Voor mensen die divmo kennen

ja jij hebt makkelijk praten.....

door dat internet ( en neem dit topic als voorbeeld) ben je als bedrijf dan haast ook nog verplicht om als ze bij je binnenkomen met een band om de schouder en een wiel in de hand , die te verwisselen, tegen een prijs waar je het normaal niet voor zou doen, maar je moet wel, anders breken ze je af in een of ander afzeik topic dat je te duur bent, en anders gaan ze wel lopen klagen dat je de velg beschadigd....

Tel je even mee wat een bedrijf moet hebben om jouw band om te leggen...
Pand ( deel daarvan tenminste, moet elke maand weer betaald worden)
Compressor met slangen
band demontageapparaat
balanceerapparaat met diverse adapters
zeep om de banden erop te leggen
lood
tijd
personeel ( wat ook handen vol geld kost)

En wat heeft roda moto in spanje nodig....
een ouwe schuur waar een partij banden opgestapeld liggen, en de internetverkoop kan die zelfs zonder voorraad doen....

Daarom kan er via internet goedkoper geleverd worden

Tja, de nederlandse motorzaken zouden zich natuurlijk eens kunnen gaan verenigen en ook banden daar kopen. Per trailer, bulkkorting ;)
Iedereen weer blij. Motorrijders kunnen bij een dealer banden kopen en laten omleggen voor fatsoenlijke bedragen en de dealers gaan weer verdienen aan bandenverkoop dan enkel voor het omleggen. Een Europa moet er toch komen? Dan kan dit dus ook :Y
 
ja jij hebt makkelijk praten.....

door dat internet ( en neem dit topic als voorbeeld) ben je als bedrijf dan haast ook nog verplicht om als ze bij je binnenkomen met een band om de schouder en een wiel in de hand , die te verwisselen, tegen een prijs waar je het normaal niet voor zou doen, maar je moet wel, anders breken ze je af in een of ander afzeik topic dat je te duur bent, en anders gaan ze wel lopen klagen dat je de velg beschadigd....

Tel je even mee wat een bedrijf moet hebben om jouw band om te leggen...
Pand ( deel daarvan tenminste, moet elke maand weer betaald worden)
Compressor met slangen
band demontageapparaat
balanceerapparaat met diverse adapters
zeep om de banden erop te leggen
lood
tijd
personeel ( wat ook handen vol geld kost)

En wat heeft roda moto in spanje nodig....
een ouwe schuur waar een partij banden opgestapeld liggen, en de internetverkoop kan die zelfs zonder voorraad doen....

Daarom kan er via internet goedkoper geleverd worden


nou nou, band omleggen hebben ze zo gedaan

voor mijn scooter ook, bracht zelf toen een band en mijn velg, ze hadden hem zo omgelegd en ik was slechts 5 euro lichter, zo kan het toch ook? en ze deden er niet moeilijk over, was trouwens wel een koekblik garage
 
zoals ik al aangaf, ze waren 2 dagen naar berlijn, niet te bereiken......., maar dit is niet de enigste keer dat ik verkeerde onderdelen kocht/ kreeg....

Setje platen voor goldwing, 1 plaat te weinig...
Setje platen voor een zx7r ( gewoon verkeerde meegekregen, terwijl het wel op de verpakking stond)

En dan afspraken maken met de klant.....
Ik moet al als ze hem brengen om de auto heenlopen en kijken of hij nergens beschadigd is, anders is het altijd bij jouw gebeurt al zit de roest er al op.
Papieren voor de APK controleren, komen doodleuk met een copie aan of het verkeerde deel, sleutels checken, geven de reservesleutel met geen of verkeerde code erin ( noodsleutel), startcode bij antidiefstal installatie's, de sleutel of slotbout van de lichtmetalen velgen ( die ze vaak zelf ook niet kunnen vinden), prijsafspraak, wanneer bellen, en als je belt zijn ze net even weg, en moet je wachten tot ze terugbellen....tomtom/carkit/radio even vervangen inbouwen omdat ze zelf de boel niet loskrijgen of al gesloopt hebben, komen langs om de service indicator te resetten of diagnose er even aan te hangen, en zijn dan pissig als je daar 15 euro voor telt ......


En als ze de auto/motor dan op komen halen mag je blij zijn als ze contant betalen, anders kun je ook nog weken ( tot 6 mnd ) op je geld wachten omdat ze even krap bij kas zitten......

Btw dit is geen klagen hoor , ik doe het nog steeds met plezier, maar er wordt te gauw voorbij gegaan aan het feit dat bedrijven hier wel van moeten leven, en de wensen /eisen van de klanten gaan soms echt alle perken te buiten, en dan moet je je inderdaad af gaan vragen of je al die ellende wel op de hals wilt halen, sommige wel, sommige niet...

Maar je laat hier wel zien dat je service levert door die dingen te doen, en dat mag ook zeker gezegd worden. Service vind ik het belangrijkste, zo is dat bij swinkels ook, zit nu met een scheur in mijn frame met een motor die ik bij hem gekocht heeft!! (verborgen gebreken) heb de motor zelf (met hulp van mede mf'ers :} uit elkaar getrokken, en hij is nu op zoek naar een ander frame, hij had ook kunnen zeggen: valt buiten de garantie.. en dat vind ik echt service. Geen slecht woord over swinkels, hij is zelf ook genaaid met mijn motor helaas. Maar het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt *D zeg ik altijd maar.

Dat had ik bij divmo echt niet, mocht alleen de rotklusjes opknappen, terwijl ik monteur in opleiding was.. :? als ik bijvoorbeeld stond te kijken hoe de hoofdmonteur kleppen aan het stellen was, dan kwam de baas binnen en zei tegen me dat ik weer aan het werk moest.. ook liet ik eens een nieuweling zien hoe je banden omlegd omdat hij niets te doen had. en toen kreeg ik weer op mijn flikker dat ik hem van het werk af hield .. |( :( . dat zijn gewoon grapjes waar ik niet tegen kan. Ook mochten de klanten niet in de werkplaats komen (verberg je iets?? ) en de communicatie tussen winkel-kantoor-werkplaats was ook verschrikkelijk, en dan nog de planning.. :P moesten in het begin van het seizoen nog de halve winterstalling weg gaan werken, en kregen motoren die echt helemaal in onderdelen lagen voor er even tussendoor. Zo, genoeg gezeurd. Had wel leuke collega's in de werkplaats gelukkig, en daar was het erg gezellig mee altijd! :} (even een kleine positieve noot he :+ )
 
Maar je laat hier wel zien dat je service levert door die dingen te doen, en dat mag ook zeker gezegd worden. Service vind ik het belangrijkste, zo is dat bij swinkels ook, zit nu met een scheur in mijn frame met een motor die ik bij hem gekocht heeft!! (verborgen gebreken) heb de motor zelf (met hulp van mede mf'ers :} uit elkaar getrokken, en hij is nu op zoek naar een ander frame, hij had ook kunnen zeggen: valt buiten de garantie.. en dat vind ik echt service. Geen slecht woord over swinkels, hij is zelf ook genaaid met mijn motor helaas. Maar het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt *D zeg ik altijd maar.


Nu is die man van Swinkels ook niet echt een communicatief wonder,..

Maar inderdaad, verder niks dan goeds, vroeger daar geweest voor 2de hands onderdelen voor mijn eerste motor, en altijd mooie prijs, en goede garantie.

Je mag ook altijd ff rondkijken of er nog wat tussen ligt.

Vond het vooral een zaak voor als je een wat oudere motor hebt en low budget toch je motor aan de praat wil houden. Maar het is lang geleden dat ik er geweest ben, dus mischien is dat verandert.
 
Laatst bewerkt:
maar ja, conslusie: nou maken ze geen winst op montage, maar verder nergens meer op. waarom? een klant zijn ze verloren. en ik werk zelf bij een apple winkel en er komen vaak genoeg mensen met een ipod die bij dixons gekocht is en dat wil je graag vragen waarom ze niet bij dixons gaan voor service. omdat ze daar zeggen dat ze bij ons moeten zijn. zij maken winst, wij helpen de mensen... gek eh? maar dat doen wij, juist om te laten zien dat we anders zijn. en dan ben ik per keer 12,50 kwijt... maar shit, die blijven onze klanten. eind van het jaar heb ik die 12,50 20 keer terug gehad van hem, als winst. daar gaat het mij om, en niet dat ze geen garantie kunnen leveren voor die platen of dat ze lui zijn om te werken. ze moeten dan netjes zeggen dat dat niet kan omdat... en dan bestel ik die dingen bij hen. maar als je de klant niet eens aankijkt en heel stom zegt dat je niet weet wat dat kost (als je dat niet weet, dan wil ik niet weten wat je van motor wel weet) dan ben je niet alleen maar een slechte verkoper, maar heb je ook een slechte opvoeding gehad thuis.

mijn mening
 
Laatst bewerkt:
...maar als je de klant niet eens aankijkt...
...maar heb je ook een slechte opvoeding gehad thuis.

mijn mening

Wel mee eens, al vond ik die vergelijking met een frikandel meenemen naar een snackbar wel een sterke.

Waarom als motorzaak zo spastisch doen en niet gewoon vertellen dat je dan wel extra de marge rekent die je normaal ook op dat onderdeel zou hebben?

Denk op langere termijn en win er een klant bij.
 
Wel mee eens, al vond ik die vergelijking met een frikandel meenemen naar een snackbar wel een sterke.

Waarom als motorzaak zo spastisch doen en niet gewoon vertellen dat je dan wel extra de marge rekent die je normaal ook op dat onderdeel zou hebben?

Denk op langere termijn en win er een klant bij.


Je weet niet wat er in die man zijn hoofd rond gaat,....

Zomer seizoen is enorm druk, wachttijden in de werkplaats zijn lang,...
Wie ga je dan telerstellen, een klant die wel of niet zijn eigen onderdeel meeneemt.
Ik zou zelf ook altijd het liefts voor de kwaliteit van mijn eigen werk willen instaan, en dat betekent dat de zaak zelf de onderdelen regelt en garantie geeft, ook al wilt de klant geen garantie en tegen extra betaling.

Mischien wil hij de groei belemeren van dit soort internet bedrijfjes die onderdelen verkopen en is dit zijn manier..

Alleen de manier van communiceren blijft dan nog over.

Maar ik kan ook niet in die gast zijn hoofd kijken, dus mischien heeft ie er inderdaad niet bij stil gestaan om gewoon een eigen marge te vragen.

Hoe dan ook, er kunnen meerdere redenen zijn om iemand niet als klant te willen. Winst/klantwerving is niet de enigste reden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik kan ook niet in zijn hoofd kijken, maar heb er wel mee gewerkt, het is een ontieglijk lompe gast :P hahah, als iets niet los ging dan moest het altijd maar lomp. En hij heeft een hoop dingen gesloopt omdat hij er gewoon lomp aan stond te trekken ofzo. Daarom breng ik mijn motor daar nooit meer naartoe (doe ook bijna alles zelf overigens ;) ), en omdat er gewoon totaal geen sfeer in die zaak hangt, t lijkt wel of ze je er buiten zitten te kijken gewoon... Zelfs mijn ouders (die totaal geen verstand van motoren hebben zeiden het, wat een saaie winkel, en volgens mij hadden ze ons liever buiten dan binnen.
Overigens moet ik zeggen dat christel in de kledingshop wel degelijk een complimentje verdiend, die is altijd vriendelijk tegen de klanten, en de kleding daar is ook echt goed :)
 
Ik ken iemand die neemt zijn eigen vrouw mee als hij naar een hoerentent gaat.............
kost dan bijna niks
 
Ik ken iemand die neemt zijn eigen vrouw mee als hij naar een hoerentent gaat.............
kost dan bijna niks


Ah. Nog geen scheiding meegemaakt? :+ :+

Geloof me. Dat kost ECHT WEL heel erg veel!

}) }) }) }) }) }) }) })

Kolere. Wat had ik een boel leuke MV Agusta's kunnen kopen als ik de h-ex geen zak met geld had meegegeven....
-O-
 
:^

En verder, als je zelf koppelingsplaten koopt, moet je ze er ook zelf inzetten...

Ik begrijp die mensen niet die denken dat ze superklanten zijn voor een bedrijf, terwijl er geen stuiver aan ze te verdienen valt. Maar wel behandeld willen worden alsof ze er wekelijks vele pleuro's achterlaten...

In mijn ogen zal je toch echt een fatsoenlijke relatie moeten opbouwen met een zaak, waarbij het geven en nemen is. Als je steeds allerlei grappen uithaalt om goedkoop uit te zijn, moet je niet verwachten dat ze de rode loper voor je uitleggen...
Hier kan ik me helemaal in vinden. En dan nog wat, als ik een probleem krijg onderweg, dan vind ik het wel zo prettig als mijn motorzaak mij even komt oppikken. Dat soort zaken valt onder service en stel ik erg op prijs. Dan vind ik het ook niet erg als ze voor het reguliere onderhoud een paar centen aan me verdienen. Ze moeten ergens van bestaan.
 
Nu is die man van Swinkels ook niet echt een communicatief wonder,..

Maar inderdaad, verder niks dan goeds, vroeger daar geweest voor 2de hands onderdelen voor mijn eerste motor, en altijd mooie prijs, en goede garantie.

Je mag ook altijd ff rondkijken of er nog wat tussen ligt.

Vond het vooral een zaak voor als je een wat oudere motor hebt en low budget toch je motor aan de praat wil houden. Maar het is lang geleden dat ik er geweest ben, dus mischien is dat verandert.

Het mag misschien kloppen dat ie communicatief niet sterk is , maar wat ie zegt is wel waar en eerlijk.
En tot op heden blijft het voor mij een wereld zaak Swinkels.

Bij Divmo had ik idd het gevoel wat de meeste omschrijven , je wordt buiten gekeken.
Terwijl je serieuze interesse toont om wat euro's achter te laten & en een motor te willen kopen.
Bij de Kleding afdeling is het juist precies andersom , daar krijg je wel de benodigde adviezen & aandacht.

Je zou bijna zeggen ze zijn gezamelijk een toko begonnen, maar dat ze niet allemaal 100% achter de beslissing staan.......
 
Het mag misschien kloppen dat ie communicatief niet sterk is , maar wat ie zegt is wel waar en eerlijk.
En tot op heden blijft het voor mij een wereld zaak Swinkels.

Bij Divmo had ik idd het gevoel wat de meeste omschrijven , je wordt buiten gekeken.
Terwijl je serieuze interesse toont om wat euro's achter te laten & en een motor te willen kopen.
Bij de Kleding afdeling is het juist precies andersom , daar krijg je wel de benodigde adviezen & aandacht.

Je zou bijna zeggen ze zijn gezamelijk een toko begonnen, maar dat ze niet allemaal 100% achter de beslissing staan.......

Behalve als je een tankpad op komt halen he ;) :}

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik rij toch alweer heel wat jaartjes maar kan het gevioel wel delen waar het de TS in eerste instantie over ging.

Ben regelmatig bij Divmo geweest maar altijd het gevoel gehad er niet welkom te zijn om de eoa reden. Stel je een simpele vraag als "verkopen jullie toevallig Pin-lock anti condens dingen" kijken ze je met grote schaapachtige ogen aan wat je jezelf welniet in je hoofd haalt om dat te durven vragen.... Komt er een nee uit, vraag je of ze dan iets als alternatief hebben ( de Fog-shield vizieren hingen notabene achter de kassa!!! ) zegt men doodleuk "Nee" hebben we niet voor u...


Nee, heb er ooit een paar laarzen gekocht waarvan ik na 100 km al 2 schroeven en een toe-slider kwijt was dus nee... kom er niet graag en zal er nooit meer iets kopen.


Doe mij maar tenten die mijn zuurverdiende centjes wel leuk vinden om te ontvangen. Noem een Swinkels en een Motor Centrum Rijen ( net als Hoes motors daarvoor ) Vroeger toen ie nog in Gilze zat idd Doorakkers. Altijd vriendelijk, normaal en vooral behulpzaam. Of je nu een motor van 30.000 euro rijdt of een brik van 100 euro, iedereen wordt normaal behandelt. Geen poespas.

Iedere tent zal zeker z'n foutjes en minpunten hebben, ook mijn favoriten, maar Divmo schijnt in de volksmond en uit eigen ervaring wel behoorlijk onder de maat te scoren.
 
Ik denk dat het heel erg verschillend is, vooral per zaak medewerkers waar gelegen.

Toen mijn vorige dealer ermee stopte (eenmanszaak) moest ik ergens anders mijn olie, filters etc
beurtjes laten doen.
Naar de local boer gegaan, (mamola.nl) en daar gaat het nog gewoon van ouds.

Ik kwam der voor het eerst binnen, koffie??
Banden omleggen betaal je gewoon alleen voor de band, ketting word netjes gesteld alles schoongemaakt.

Werk uur tarrief 17,-
Nog zo lekker acherhoeks, niks afspraak gewoon langsbrengen, tijdens het wachten gemaakt en je kunt er gewoon bijstaan.
Gewoon top, nog niet zo verwesters :X
 
e45.- per uur? werkt een beetje trapfietsenmaker al niet voor :?

En een werkplaats die kiet speelt is zeldzaam.. Men moet het van de verkoop hebben, en daar helpt wat service veel ;)
Je koppelingsplaten vervangen moet je zelf kunnen, en het hoe kan je ook op het @ vinden ;)
 
ik ga niet eens verder ingaan op al de rest, maar wat denk je dan een firma overhoud als ze per uur 45 euro aanrekenen?

ik weet het namelijk heel precies, heb zelf twee mechaniekers in dienst.
-hun loon
-sociale bijdragen
-verzekeringen allerhande
-werkkledij
-uitusting werkplaats
-medische keuringen
-technische cursussen
-electriciteit, gas, etc..

ik kan het je met alle plezier zeggen: nog GEEN 5 EURO.

oh man, wat maken wij een winst daarop.
maar toch staan we altijd met een glimlach achter de toonbank.
en dan krijgen we van die mannen binnen, die we meestal nog nooit over de vloer gehad hebben, ze komen ook bij voorkeur in de drukste periodes..

ze gooien 2 bougies, een luchtfilter en een 4L bus olie op de toog, en zeggen:
"deze heb ik op internet gekocht, 't is voor onderhoud, ik MOET hem morgen weerhebben!"

wat denk je dat mijn antwoord dan is?
"zoek dan ff op internet een mechanieker, die dat vannacht voor je thuis komt doen vriend."
 
Laatst bewerkt:
Ja idd als ze dat bij mij op de toog hadden gegooid had ik ook gezecht je bent bij de verkeerde, je moet bij de buren zijn. ;)
 
Ik heb mijn motorfiets bij Divmo vandaan; ik had hem gezien op Inet en eerst FF gebeld; de motor stond netjes voor me klaar toen ik kwam, was er al tussenuit gehaald en kon meteen proefrijden (na 3 bakken koffie en veel gezellig geklets, leenkleding en een helm waren direkt beschikbaar.

Motor was wel wat aan de prijs, maar had ook een uitzonderlijk lage km stand, en volgens de boekjes was dat ook correkt..
Uiteindelijk 1000 € vanaf geluld en een superdeal met Kristel gedaan voor mijn kleding en een helm, die op de dag dat ik hem kwam halen nog gewisseld werd voor een mooie SHOEI omdat ik me bedacht had en een pinlock wilde omdat het regende op dat moment.. alle papierwerk aangepast in no time, en ik kon zo weg...

Nadeeltje: er was mij beloofd een originele gerbruikershandleiding te regelen, maar die moet ik nu nog steeds ontvangen, en ik moest 2 maanden wachten op mijn jas (aparte kleur die besteld moest worden), maar ik heb wel al die tijd een leenjas van hun mogen gebruiken ...

Van mij krijgen ze wel een voldoende, het is niet werelds, maar zéker goed genoeg...
 
Ik ben ook een paar keer bij Divmo geweest en ik deel mijn slechte ervaringen met de anderen.
Vind de prijzen van de motoren die ze hebben wel erg hoog trouwens. (maar misschien doen ze dat wel zodat het lijkt alsof je veel kan afdingen en goedkoop uit bent _O- )
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de meesten hier, maar ik kan niet echt iets slechts over Divmo melden hier. Word er altijd netjes en vriendelijk behandeld, is er iets mis met de gekochte kleding wordt het zo geruild, dan wel voor gezorgd dat het snel gerepareerd is. Mijn volledig all-weather kleding en lederen kleding komt van Divmo. Maar uhhh, als er schroeven uit laarzen vallen ligt dat niet aan Divmo maar aan de fabrikant van de laarzen, en weet zeker dat ze het netjes opgelost hadden als je terug was gegaan. Doen ze bij mij wel althans. Maar misschien moeten sommige eens bij zichzelf te rade gaan hoe ze zich als klant gedragen (wie de schoen past....) en nog wat.....waar gewerkt wordt worden wel eens foutjes gemaakt en we blijven allemaal maar gewone mensen.
 
Sorry voor de meesten hier, maar ik kan niet echt iets slechts over Divmo melden hier. Word er altijd netjes en vriendelijk behandeld, is er iets mis met de gekochte kleding wordt het zo geruild, dan wel voor gezorgd dat het snel gerepareerd is. Mijn volledig all-weather kleding en lederen kleding komt van Divmo. Maar uhhh, als er schroeven uit laarzen vallen ligt dat niet aan Divmo maar aan de fabrikant van de laarzen, en weet zeker dat ze het netjes opgelost hadden als je terug was gegaan. Doen ze bij mij wel althans. Maar misschien moeten sommige eens bij zichzelf te rade gaan hoe ze zich als klant gedragen (wie de schoen past....) en nog wat.....waar gewerkt wordt worden wel eens foutjes gemaakt en we blijven allemaal maar gewone mensen.
Haha, en jij denkt dat ik niet terug ben gegaan.. _O- :W

Kreeg de standaard service. "Ja, oud model hé ( ja, heb ze als overjarig gekocht ), helaas kunnen we niets meer aan doen, worden niet meer gemaakt" _O-

En geloof me dat ik als klant mezelf echt wel gedraag. Werk dagelijks met patienten en kan me redlijk goed en correct gedragen. Als ik daarintegen bekijk wat er hier en in mijn omgeving voor gal gespuwd wordt zegt dat denk ik meer over Divmo als instelling dan over de klanten die er komen. Want die klanten worden op andere plekken kennelijk wel prima geholpen, ondanks hoe ze al dan niet overkomen...

Nee, deze reactie vindt ik niet echt gepast, ook al zou ik minder gedragen dan moet een goede verkoper altijd een correcte reactie kunnen/moeten geven ( en nee ik heb het nu niet over ronduit onbeschofd gedrag! ). Als dit al niet gaat bij simpele net gestelde vragen zegt dit toch echt meer over de houding, desintresse en infantiliteit
van de verkopers in deze...

Vroeger was de klant nog koning... :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan