Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga ik ook maar eens tanken dan.Ik tankte vroeger gewoon in Venezuela, was toen 6 cent per liter.
Tis wel een end rije...Ga ik ook maar eens tanken dan.
Ogri to Ogri:Op een of andere manier tank ik bij mij in de buurt of waar ik terecht kom bij tochtjes in de regio altijd E10.
Nadat bij mijn vorige motor (Speed Four 2004) de choke en stationair uitviel, krijgt mijn huidige motor (Speed Triple 2012) daar nu ook last van, op het moment wel in mindere mate. Die heeft daar 'alleen' last van bij volledig koude motor.
In de werkplaats waar ik recent mijn motor bracht voor olie verversen (heb zelf op het moment geen goede plek om te sleutelen) begreep de monteur het niet. Ondanks dat ik had gezegd dat hij 's ochtends vroeg zonder extra gas steeds afsloeg (choke deed het niet) en mijn voorspelling dat hij bij hem wel zou starten omdat hij dan 'los' is.
Hij dacht dat ik bij de koude start aan het gashendel draai zodat hij afslaat, maar ik geef juist gas omdat hij anders afslaat... Probleem is dus niet algemeen bekend. Bij mijn Speed4 had ik het probleem opgelost met Wynns injectorreiniger, ook maar een proberen bij mijn Speed3 als E5 tanken niet helpt.
Retourticket kun je op besparen. Vrij grote kans dat je die niet nodig hebt. Tenzij je er uitziet als een latino, dan maak je nog een redelijke kans.Ga ik ook maar eens tanken dan.
Maar de moeite waard!Tis wel een end rije...
Hoerensnoerentaxitoeren.Maar de moeite waard!
Ik heb een geweldige klik met de mensheid uit de tweede en derde wereld, weet zelf niet precies waar het aan ligt. Zonder het te willen ben ik bv. bevriend geweest met Zambiaanse ministers (die mijn barrekening betaalden, doen Afrikanen anders nooit) en de ongekroonde koning van de Zambiaanse rasta's. Toen ik in Nederland een tijdje als monteur in een fietsenzaak werkte, moest ik alle verkopen aan allochtonen op me nemen. Dit zijn slecht twee voorbeelden. Dus dat zit wel goed.Retourticket kun je op besparen. Vrij grote kans dat je die niet nodig hebt. Tenzij je er uitziet als een latino, dan maak je nog een redelijke kans.
Een Filipijnse collega van mij kwam na een wandeling in Caracas terug in het hotel, slechts gekleed in een onderbroek. Zelfs zijn sokken waren gestolen. De receptioniste raadde mij aan niet naar buiten te gaan. En dat was nog in de "veilige" tijd.Ik heb een geweldige klik met de mensheid uit de tweede en derde wereld, weet zelf niet precies waar het aan ligt. Zonder het te willen ben ik bv. bevriend geweest met Zambiaanse ministers en de ongekroonde koning van de Zambiaanse rasta's. Toen ik in Nederland een tijdje als monteur in een fietsenzaak werkte, moest ik alle verkopen aan allochtonen op me nemen. Dit zijn slecht twee voorbeelden. Dus dat zit wel goed.
Een Filipijnse collega van mij kwam na een wandeling in Caracas terug in het hotel, slechts gekleed in een onderbroek. Zelfs zijn sokken waren gestolen. De receptioniste raadde mij aan niet naar buiten te gaan. En dat was nog in de "veilige" tijd.
Twee medewerkers van de Venezolaanse kustwacht vonden een "fout" in het vuilnislogboek van het zeeschip waarop ik werkzaam was. Het zou een paar jaar daarvoor gebeurd zijn. Boete van 7000 dollar, of 2000 onder de tafel. Na overleg met kantoor werd voor de goedkopere optie gekozen. Omdat de volgende haven ook in Venezuela zou zijn, en ik vreesde voor een volgende inspectie, heb ik het volledige boek herschreven (alle vuilnisafgiften van de afgelopen jaren) met de gehele bemanning (dus verschillende handschriften) en verschillende pennen. Om het document oud te laten lijken gooide ik het op de vloer, zette er een voetstap op en morste er koffie op. Het leek echt al jaren oud, voorwaar een prestatie. Helaas kwam er niemand meer om het te controleren.
Nou dan tank ik maar weer om de hoek. Of ietsje verder, waar ze wel E5 hebben.In Venezuela kun je je momenteel als niet-local vrij lastig bewegen, zelfs al kun je het goed vinden met Afrikaanse ministers. Zaken als vingers afknippen op straat vanwege je gouden ring of simpelweg gekidnapt worden voor losgeld, kunnen je zomaar overkomen. Niet betalen? Dan kom je in stukjes terug. Ex-collega van me kwam daar vandaan en verwonderde zich over de enorme vrijheid die we hier hebben (hadden) en het feit dat alles gewoon werkt en onderhouden wordt. Toen hij weer wegging (moest verder reizen voor een betere baan, hij onderhield zijn complete familie thuis) kreeg hij belasting terug. Wist niet wat hij meemaakte. Zo verwonderde ik me weer over de benzineprijzen daar. Minder dan 1 eurocent per liter. Je moet wel overal vóóraf betalen. Anders rijden ze nog weg zonder die 35 ct voor de volle tank af te tikken...
Het drama is echt compleet daar. Zelfs met een redelijk goede baan, is het niet meer mogelijk om je familie te onderhouden. Inflatie zo rond de 2000% (!)
Jij had er je beroep van moeten maken (vervalser). Dat rijbewijs was ook goed gedaan.Een Filipijnse collega van mij kwam na een wandeling in Caracas terug in het hotel, slechts gekleed in een onderbroek. Zelfs zijn sokken waren gestolen. De receptioniste raadde mij aan niet naar buiten te gaan. En dat was nog in de "veilige" tijd.
Twee medewerkers van de Venezolaanse kustwacht vonden een "fout" in het vuilnislogboek van het zeeschip waarop ik werkzaam was. Het zou een paar jaar daarvoor gebeurd zijn. Boete van 7000 dollar, of 2000 onder de tafel. Na overleg met kantoor werd voor de goedkopere optie gekozen. Omdat de volgende haven ook in Venezuela zou zijn, en ik vreesde voor een volgende inspectie, heb ik het volledige boek herschreven (alle vuilnisafgiften van de afgelopen jaren) met de gehele bemanning (dus verschillende handschriften) en verschillende pennen. Om het document oud te laten lijken gooide ik het op de vloer, zette er een voetstap op en morste er koffie op. Het leek echt al jaren oud, voorwaar een prestatie. Helaas kwam er niemand meer om het te controleren.
Die ministers konden er ook wat van, zoals mensen voor de krokodillen gooien, om maar eens wat te noemen. En die rasta sloeg iedereen in elkaar wiens gezicht hem niet aanstond of iets verkeerds zei. Ik kreeg te horen dat ik de eerste blanke was die hij niet meteen een pak slaag wou geven.In Venezuela kun je je momenteel als niet-local vrij lastig bewegen, zelfs al kun je het goed vinden met Afrikaanse ministers. Zaken als vingers afknippen op straat vanwege je gouden ring of simpelweg gekidnapt worden voor losgeld, kunnen je zomaar overkomen. Niet betalen? Dan kom je in stukjes terug. Ex-collega van me kwam daar vandaan en verwonderde zich over de enorme vrijheid die we hier hebben (hadden) en het feit dat alles gewoon werkt en onderhouden wordt. Toen hij weer wegging (moest verder reizen voor een betere baan, hij onderhield zijn complete familie thuis) kreeg hij belasting terug. Wist niet wat hij meemaakte. Zo verwonderde ik me weer over de benzineprijzen daar. Minder dan 1 eurocent per liter. Je moet wel overal vóóraf betalen. Anders rijden ze nog weg zonder die 35 ct voor de volle tank af te tikken...
Het drama is echt compleet daar. Zelfs met een redelijk goede baan, is het niet meer mogelijk om je familie te onderhouden. Inflatie zo rond de 2000% (!)
Ik wilde je niet afschrikkenNou dan tank ik maar weer om de hoek. Of ietsje verder, waar ze wel E5 hebben.
Kortom, echt iemand die die saaie verjaardagsfeestjes even komt opfleurenDie ministers konden er ook wat van, zoals mensen voor de krokodillen gooien, om maar eens wat te noemen. En die rasta sloeg iedereen in elkaar wiens gezicht hem niet aanstond of iets verkeerds zei. Ik kreeg te horen dat ik de eerste blanke was die hij niet meteen een pak slaag wou geven.
Die rasta maakte wel een uitzondering voor vrouwen. Ik was door zijn (witte!) Duitse vriendin op hem afgestuurd om een aantal onbezonnen plannen uit zijn hoofd te praten. Hij wilde de politiek in EN profbokser worden, allebei erg gevaarlijk in Zambia. Over Zambia gesproken, iedereen noemde hem Zambia, hij was namelijk een bekende oud rugby international. En heel gevoelig voor racisme, dat had hij bv. ervaren in een match tegen Zuid-Afrika. Zijn verhalen eindigden bijna altijd in: "En toen sloeg ik hem in elkaar."Ik wilde je niet afschrikken
Kortom, echt iemand die die saaie verjaardagsfeestjes even komt opfleuren
Doet me denken aan de film Lord of War, waar je als ondergeschikte ook niet een verkeerde blik moest hebben.
Maar wat heeft dit met benzine te maken? Dronk hij dat, of was hij vuurspuwer?Die rasta maakte wel een uitzondering voor vrouwen. Ik was door zijn (witte!) Duitse vriendin op hem afgestuurd om een aantal onbezonnen plannen uit zijn hoofd te praten. Hij wilde de politiek in EN profbokser worden, allebei erg gevaarlijk in Zambia. Over Zambia gesproken, iedereen noemde hem Zambia, hij was namelijk een bekende oud rugby international. En heel gevoelig voor racisme, dat had hij bv. ervaren in een match tegen Zuid-Afrika. Zijn verhalen eindigden bijna altijd in: "En toen sloeg ik hem in elkaar."
Hij dronk bier en mijn reactie komt door bier: daar is de connectie.Maar wat heeft dit met benzine te maken? Dronk hij dat, of was hij vuurspuwer?
Voor zover ik weet kost benzine daar niet zo weinig, de huidige prijs zou 0,17€cent zijn ...In Venezuela
Voor zover ik weet kost benzine daar niet zo weinig, de huidige prijs zou 0,17€cent zijn ...
Gelukkig rijdt ik diesel, die kost goedkoper, 0,035€cent als ik het goed opgezocht heb. Ik tank meesral 58 liter, kost me dus 2 cent. Als ze €'s aanvaarden, zou ik gewoon 10 €cent geven, en dat ze het wisselgeld maar houden ... spijtig dat Venezuela zo ver is ...
Gaat niet altijd op.aanpassing aan concurrent in directe omgeving, anders lopen de klanten weg. In onze gemeente zijn 2 Shellstations, een Tinq en een Tango. De 2 laatste waren veel goedkoper dan Shell dus paste Shell de prijzen aan.
Voor een gemiddelde Belg is 1,15€/L duurder dan 1,64€/L voor een NL.Met deze spotprijzen zou ik überhaupt niet eens kijken wat de literprijs is. In NL zo’n 1,64 - 1,72 per liter voor E0
Voor een gemiddelde Belg is 1,15€/L duurder dan 1,64€/L voor een NL.
Iets met gemiddelde lonen versus belastingdruk ...
Zonder het corrupte clicquet systeem in België zouden we nu voor zowel benzine als voor diesel ruim onder de Euro hebben gezeten.
Ach, waar maak ik me zorgen om, binnenkort is half België zone 30, ik denk er sterk aan als dat er door komt mijn auto en beide motoren buiten te bonjouren ... en wat kan het mij dan schelen wat de brandstofprijs nog wordt ...