Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Ik concludeer niks, ik deel alleen mijn ervaring. Ik heb niks tegen e10, ook niks tegen e5 of e0. Ik kan er alleen slecht tegen als er zonder enige vorm van onderbouwing conclusies getrokken worden op uit hun band getrokken feitjes.

Ik doelde op het geen je toch zelf hebt gezegd : Maar waarom zou ik een duurder product afnemen zonder daarvoor enig verschil te merken of voordelen te hebben?
Ik lees dat als een conclusie..misschien bedoel jij het heel anders hoor ;)
 
Ik lees dat als een conclusie..misschien bedoel jij het heel anders hoor ;)

Haha, ja, zo kun je het zien. Ik kies gewoon voor het goedkoopste bij gebrek aan een conclusie. Ik merk geen verschil met mijn motor, dat wil niet zeggen dat het er niet is (vandaar het gebrek aan conclusie). Maar ik ga, als ik geen verschil merk, er niet bewust meer geld aan uit geven. :)
 
Haha, ja, zo kun je het zien. Ik kies gewoon voor het goedkoopste bij gebrek aan een conclusie. Ik merk geen verschil met mijn motor, dat wil niet zeggen dat het er niet is (vandaar het gebrek aan conclusie). Maar ik ga, als ik geen verschil merk, er niet bewust meer geld aan uit geven. :)
Mijn werkgever betaald E5 😁
ik tank E10 🤫
van wat ik bespaar ga ik naar de kapper 😂
 
Haha, ja, zo kun je het zien. Ik kies gewoon voor het goedkoopste bij gebrek aan een conclusie. Ik merk geen verschil met mijn motor, dat wil niet zeggen dat het er niet is (vandaar het gebrek aan conclusie). Maar ik ga, als ik geen verschil merk, er niet bewust meer geld aan uit geven. :)
Ik vond het voornamelijk "grappig" omdat je dus over conclusies begon en er dan zelf aan mee doet ;)
Wel tof hoe je het op pakt !

Mijn motoren staan regelmatig langere tijd stil en worden dus uitsluitend voorzien van kwaliteits brandstof, terwijl de zx10r er misschien helemaal geen probleem mee zou hebben als die afgevuld zou worden met ethanol houdende brandstof.
Heb enkele jaren tussen de motoren gewerkt en een maat van mij heeft een eigen motorzaak, heb daar teveel ellende gezien wat toevallig altijd te koppelen is aan ethanol houdende brandstof.. gaat werl veelal om motoren van ca. 10 jaar of ouder en die niet dagelijks gebruikt worden
 
Lees artikel in Motoplus (23/2020) van deze week! Ik had 't artikel wel zelf geschreven kunnen hebben. :9
(alleen jammer dat 't wat laat is, en dat ik eerst zelf veel ellende heb moeten ervaren.)

Voor sommigen die nog steeds niet wensen te luisteren..............................
Beste is om GEEN benzine met ethanol te tanken, en dan zeker niet vlak voor de winterstalling.
Als je nu dan nog steeds eigenwijs blijft, dan niet meer huilie-huilie in het voorjaar!

Dure additieven kan je mogelijk toevoegen, maar dat is voor enkele maanden stalling niet echt nodig.
 
Lees artikel in Motoplus (23/2020) van deze week! Ik had 't artikel wel zelf geschreven kunnen hebben. :9
(alleen jammer dat 't wat laat is, en dat ik eerst zelf veel ellende heb moeten ervaren.)

Voor sommigen die nog steeds niet wensen te luisteren..............................
Beste is om GEEN benzine met ethanol te tanken, en dan zeker niet vlak voor de winterstalling.
Als je nu dan nog steeds eigenwijs blijft, dan niet meer huilie-huilie in het voorjaar!

Dure additieven kan je mogelijk toevoegen, maar dat is voor enkele maanden stalling niet echt nodig.
Gewoon E10 tanken
 
Lees artikel in Motoplus (23/2020) van deze week! Ik had 't artikel wel zelf geschreven kunnen hebben. :9
(alleen jammer dat 't wat laat is, en dat ik eerst zelf veel ellende heb moeten ervaren.)

Voor sommigen die nog steeds niet wensen te luisteren..............................
Beste is om GEEN benzine met ethanol te tanken, en dan zeker niet vlak voor de winterstalling.
Als je nu dan nog steeds eigenwijs blijft, dan niet meer huilie-huilie in het voorjaar!

Dure additieven kan je mogelijk toevoegen, maar dat is voor enkele maanden stalling niet echt nodig.
Kom maar op met dat artikel dan?


Edit: kusjes vergeten:j:j 🥰🥰🥰
 
Laatst bewerkt:
Ik tank 98 waar mogelijk, het is iets duurder maar er zit geen nutteloze bio-rommel in.
Bovendien is het lang houdbaar en trekt geen water aan zoals E5 en vooral E10 wel doen.
 
In mijn geval twee keer tanken extra per jaar. Maar waarom zou ik een duurder product afnemen zonder daarvoor enig verschil te merken of voordelen te hebben?
Tjah, je motor zal afgesteld zijn op goedkope meuk en dan inderdaad niet het voordeel kunnen halen uit de meer energie bevattende brandstoffen. De mijne staat afgesteld op ethanol vrije brandstof en dan merk je het verschil wel degelijk.
Mijn andere motoren zijn ook niet afgesteld op de ethanol vrije brandstoffen en daar merk je het verschil ook niet. Toch komt in twee (van de vier) geen ethanol want dat is niet best voor de brandstofleidingen en andere rubbers in de carburateurs.
Nu heb ik verschillende soorten leidingen in potjes met twee soorten brandstof gedaan en de resultaten zijn significant verbluffend. De Tygon leiding scoort tot nu toe het best. Die is het meest integer bij ethanol houdende brandstof.
Helaas kan ik de rubbers in de carburateurs niet vervangen voor Tygon exemplaren anders had ik dat gedaan.

Maar fijn voor jou dat jij geen nadelige effecten hoeft te ondervinden, het betekend niet dat die er niet zijn.
 
In mijn geval twee keer tanken extra per jaar. Maar waarom zou ik een duurder product afnemen zonder daarvoor enig verschil te merken of voordelen te hebben?
Voor de Freebees

1607107689294.png
 
De fxd is uit zevenennegentig en de GR uit ergens jaren tachtig. Dus ethanol vrije brandstof.

De CB uit tweeduizend en elf en de GSR uit tweeduizend en zeventien. Die kunnen daar beter tegen.
 
Mijn jongste fiets is de Vif uit '91...dus bij mij loopt alles op Deutsche Super (onze oude Euro95 E5) of Super Plus (E0 RON98).
En als ik aan onze kant van de grens tank ook de E0/5 superbenzines.

Better safe than sorry..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bandit van 2014 dit jaar ingeruild voor een v strom 2020
de bandit heeft bijna altijd op E10 gelopen en op stalling
de v strom loopt ook op E10 en gaat ook op stalling met E10
het is maar voor 2/3 maanden
met nieuw spul is E10 geen drama
E5 is beter :Y en de peut bij de Boerenbond nog beter

Dus ik blijf bij E10 het is goedkoper en soms gratis
tankpas van de zaak gezien ik met de motor voor het werk onderweg ben naar bouwputten
 
E5 en E10 zijn wel een drama want ze trekken water aan en bij lange stalling krijg je algengroei in je tank. Naar verluid zou E10 maar 6 maanden goed blijven.
Hoeveel KM's heb je op de klok? De mijne staat ondertussen op 98000 en ik ben wel van plan er 400000 op te zetten.
Hij loopt overigens nog steeds als nieuw 8-)
 
4 ton. Da’s echt veel voor een motor. Wat voor motor? Toerbuffel zeker.
 
Ik heb de bandit van 2014 dit jaar ingeruild voor een v strom 2020
de bandit heeft bijna altijd op E10 gelopen en op stalling
de v strom loopt ook op E10 en gaat ook op stalling met E10
het is maar voor 2/3 maanden
met nieuw spul is E10 geen drama
E5 is beter :Y en de peut bij de Boerenbond nog beter

Dus ik blijf bij E10 het is goedkoper en soms gratis
tankpas van de zaak gezien ik met de motor voor het werk onderweg ben naar bouwputten
Als de zaak dan ook de reperatie’s betaald
 
E5 en E10 zijn wel een drama want ze trekken water aan en bij lange stalling krijg je algengroei in je tank. Naar verluid zou E10 maar 6 maanden goed blijven.
Hoeveel KM's heb je op de klok? De mijne staat ondertussen op 98000 en ik ben wel van plan er 400000 op te zetten.
Hij loopt overigens nog steeds als nieuw 8-)
Nu snap ik de kreet groenrijden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan