Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Niet waar. De E5 of E10 waarde geeft slechts het maximum Ethanol aan en niet het minimum.
Ze kunnen dus mengen wat ze willen. Net wat voor de producenten het goedkoopst is.
Gezien de huidige olieprijzen zou het me niet verbazen als er 0,0 ethanol in zit, welke je ook tankt.
 
@ON5HB Feiten, aannames en emoties maken dit topic tot een enorme berg verzamelde waardeloze shit inmiddels.
Je zegt het heel stellig, maar het is onzin.

E10: benzine met ten minste 8,5 volumeprocent biobrandstof, waarvan ten minste 7,5 volumeprocent bestaat uit ethanol of het equivalent van ethanol in ETBE (ethyl tert-butylether) of TAEE (tertamyl ethylether);

Dus nee, ze kunnen niet ”mengen wat ze willen. Net wat voor de producenten het goedkoopst is”.
 
Niet waar. De E5 of E10 waarde geeft slechts het maximum Ethanol aan en niet het minimum.
Ze kunnen dus mengen wat ze willen. Net wat voor de producenten het goedkoopst is.
Gezien de huidige olieprijzen zou het me niet verbazen als er 0,0 ethanol in zit, welke je ook tankt.
Hij WIL 't echt echt niet begrijpen.
Esso, BP en Shell-premium is 0% ethanol!
 
Iemand die iets uit kan leggen over de bepaling van de brandstofprijzen door tankstations? Ik kom niet uit hetvolgende(en wil graag altijd alles weten:P)..

Shell hier om de hoek:
E10 1,529
E5 1,659

Shell bij mijn werk 60km. verder:
E10 1,539
E5 1,619

Hoe kan nou bij de ene Shell de E10 goedkoper zijn dan bij de andere, terwijl bij die anders de E5 weer goedkoper is?:? Verschil tussen E5 en E10 is zo bij de één 8 cent tegenover 13 cent bij de ander..
Ik zie dit overigens niet alleen bij Shell hoor..alleen even in dit geval Shell als voorbeeld gebruikt.
 
aanpassing aan concurrent in directe omgeving, anders lopen de klanten weg. In onze gemeente zijn 2 Shellstations, een Tinq en een Tango. De 2 laatste waren veel goedkoper dan Shell dus paste Shell de prijzen aan.
 
Laatst bewerkt:
De enige supermarkt in een dorp kan meer vragen dan 4 dezelfde soort winkels in dezelfde wijk. Dat geldt ook voor brandstoffen. Er is een landelijke adviesprijs, maar die betaal je bijna nergens.

Zo is de Shell bij mij verderop een van de goedkoopste in de omtrek. Goedkope keuze zat, o.a. Tango en een witte pomp. Ze zijn ooit meegegaan met de prijzen van de concurrent. Maar 15 km verderop, Shell op de A16, betaal je de hoofdprijs. En daar is het ook gewoon druk.

Maar soms heb je rare toestanden. Vlakbij waar ik woon is een weg met 2 BP stations aan iedere kant, afstand misschien 1 km. Als je bij de een staat, zie je de andere. Verschillende eigenaren, verschillende prijzen. De een is altijd 5 cent per liter duurder dan de ander. Iedereen weet waar ”die dure” zit. Toch staan er altijd klanten. Vast ook lease-klanten, maar ook de types met de Suzuki Alto’s. Misschien is brandstof nog steeds erg goedkoop in de ogen van sommigen.
 
Tsja die prijs verschillen, voor die 2 euro die je er per week misschien bespaart als je echt veel moet rijden vind ik het niet echt waard om ergens te gaan tanken. Heb dat nooit echt begrepen.
 
De enige supermarkt in een dorp kan meer vragen dan 4 dezelfde soort winkels in dezelfde wijk. Dat geldt ook voor brandstoffen. Er is een landelijke adviesprijs, maar die betaal je bijna nergens.

Zo is de Shell bij mij verderop een van de goedkoopste in de omtrek. Goedkope keuze zat, o.a. Tango en een witte pomp. Ze zijn ooit meegegaan met de prijzen van de concurrent. Maar 15 km verderop, Shell op de A16, betaal je de hoofdprijs. En daar is het ook gewoon druk.

Maar soms heb je rare toestanden. Vlakbij waar ik woon is een weg met 2 BP stations aan iedere kant, afstand misschien 1 km. Als je bij de een staat, zie je de andere. Verschillende eigenaren, verschillende prijzen. De een is altijd 5 cent per liter duurder dan de ander. Iedereen weet waar ”die dure” zit. Toch staan er altijd klanten. Vast ook lease-klanten, maar ook de types met de Suzuki Alto’s. Misschien is brandstof nog steeds erg goedkoop in de ogen van sommigen.
Elk tankstation langs de grote weg is duurder,soms wel €10 euro cent
 
Niet waar. De E5 of E10 waarde geeft slechts het maximum Ethanol aan en niet het minimum.

Voor E5 is er geen minimum, voor E10 wel (bron):
  • E10: benzine met ten minste 8,5 volumeprocent biobrandstof, waarvan ten minste 7,5 volumeprocent bestaat uit ethanol of het equivalent van ethanol in ETBE (ethyl tert-butylether) of TAEE (tertamyl ethylether);
 
Het is nu nog een stuk goedkoper daar. Alleen heb je kans dat je op een zeker moment dat het je niet schikt je motor mag inleveren aan iemand die vindt dat hij hem harder nodig heeft.
Daar hoef je nog niet eens voor naar Venezuala

Man onder bedreiging van vuurwapen van scooter beroofd in Maassluis | Waterweg | AD.nl
 
Die scooter vinden ze straks uitgebrand terug als de pinautomaat uit de muur geblazen is ...
 
46076E62-BDA0-403C-83E2-59F5FF0359EC.jpeg

Ik kan weer even vooruit. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan