Voor mensen die divmo kennen

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
hoi!

ik heb even een vraag. ik maak wat rare dingen mee als ik dat mag zeggen. divmo in rijen, op zich leuke winkel, mijn kleding koop ik altijd daar maar bepaalde medewerkers daar willen me niet als klant, of zo lijkt het. 2 dingen:

begin van het jaar wou ik een motor kopen. ik laat dat weten en dan belooft een man daar (wim) dar ie mij wat meer informatie emailt. tot heden niks gehad. uiteindelijk heb ik mijn motor ergens anders gekocht, als ze niet willen verkopen, mij best.

vandaag ging ik langs om te vragen wat het inbouwen van nieuwe koppelingsplaten kost. ik kwam de chef tegen (jan denk ik) en ik vroeg netjes wat dat kost als ik mijn eigen koppelingsplaten heb. "oh, dat weet ik zo niet, hangt er van af..."... ik zeg, ik hoef geen exacte prijs, maar wel een indicatie. 200 euro? 500? duizend??? "wat voor merk zijn die koppelingsplaten", vraagt hij. ik denk van wat maakt dat nou uit, het zijn nieuwe koppelingsplaten speciaal voor mijn motor, doet er niet toe. oh dan doen we dat niet. ik vraag wat zou dat kosten als ik die koppelingsplaten bij hem koop. dat wist ie ook niet... "kon hij niet zeggen" zegt ie. heel de tijd niet naar mij kijken, gewoon doen alsof hij mij een dienst verleent ofzo. ik vond dat zo raar dat ik meteen wegging. netjes bedankt gezegd en weg was ik.

met zo'n zaak heb ik niks te regelen. respect voor christel van de kledingafdeling, respect voor john en bas (2 medewerkers zoals het hoort) maar de rest, echt om er van te kotsen.

wat zijn jullie ervaringen met divmo?
en wat kost nou het inbouwen van die koppelingsplaten?

gr :W
 
Stel:
Ik kom bij welke werkplaats dan ook.
Ik geef aan dat ik onderhoud wil laten uitvoeren.
Ik vertel dat ik de onderdelen zelf elders koop voor dit onderhoud.

Volgens mij zit niemand van die monteur/motorzaken daar op te wachten.
 
:^

Ik kan een heel verhaal gaan tikken.., maar het komt op bovenstaande neer ;)
 
Ik zou zeggen dat een uurtje in de werkplaats een uurtje in de werkplaats is.

Jammer dat er geen winst op de onderdelen worden gepakt, maar de winst op het werkplaatstarief is er wel. Ik zou alleen m;n vaste klanten wel voorrang bieden en dus pas eraan meewerken op het moment dat het rustig is in de werkplaats.

Geld=geld en elk uurtje dat je kan pakken, zou ik dus pakken. En de volgende keer komt de klant misshcien wel terug en neemt ie wel de onderdelen af.

*Rvh heeft geen commercieel belang in welke werkplaats dan ook, dus mn reactie is fictief *
 
Laatst bewerkt:
Stel:
Ik kom bij welke werkplaats dan ook.
Ik geef aan dat ik onderhoud wil laten uitvoeren.
Ik vertel dat ik de onderdelen zelf elders koop voor dit onderhoud.

Volgens mij zit niemand van die monteur/motorzaken daar op te wachten.

Hoezo? Ik kom al jaren bij Hoes (nu mcrijen) en daar is me in sommige gevallen (zeker toen ik nog student was en weinig te makken had) aangeraden om zelf onderdelen op de sloop te halen, waarna zij die voor mij monteerden. . Fijn dat ze wilde meedenken.

Waarom zou ik altijd de onderdelen moeten kopen bij de werkplaats waar ik die laat monteren?
 
Ik wordt er soms ook wel gek van dat in sommige zaken je het idee krijgt alsof ze je gewoon helemaal niet willen hebben. Van die antwoorden heel kortaf, of een blik van "wat moejje hier??"... dan denk ik ook zo van eeh, gewoon een beetje klantvriendelijkheid uitstralen en naar handelen?? een tevreden klant is 10x beter dan een ontvreden klant, het is investeren vanaf beide kanten, de klant investeert in de winkel met z'n geld, de winkel investeert in de klant met goede service en later goede mond-op-mond reclame en toekomstige verkopen....maja...wie ben ik...?
 
Laatst bewerkt:
Miss worden sommige zaken het zat dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en met een zooi rotzooi komen aanzetten en met de vraag dat jij dat in moet bouwen en daar garantie op moet geven.
Soms is het verstandig eerst te vragen wat ze moeten inbouwen voor je een prijs opgeef.
Iemand die zelf al weer iets geregelt heeft en vraagt om jou prijs, vindt jou prijs al snel te duur dus neem je niet mee als iemand die jou advies volgt, maar dus via via via ooit is heeft gehoord dat het goedkoper kan en daarna komt zeuren als het niet naar behoren werkt.
Wil je dit als klant ? iemand die goedkoop spul kan vinden maar niemand die dat er op zet.
Mocht je een redelijke relatie met ze hebben is dit een erg vaag verhaal, indien je niet zo bekend ben, gok ik dat ze je hebben ingeschat als iemand die ze idd niet als klant wouden.
 
nou, voor 45 euro per uur voor arbeid vind ik wel dat je zelf spul mag meenemen. Ik merk veelal dat het spul bij dealers veel duurder is als op internet(ff voorbeeld, niet qua motor onderdelen, maar kleren: een puma 1000 laars kost bij mijn lokale dealer €350, deze zelfde laars kan ik nieuw voor €250 vinden, ook gewoon van een winkel, alleen dan op het internet). Voor het blik kopen wij meestal ook onderdelen bij de sloop en laten deze inbouwen, nooit problemen mee gehad, dus waarom zou dat hier wel problemen moeten opleveren?
 
alles is op internet goedkoper te vinden. Een winkel hoort eenmaal winst te maken

Iets met je eigen frikandellen naar de snackbar gaan...
 
:^

Ik kan een heel verhaal gaan tikken.., maar het komt op bovenstaande neer ;)


idd, is ook zo
Maar dat divmo zuigt dat was denk wel algemeen bekent
Kledingafdeling is er opzich wel goed maar voor de rest kun je beter om de hoek naar mcr gaan
 
Ik lever ook liever mijn eigen onderdelen ivm kwaliteit en garantir, je monteerd de koppelingsplaten en mss wel weer een internetbaggermerk en koppeling slipt nog steeds, of kom je erachter dat de metalen platen krom zijn en de veren niet goed dan krijg je natuurlijk weer het verwijt dat je wilt verdienen :Z
 
:^

En verder, als je zelf koppelingsplaten koopt, moet je ze er ook zelf inzetten...

Ik begrijp die mensen niet die denken dat ze superklanten zijn voor een bedrijf, terwijl er geen stuiver aan ze te verdienen valt. Maar wel behandeld willen worden alsof ze er wekelijks vele pleuro's achterlaten...

In mijn ogen zal je toch echt een fatsoenlijke relatie moeten opbouwen met een zaak, waarbij het geven en nemen is. Als je steeds allerlei grappen uithaalt om goedkoop uit te zijn, moet je niet verwachten dat ze de rode loper voor je uitleggen...
 
Waardeloze zaak !!!!!
Mijn ervaring is zeer slecht met de firma Divmo, omdat deze firma bij mij om de hoek zit dacht ik dat het wel makkelijk was om mijn eerste motor daar eens goed te laten nakijken. De monteur duidelijk aangegeven dat ik beginnende bestuurder was en wilde dat mijn motor veilig was.
Eenmaal de motor opgehaald merkte ik meteen dat er iets niet goed zat.

Na aanraden van een vriend naar Cees Doorakkers Motoren gegaan te Molenschot. Cees merkte op dat mijn achterbrug toch gauw 3 cm speling had, dat de koppelingskabel nog maar met 1 ijzerdraadje vast zat en dat de remklauw niet aangedraait was.. Volgens Cees een moordwapen...

Dit alles is nu zo`n 5 jaar geleden en sinds die tijd kom ik bij Cees Doorakkers Motoren.

EEN geweldige zaak !!!!
 
alles is op internet goedkoper te vinden. Een winkel hoort eenmaal winst te maken

Iets met je eigen frikandellen naar de snackbar gaan...

Natuurlijk kan het op internet altijd goedkoper. En er is niets tegen voor een winkel om commercieel te zijn (anders gaan ze namelijk falliet), maar dat wil niet zeggen dat ieder onderdeel dat op je motor wordt geschroefd ook bij die winkel vandaan moet komen.

Daar komt bij dat je ook zelf moet inschatten waar je verstand van hebt. Zo heb ik geen verstand van duikmaterialen, dus die koop ik niet online, maar ik laat me informeren in een duikshop. IK heb wél verstand van computer-onderdelen dus die koop ik online omdat ik die informatie die een winkel biedt niet nodig heb.

Bij motor-onderdelen is mijn kennis beperkt en laat ik me dus nog wel eens voorlichten door de monteur. IK ga dan graag naar een garage toe waar de monteur mij uitlegt welke mogelijkheden ik heb.

Vaak is het natuurlijk wel zo dat ik meestal de slijtage onderdelen bij de garage aanschaf waar ik ze laat monteren. Maar als in voorkomende gevallen de monteur tegen mij vertelt dat ik beter een onderdeel van de sloop kan halen of bij een andere zaak waar het onderdeel wel op voorraad is, dan is dat meedenken. En dat stel ik op prijs.
 
Het gaat nog veel te goed in nederland.

Die mentaliteit van een groot aantal winkeliers maar vooral van veel bouwbedrijven en aannemers. Klantenbinding, klantvriendelijkheid, meedenken? :X
Wat dat betreft kun je idd beter alles via internet doen.

Zelf heb ik een hogere pet op van autodealers dan van motordealers.
Schijnbaar is het heel normaal om weken te wachten op een onderdeel of om meerdere keren voor niks langs te komen. Ook heb ik het gevoel dat je zowat als technisch projectleider je motor af moet geven om bij het ophalen te checken of het wel goed is gebeurd.

genoeg geklaagd... :P
 
Stel:
Ik kom bij welke werkplaats dan ook.
Ik geef aan dat ik onderhoud wil laten uitvoeren.
Ik vertel dat ik de onderdelen zelf elders koop voor dit onderhoud.

Volgens mij zit niemand van die monteur/motorzaken daar op te wachten.
Arbeidsloon is arbeidsloon zou ik zeggen en een uurtje werk is weer een uurtje geld verdiend. Helaas geen winst op de onderdelen maar wel een klant en die komt misschien nog een keer terug. Het zal de werking van internet zijn en ik denk dat die de komende jaren alleen maar groter zal worden, maar ja, wie ben ik ;)
 
Arbeidsloon is arbeidsloon zou ik zeggen en een uurtje werk is weer een uurtje geld verdiend. Helaas geen winst op de onderdelen maar wel een klant en die komt misschien nog een keer terug. Het zal de werking van internet zijn en ik denk dat die de komende jaren alleen maar groter zal worden, maar ja, wie ben ik ;)

Yep... maar dan moet je de klant vooraf een contractje laten tekenen waarin je aangeeft dat er geen enkele garantie is voor de meegenomen onderdelen. Want stel dat er problemen ontstaan, doordat de meegenomen onderdelen van slechte kwaliteit zijn. Dan is de klant toch gauw geneigd om de schuld bij de monteur te leggen en heb je als bedrijf niets verdient en nog gezeik op de koop toe... -O-


Nu even die zaak in het belachelijke trekken, daar ben ik goed in, dat weet ik... ;)
Stel... je komt bij de kroeg en vraagt de barman hoeveel het kost om een glas te lenen voor de rest van de avond en hoeveel om het af en toe schoon te laten maken. Want je hebt je eigen bier/whiskey meegenomen en wilt het wel in de zaak opdrinken... :P


Klinkt stom, maar het is bijna hetzelfde. Internet is een mooi iets en het is prima dat mensen zelf op zoek gaan naar goedkopere onderdelen. Maar ga dan ook op zoek naar een doehetzelf-garage, waar je onder begeleiding zelf de onderdelen kunt monteren (of met een beetje hulp). Een dealer verdient vooral op onderdelen, het uurloon is voornamelijk ter dekking van de vaste kosten en de onderdelen zorgen voor de marge. Als het inderdaad naar het systeem toe zou gaan zoals jij zegt, dan moet je ook niet gek opkijken als het werkplaatstarief voor dit soort jobs met 15 euro per uur stijgt... ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar om terug te komen op de vraag van TS: ik vind het wel uiterst dubieus dat er geen enkele prijs-indicatie kan worden gegeven. Tenzij TS kwam aanzetten met een wel heel exotische motorfiets.

Normaal gesproken kan een zaak toch wel een prijs-indicatie geven. Nieuwe koppelingsplaten zetten is ook weer niet zo'n uitzonderlijke klus. Als het goed is doen ze dat vaker daar. En als je iemand niet als klant wil hebben of een bepaalde klus niet wil doen, zeg dat dan eerlijk.

Ik moet zeggen, de keren dat ik bij Divmo kwam kijken voor een motor kreeg ik ook niet echt het gevoel dat ze mij graag een motor wilde verkopen. Maar dat kan persoonlijk zijn.
 
Kan best een onsympathieke vent zijn (ik ken hem niet), maar Divmo is aangesloten bij de Bovag en moet dus 3 maanden garantie op een reparatie geven.
En dat gaat niet als hij zelf de onderdelen niet levert. :o
 
Klinkt stom, maar het is bijna hetzelfde. Internet is een mooi iets en het is prima dat mensen zelf op zoek gaan naar goedkopere onderdelen. Maar ga dan ook op zoek naar een doehetzelf-garage, waar je onder begeleiding zelf de onderdelen kunt monteren (of met een beetje hulp). Een dealer verdient vooral op onderdelen, het uurloon is voornamelijk ter dekking van de vaste kosten en de onderdelen zorgen voor de marge. Als het inderdaad naar het systeem toe zou gaan zoals jij zegt, dan moet je ook niet gek opkijken als het werkplaatstarief voor dit soort jobs met 15 euro per uur stijgt... ;)

Dat heb ik dus ook gedaan, heb zelf alle onderdelen voor klein onderhoud via internet besteld. Enkel wilde ik wat hulp met het monteren van de ketting. Heb dus een zelfsleuten-zaak gebeld (die bij kockengen in de buurt). Toen ik aangaf dat ik de onderdelen al in m'n bezit had en enkel langs wilde komen om te sleutelen kreeg ik toch een onbeschofte preek: "Je neemt toch ook niet je eigen eten mee naar de MC Donalds ???". Ik reageerde dus een beetje vinnig en zei dat ik juist daarom dus netjes van te voren bel om te vragen of dit mogelijk is. Toen reageerde hij al wat rustiger en mocht ik dus wel langskomen voor deze keer zei die. Dat heb ik dus ook gedaan en het was achteraf een hele relaxte kerel. Hij heb me goed gehoplen en we hebben gezellig zitten babbelen. Ik heb'em dan ook wat extra betaald voor de goede hulp.
 
Laatst bewerkt:
alles is op internet goedkoper te vinden. Een winkel hoort eenmaal winst te maken

Iets met je eigen frikandellen naar de snackbar gaan...
_O- :}
Waardeloze zaak !!!!!
Mijn ervaring is zeer slecht met de firma Divmo, omdat deze firma bij mij om de hoek zit dacht ik dat het wel makkelijk was om mijn eerste motor daar eens goed te laten nakijken. De monteur duidelijk aangegeven dat ik beginnende bestuurder was en wilde dat mijn motor veilig was.
Eenmaal de motor opgehaald merkte ik meteen dat er iets niet goed zat.

Na aanraden van een vriend naar Cees Doorakkers Motoren gegaan te Molenschot. Cees merkte op dat mijn achterbrug toch gauw 3 cm speling had, dat de koppelingskabel nog maar met 1 ijzerdraadje vast zat en dat de remklauw niet aangedraait was.. Volgens Cees een moordwapen...

Dit alles is nu zo`n 5 jaar geleden en sinds die tijd kom ik bij Cees Doorakkers Motoren.

EEN geweldige zaak !!!!
Ik vind het in ieder geval een geweldige vent. :}

R6%20wielly.JPG


Helaas te ver weg om er langs te gaan, wel een keer per mail wat gevraagd en goed antwoord gehad. :}
 
Laatst bewerkt:
Stel:
Ik kom bij welke werkplaats dan ook.
Ik geef aan dat ik onderhoud wil laten uitvoeren.
Ik vertel dat ik de onderdelen zelf elders koop voor dit onderhoud.

Volgens mij zit niemand van die monteur/motorzaken daar op te wachten.

nog buiten het feit dat ze dan ook geen garantie kunnen geven, want als er iets stuk gaat .. wie is dan aansprakelijk.

Overigens zijn er best bedrijven die het wel doen hoor... alleen rekenen die vaak wel meer voor de gemaakte uren, want ze moeten ergens aan verdienen
 
Terug
Bovenaan Onderaan