet of de vorige eigenaar hem helemaal hierheen heeft gereden om te importeren :P
 
Mooi mannen! Helemaal top dat jullie het gered hebben. Een avontuur waar je nog lang aan terug zult denken.

Ik ga dit ook doen in oktober 2011. Duurt nog even, maar we (Team LBS Dakar) zijn bezig om een flink team samen te stellen. Wij doen dan de Antwerpen-Banjul Challenge. Wij gaan wel met auto's en motoren. Dat is een stuk fijner, want je kunt veel meuk in de auto's kwijt en op de motor alleen een 'survival pakket' houden. Ik ben met oa Black Mule vorig jaar naar Marokko geweest. Geweldig mooi land en heerlijk om te rijden. Rondje Frankrijk doet het nu niet meer voor mij... :]
Ad van LBS Zijspantechniek is in 2008 ook geweest en hij neemt ook nu de organisatie op zich. Ik ga zorgen dat binnenkort de website de lucht in gaat. Wie serieus is, kan zich aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi mannen! Helemaal top dat jullie het gered hebben. Een avontuur waar je nog lang aan terug zult denken.

Ik ga dit ook doen in oktober 2011. Duurt nog even, maar we (Team LBS Dakar) zijn bezig om een flink team samen te stellen. Wij doen dan de Antwerpen-Banjul Challenge. Wij gaan wel met auto's en motoren. Dat is een stuk fijner, want je kunt veel meuk in de auto's kwijt en op de motor alleen een 'survival pakket' houden. Ik ben met oa Black Mule vorig jaar naar Marokko geweest. Geweldig mooi land en heerlijk om te rijden. Rondje Frankrijk doet het nu niet meer voor mij... :]
Ad van LBS Zijspantechniek is in 2008 ook geweest en hij neemt ook nu de organisatie op zich. Ik ga zorgen dat binnenkort de website de lucht in gaat. Wie serieus is, kan zich aanmelden.
Leuke reacties!!

Met auto's erbij, hebben wij ook wel ervaren, is eigenlijk wel een pre. Vooral in de sahara waar je veel water en brood nodig hebt. Dit konden wij achteraf nooit allemaal meenemen voor zoveel dagen in niemandsland.
 
Laatst bewerkt:
Cool! :}

Ik heb gegin 2007 deze reis gemaakt met een personenbus, samen met mn pa. Letterlijk uren in de bijrijderstoel (en in iets mindere mate achter het stuur) zitten wensen dat ik een motor bij me had, haha..

Ik speel nog wel eens met het idee om naar de Zebrabar op een neer te gaan met de motort, lijkt me geweldig :Y
 
Laatst bewerkt:
Met auto's erbij, hebben wij ook wel ervaren, is eigenlijk wel een pre. Vooral in de sahara waar je veel water en brood nodig hebt. Dit konden wij achteraf nooit allemaal meenemen voor zoveel dagen in niemandsland.
Werden jullie dan niet ingedeeld in groepen bij het inrijden van de Sahara? Dat is bij de Antwerpen-Banjul Challenge wel het geval. Ze maken groepen, zodat motoren niet op zichzelf de woestijn in rijden en tweewiel aangedreven auto's bij een groep komen met een 4x4 enzo. Een dergelijke trip is teamwork.

Ik verheug me er echt op. Nog anderhalf jaar, maar dat is prima. Ik moet nog een offroad kopen en daarmee flink gaan oefenen. Ook de website opzetten en een goed plan maken voor het aantrekken van sponsors enzo.
 
Werden jullie dan niet ingedeeld in groepen bij het inrijden van de Sahara? Dat is bij de Antwerpen-Banjul Challenge wel het geval. Ze maken groepen, zodat motoren niet op zichzelf de woestijn in rijden en tweewiel aangedreven auto's bij een groep komen met een 4x4 enzo. Een dergelijke trip is teamwork.

Ik verheug me er echt op. Nog anderhalf jaar, maar dat is prima. Ik moet nog een offroad kopen en daarmee flink gaan oefenen. Ook de website opzetten en een goed plan maken voor het aantrekken van sponsors enzo.
Er reden enkele auto's mee, dit was ons geluk. Anders hadden we nog wel eens in de problemen kunnen komen met water en eten enzo.. :Y

Er waren bij ons ook 2wiel en 4wiel aangedreven auto's. Echt een aanrader deze trip, heel veel plezier toegewenst!
 
kunnen die gasten dan niet gewoon hun dorp naast de put bouwen
in plaats van op 5 uur lopen van het water gaan wonen?




:?
 
Kijk, op 1200GS ADv kan iedereen door Afrika heen cruizen, maar jullie maken het iig leuk. Klasse!
Nou...de duinen wordt een moeilijk verhaal op zo'n ding hoor...dan is 255kg (rijklaar, zonder bagage en rijder) best veel.

@Robert V: misschien is de put inmiddels opgedroogd. Soms zijn er andere redenen om je ergens te vestigen en soms kun je misschien ook niet kiezen. Als het allemaal zo simpel was, zou men het anders doen. Ze zijn wel arm, maar niet achterlijk natuurlijk.
 
Leuke reacties!!

Met auto's erbij, hebben wij ook wel ervaren, is eigenlijk wel een pre. Vooral in de sahara waar je veel water en brood nodig hebt. Dit konden wij achteraf nooit allemaal meenemen voor zoveel dagen in niemandsland.

Pff... als je ons niet had... hadden wij geen boete van 105 euro gehad!
Maarre...was zeker vet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan