Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Hoe langer ik in dit topic lees, hoe meer ik begin te zien dat iedereen zijn eigen verzonnen autistische trekjes heeft mbt tanken. :+
Een soort geloofsovertuiging waar men 100% van overtuigd is en absoluut niet om te praten is, terwijl de buurman overtuigd is van precies het tegenovergestelde.

Of het nou neerkomt op
- RON (mijn standaard Jap loopt beter op 98 vs. klopvastheid maakt niets uit)
- omrijden of niet (wel of niet de moeite waard, tijd vs geld)
- zuiniger rijden op een bepaald type benzine (waar vs self full filling prophecy door ander rijdegedrag bij duurder/premium tanken of zelfs de weeromstandigheden)
- flesjes toevoegen (loopt ie zuiniger/sterker op vs. voegt niets toe)
en nog meer.
 
De 2.2 blokken zijn er gevoelig voor .
Een collega van mij heeft dat blok in zijn omega liggen ,mag geen e10 in.

Niet geschikt voor E10
Alle overige modellen die niet onder geschikt voor E10 vallen, waaronder de Z22YH motoren met 2.2 liter directe inspuiting.


Die hd pompen gingen ervoor ook al vaak stuk... dus ligt niet helemaal aan de benzine. En 1700 euro?
Die is goed betaald zeg maar....
 
Ik kwam er vandaag achter dat bij de ARAL in Gronau geen 102 meer verkocht wordt. Daarom maar 98plus erin gegooid.

62B482A1-98F4-420A-BED2-D3765949D2B4.jpeg
20426DC6-519D-4C4A-A7B9-671BA8639124.jpeg
 
En in Ahaus dan?

Ik ben vd week bij de Shell in Alstätte geweest v-power racing ook goed genoeg.
Zal de volgende tankbeurt daar eens kijken. 👍 ARAL vond ik wel vreemd aangezien ik daar 3 weken geleden nog 102 heb getankt. Beide uiteindelijk 15 min van hier. Dat is wel prima.
 
Dat is dus hoe Nederland in elkaar steekt. Burger tegemoet komen? Haha, nooit.

Net getankt in Papenburg (Duitsland) € 1.329 per liter Super 95 E5, Super 95 E10 was één cent goedkoper.
Het vreemde is dat de Duitse pompen naast de E10 ook nog gewoon 95 E5 verkopen.... Waarom in Nederland Euro 95 E5 helemaal verdwenen is, is mij een raadsel.
Jaren geleden kon je bijna nergens meer Superplus 98 krijgen en nu heeft bijna elke pomp 98 in de verkoop..
 
Laatst bewerkt:
Net getankt in Papenburg (Duitsland) € 1.329 per liter Super 95 E5, Super 95 E10 was één cent goedkoper.
Het vreemde is dat de Duitse pompen naast de E10 ook nog gewoon 95 E5 verkopen.... Waarom in Nederland Euro 95 E5 helemaal verdwenen is, is mij een raadsel.
Jaren geleden kon je bijna nergens meer Superplus 98 krijgen en nu heeft bijna elke pomp 98 in de verkoop..
Centenkwestie.
 

Nou hopen dat E10 zo effectief is dat ik komend weekend een keer niet gewekt word door bladblazerterreur.
 
Zolang ethanolvrij verkrijgbaar blijft geen probleem natuurlijk, alleen niet meer bij elke pomp, dus wat verder rijden al dan niet met jerrycans. Ik verwacht dat de pompen die het nog verkopen ook een flinke stijging in de afname ervan zullen krijgen. Hopelijk een reden het te blijven verkopen zolang het niet bij wet verboden wordt om onaangelengde benzine te verkopen.
Zodra het er niet meer is de ethanol wegextraheren of voor lief nemen dat je spullen kapot gaan. Omslachtig, maar ik ga voor het eerste.
 

Nou hopen dat E10 zo effectief is dat ik komend weekend een keer niet gewekt word door bladblazerterreur.

Daar was ik al achter gekomen met E5 in een Stihl kettingzaag uit +/- 1998, ding deed nog maar een uurtje met een bougie waarna hij afsloeg en niks meer deed. Over op Aspen en het ding knettert weer vrolijk door.

db
 
Ik zag bij de pomp dat ze ook D7 hebben. Nu heb ik per ongeluk mijn moderne motor wel eens gevuld uit de verkeerde jerrycan waardoor deze op zo'n 15-20% dieselolie heeft gelopen. Het rookte wel een beetje en rook niet heel fris, maar van 7% Diesel verwacht ik geen problemen en het lijkt mij minder kwalijk dan 5% ethanol. Ik denk dat ik maar ga overstappen naar D7. Is nog goedkoper ook. 👍🏻😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan