voor je buddie.

ook voor een 1,5 zits?

Nee. Dit soort overtrekjes worden toegepast op de standaard pan en schuim. Een alternatief is een zeer fraai imitatie zadel, wat erg lijkt op het origineel.

1 1/2 seats zijn ook erg fraai. Ik heb hem op één van mijn K2's ook zitten, zoiets bedoel je neem ik aan?

full
 
ja zo'n zadel zit er op. zijn daar geen overtrekjes voor??? wat voor een vulling zit er eigenlijk in zo'n zadel, want deze zal ook wel vernieuwd moeten worden.
 
Hoi LVT,

Wat ik er zo van kan zien op de foto ziet er heel goed uit hoor. Het meest bewerkelijke van de overtrek zit 'm namelijk in de pasvorm snijden, en deze zó naaien dat het waterdicht is. Mijns inziens heeft dat "baasje" een goede klus geklaard, en mag je in je handen knijpen met die rekening van 70 euro.
Ik trek zelf ook zadels over (in een grijs verleden nog een meubelstofferder geweest, en ik heb nog hele rollen sky liggen) en doe dat meestal gratis ... maar dat privilege is alleen voor vrienden en intimi bestemd.
Veel plezier met jouw nieuwe zadel !!
bedankt hewi, ik wist dat ik gelijk had (jammer voor de afkrakers)
 
Ik heb net ook even een nieuw zadelovertrek gemaakt.
Kostte me € 7,50 voor 1 meter x 1,40 meter skai, veel nietjes en 2 uur werk...
Skai gekocht bij een normale stoffenhandel, het is in meerdere kleuren
verkrijgbaar. Het moeilijkste is het goed opspannen, vooral op het diepere
gedeelte. Als je het skai wat warm maakt met een föhn dan is het strak trekken
op moeilijke plekken ook eenvoudiger. Dan is het zaak om met een tacker (nietmachine)
en niet al te lange nietjes alles goed vast te zetten.
Geduld is noodzakelijk, ervaring niet. Ik heb het nooit eerder gedaan.
Het resultaat is goed, geen plooien of rimpels en alles strak.

Een origineel Kawa overtrek kostte € 120,- een imitatie €45,-
Dus imitatie besteld, maar daar zat een lelijke bies ingenaaid.
Geen gezicht natuurlijk, daarom het spul teruggestuurd en zelf maar aan
de slag gegaan. (vlg advertentie natuurgetrouw aan het origineel.. huhu...)

full
 
Laatst bewerkt:
Het had nog goedkoper kunnen zijn, ik heb slechts de helft van
het skai gebruikt. € 3,75 had ook gekund voor de echte budget freaks...
 
Laatst bewerkt:
Hoi LVT,

Wat ik er zo van kan zien op de foto ziet er heel goed uit hoor. Het meest bewerkelijke van de overtrek zit 'm namelijk in de pasvorm snijden, en deze zó naaien dat het waterdicht is. Mijns inziens heeft dat "baasje" een goede klus geklaard, en mag je in je handen knijpen met die rekening van 70 euro.
Ik trek zelf ook zadels over (in een grijs verleden nog een meubelstofferder geweest, en ik heb nog hele rollen sky liggen) en doe dat meestal gratis ... maar dat privilege is alleen voor vrienden en intimi bestemd.
Veel plezier met jouw nieuwe zadel !!
die arme hewi, had toch ook best zijn goede kanten. is hij helemaal pleite ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan