Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
16.264
10.121
Zou dit wat wezen?
(Kost je omgerekend zo tussen de 50ct a 1euro per tankbeurt )

Putoline E10 Fuel Fighter 250ML
E10 FUEL FIGHTER
E10 Fuel Fighter is een krachtig brandstofadditief. Specifiek ontwikkeld ter bescherming van het brandstofsysteem tegen de schadelijke effecten van E10 brandstoffen, die voor 10% uit bio-ethanol bestaan. E10 Fuel Fighter compenseert de nadelige gevolgen en voorkomt motorschade. Het product heeft de volgende eigenschappen:
  • Beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie
  • Verbetert de smeereigenschappen
  • Vermindert inwendige wrijving in de motor
  • Vermindert brandstofverbruik
  • Reinigt injectoren en kleppen: zorgt voor optimale verbranding. Gebruiksaanwijzing:
  • Voeg 0,1% toe aan de benzine (25 ml voor 25 liter brandstof)
  • De speciale doseerhulp op de fles helpt om de juiste hoeveelheid te krijgen
 
Zou dit wat wezen?
(Kost je omgerekend zo tussen de 50ct a 1euro per tankbeurt )

Putoline E10 Fuel Fighter 250ML
E10 FUEL FIGHTER
E10 Fuel Fighter is een krachtig brandstofadditief. Specifiek ontwikkeld ter bescherming van het brandstofsysteem tegen de schadelijke effecten van E10 brandstoffen, die voor 10% uit bio-ethanol bestaan. E10 Fuel Fighter compenseert de nadelige gevolgen en voorkomt motorschade. Het product heeft de volgende eigenschappen:
  • Beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie
  • Verbetert de smeereigenschappen
  • Vermindert inwendige wrijving in de motor
  • Vermindert brandstofverbruik
  • Reinigt injectoren en kleppen: zorgt voor optimale verbranding. Gebruiksaanwijzing:
  • Voeg 0,1% toe aan de benzine (25 ml voor 25 liter brandstof)
  • De speciale doseerhulp op de fles helpt om de juiste hoeveelheid te krijgen
geven ze garantie???
 
Deze is eigenlijk bedoeld als waterontharder maar uit significant verbluffende testen is deze in de brandstoftoevoerleiding opgenomen en naast het wegnemen van de negatieve gevolgen van E nummers in de brandstof is de motor zuiniger gaan lopen en is het vermogensafgifte beduidend veranderd en na honderdduizend kilometer geen enkele koolaanslag in het luchtfilter te vinden.
 

Bijlagen

  • B965B4B2-1B9D-4967-A576-AA86DD8A940D.jpeg
    B965B4B2-1B9D-4967-A576-AA86DD8A940D.jpeg
    47,5 KB · Weergaven: 215
Deze is eigenlijk bedoeld als waterontharder maar uit significant verbluffende testen is deze in de brandstoftoevoerleiding opgenomen en naast het wegnemen van de negatieve gevolgen van E nummers in de brandstof is de motor zuiniger gaan lopen en is het vermogensafgifte beduidend veranderd en na honderdduizend kilometer geen enkele koolaanslag in het luchtfilter te vinden.
hebbe hebbe
 
Ik laat altijd een scheetje in de tank voordat ik hem dicht doe. Heeft ongeveer evenveel effect als dit soort wondermiddeltjes.
Dat red je niet met één scheetje, of het moet een lange en harde zijn.
 
Dat is precies dat goedje wat jaren geleden werd verboden in benzine. En daar zijn héél goede redenen voor te bedenken waarom dat zo is.
Kan me niet voorstellen dat dit is toegestaan zoals de verkoper beweert.
 
Als de motor niet voor E10 is aangepast, gaat deze daardoor naar eigen ervaring ook nog een stuk minder zuinig lopen. Nog vaker aan de pomp en meer CO2 :t
Snap niet dat ze ipv die Ethanol onzin niet naar synthetische brandstof gaan. Geproduceerd uit afval van de horeca (voedselresten en oliën), geen bijkomstige nare emissies meer als NOx e.d., nog reukloos ook en net als bio ethanol is het CO2 neutraal.
 
Huidige motoren kunnen prima tegen e10 en bij lang wegzetten Aspen er in.
Of visloodjes in een buisje waar normaal een brandstoffilter in zit er tussen...🤪
 
Ik heb 't spul in m'n zadeltas, maar ik tank niet zo vaak E10; genoeg pompen waar nog gewoon E5 uit komt. Mocht het eens voorkomen dan gooi ik er een scheutje van bij.

Eerlijk gezegd... ik heb er lang niet genoeg verstand van. Maar een maatje van me is automonteur (en fanatiek thuisklussert aan oude auto's) en raad me het spul van harte aan. En die heeft er geen eigenbelang bij om dat te doen, dus ik geloof 'm wel op z'n woord.

Volgens hem is E10 voornamelijk zo kwaalijk omdat het het materiaal van oudere motorblokken aanvreet, waardoor er dingen kunnen verstoppen en sneller slijten. Dit goedje schijnt verdere schade te voorkomen.

Anyway, zoals ik zei, ik heb er niet genoeg verstand van en gebruik het zelden; onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Flesje van 13 euro ligt al 2 maanden in m'n tas en ik heb het pas 2 keer hoeven te gebruiken, dus het vreet geen brood.
 
Volgens hem is E10 voornamelijk zo kwaalijk omdat het het materiaal van oudere motorblokken aanvreet, waardoor er dingen kunnen verstoppen en sneller slijten. Dit goedje schijnt verdere schade te voorkomen.

En van onaneren krijg je haar op je handen.
 
En van onaneren krijg je haar op je handen.

Nee, die zaten er al...

Anyway, die maat van me heeft ook alleen maar 't beste met me voor, klust al jaren thuis aan ouwe auto's en op z'n werk aan nieuwe auto's. Hij heeft 'r wel verstand van, medunkt. Dus als hij zegt dat 't verstandig is, dan blijf ik 't lekker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan