Voor mensen die VRO hebben gehad

RSV Melano

MF veteraan
9 mei 2004
1.044
0
Adam
Ja jullie VRO-ers, wie van jullie is ook ná het volgens van een aantal
VROtjes alsnog een keer gevallen? Op welke manier danook?

Beschrijf hier je valpartij, hoe ging dat en waarom gebeurde het ondanks je VRO tjes?




Na valpartij-topics hoor ik iedereen stoer roepen : VRO voor jou, ga maar eens leren motorrijden o.i.d.

Maar ik ben ervan overtuigd dat ook vro tjes weleens een keer kunnen vallen.
 
Oliespoor in de bocht... en dan ga je gewoon zo wie zo (VRO of niet) onderuit, vorig jaar in de Eifel.

(los daarvan vind ik de VRO'tjes wel heel zinvol)
 
Ik heb nog maar sinds een half jaar mijn rijbewijs en wil volgend jaar misschien een VRO cursus volgen. (eerst wat ervaring op doen)
Maar kan het niet zo zijn dat je na je VRO cursus, meer zelf vertrouwen hebt en misschien te overmoedigd een bocht in gaat of inhaalt, zeker wanneer je net je rijbewijs hebt?
Maw, een VRO wil niet garanderen dat je minder valt. Misschien maak je wel meer schuivers dan voorheen. :? Waarschijnlijk niet maar ik denk dat het sommige mensen roekelozer maakt.
 
Ik heb nog maar sinds een half jaar mijn rijbewijs en wil volgend jaar misschien een VRO cursus volgen. (eerst wat ervaring op doen)
Maar kan het niet zo zijn dat je na je VRO cursus, meer zelf vertrouwen hebt en misschien te overmoedigd een bocht in gaat of inhaalt, zeker wanneer je net je rijbewijs hebt?
VRO is veel meer dan alleen maar bochtentechniek en bochtensnelheid. Ik kan het iig zeker aanraden!
 
Ik wil natuurlijk een VRO cursus volgen, maar eerst maar eens wat kilometers op de teller zetten om zo wat ervaring op te doen. Volgend jaar een keertje een VRO'tje doen.
 
Ik ben nog nooit gevallen en ook niet na de VROI. *D
Na de VROI heb ik 2x een noodstop moeten maken, maar ben niet gevallen en heb geen schade gemaakt.

Ik kan het iedereen aanraden!
 
Denk wel dat een VRO het meeste nut heeft als je al een tijdje rondtuft en vooral al een tijdje op de fiets rijdt waarmee je je vro gaat doen..

3 maanden je rijbewijs en 2 maanden je motor dan is het beetje zonde van het geld imo. (en toch hoor ik regelmatig van dergelijke gevallen die vro gaan doen)

Mijn idee erover fout ?
 
ehja hiero :X

VRO1 gedaan, 9 maanden later (begin januari) een klein glijertje (geen noemenswaardige schade) gemaakt, vermoedelijk door wat olie. Geen VRO die dat heeft kunnen voorkomen. '(

Door gebrek aan zelfvertrouwen door bovenstaande glijer, nogmaals VRO1 gedaan. 6 maanden later motor totalloss gereden. Stak een ambulance (door rood) die ik niet kon zien / horen aan komen, over. Ik heb nog gekeken of ik kon uitwijken (leer je bij een VRO) , maar helaas zowel links (voorlangs niet echt handig) als rechts (grote dikke bomen :o ) geen ruimte dus onderuit geremd (ambu te hoog om erover heen te gaan). Heb ik wat aan de VRO gehad: jazeker: ik heb iig de keuzes af kunnen wegen.

komend weekend VRO2 . .. . belooft wat voor de toekomst :X

enne M-71: 3 maanden je rijbewijs en 2 maanden je motor en 5000 km, is altijd nog beter dan 5 jaar je rijbewijs, 4 jaar een motor en in totaal 2500 km ;)
 
ehja hiero :X

VRO1 gedaan, 9 maanden later (begin januari) een klein glijertje (geen noemenswaardige schade) gemaakt, vermoedelijk door wat olie. Geen VRO die dat heeft kunnen voorkomen. '(

Door gebrek aan zelfvertrouwen door bovenstaande glijer, nogmaals VRO1 gedaan. 6 maanden later motor totalloss gereden. Stak een ambulance (door rood) die ik niet kon zien / horen aan komen, over. Ik heb nog gekeken of ik kon uitwijken (leer je bij een VRO) , maar helaas zowel links (voorlangs niet echt handig) als rechts (grote dikke bomen :o ) geen ruimte dus onderuit geremd (ambu te hoog om erover heen te gaan). Heb ik wat aan de VRO gehad: jazeker: ik heb iig de keuzes af kunnen wegen.

komend weekend VRO2 . .. . beloofd wat voor de toekomst :X

Tjeemig, dan zit je niet echt lekker meer op de motor, phoe
Wat zou er gebeurd zijn als je geen VRO had gehad...
 
Een Vro is sowieso aan te bevelen.
ik zelf heb een vro gedaan en toch leer je dingen bij die je niet tijdens de normale rijles leert.

je krijgt oa dan de noodstop op een manier dat je dus echt snel stil staat
uitwijk proeven etc etc
 
kheb VRO 1 gedaan na anderhalf jaar op een R6 gereden te hebben.
de donderdag na me VRO geschept door een auto die vond dat ie voorrang kon nemen,terwijl die dat dus niet had.
gevolg,door VRO weinig letsel,terwijl ik toch een koprol heb gemaakt en een stuk over het asfalt ben gegleden,en de R6 Total Loss.
heb ik wat aan die VRO gehad?ja ik vind van wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan