4strokerules
MF veteraan
Dat wel natuurlijk.Dat moet je niet willen.
Met al dat lood in je benzine wordt je zwaartepunt veel te hoog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat wel natuurlijk.Dat moet je niet willen.
Met al dat lood in je benzine wordt je zwaartepunt veel te hoog.
Klust hij bij als chemicus?Nee, die zaten er al...
Anyway, die maat van me heeft ook alleen maar 't beste met me voor, klust al jaren thuis aan ouwe auto's en op z'n werk aan nieuwe auto's. Hij heeft 'r wel verstand van, medunkt. Dus als hij zegt dat 't verstandig is, dan blijf ik 't lekker doen.
Je vergist je. Van dieren die scheten laten en witte mannen die ademen gaat onze planeet ganz naar de klote.En van onaneren krijg je haar op je handen.
Dat klopt maar die premium benzine is niet zelden minstens 20ct/l duurder en dan ben je met zo'n flesje zeker 2x voordeliger uit.Je kan beter gewoon E5 blijven tanken. Alleen de "Euro 95" wordt vervangen door E10, maar 98 octaan, b.v. de "BP Ultimate" blijft gewoon verkrijgbaar als E5 en dat is benzine met minimale (geen?) toevoeging van alcohol/ethanol zooi.
Ga na waarom dat gebeurt, want door de E10 is het allesinds niet.Mijn carb fiets wordt alleen (te?) warm door E10. In de winter is dat niet zo erg denk ik. Ik vraag me af of die wonderolie dat gaat oplossen. Zal wel niet.
Ga na waarom dat gebeurt, want door de E10 is het allesinds niet.
Hetere ontbranding =/= hete motor.
Door het verhoogde ethanol% wordt het mengsel armer (indien geen correctie via injectie aansturing)
Armer mengsel => hogere verbrandingstemperatuur / hetere motor.
Ja.Hetere ontbranding =/= hete motor.
Ik weet niet hoe je het: "niet gelijk aan' teken doet.Ja.
Dat zeg ik toch
Wat voor olie gebruik je? Kan dit icm een katalysator en injectie?Zijn jullie ervaringsdeskundigen met E10 benzine?
Ik wel namelijk.
Ik rij inmiddels voor het 8e seizoen en inmiddels bijna 40.000km met mijn bmw K100 bj 1986 op duitse E10 benzine en ik tank nauwelijks nog nederlandse benzine.
Mijn bmw loopt uitstekend op E10. Loopt op de teller ruim 220km/u. Heb in die 40Kkm nog niet 1x kleppen gesteld.
Start na een half jaar stil staan probleemloos weer ondanks de E10.
Het enige wat ik vrijwel elke tankbeurt doe is ongeveer 50ml motorolie toevoegen aan de benzine om de benzinepomp te smeren. Deze maakt met E10 meer lawaai als met gewone E5 benzine.
Ook mijn motormaaier en zitmaaier gooi ik gewoon E10 in met een scheutje motorolie er door en ook met die dingen heb ik nooit startproblemen na langere tijd stilstand. Laatst van de zitmaaier de carb gecontroleerd en zowel het vlotterbakje als de sproeiers waren brandschoon.
Nog nooit last gehad van opgeloste of lekkende benzineslangen of lekkende afdichtingen.
Die Honda van mij mag het ook hebben volgens het boekje.Ik rij met mijn beide Suzuki's gewoon op E10 als dat uitkomt. In mijn instructieboekje van de Swift staat zelfs expliciet dat hij ervoor geschikt is en dat is een 2003, oorspronkelijk model geïntroduceerd in 1995 ofzo. Van de Vstrom heb ik geen boekje, maar volgens het internet zijn alle Suzuki motorblokken geschikt voor E10
“Ongelijk aan” bij gebrek aan een = met een / er door <>Ik weet niet hoe je het: "niet gelijk aan' teken doet.
Dus hetere ontbranding is NIET gelijk aan warmer lopende motor.
(koelingsysteem is overbemeten ontworpen)
Precies, want je zorgt er met een hoger octaangetal juist voor dat je benzine minder "boem" geeft.Octaanbooster word hij ook niet zuiniger van, dat heb ik zelf getest.
Bij wijze van test een doos gehaald en een tiental tankvullingen gebruikt en alles genoteerd het resultaat was dat het tanken voornamelijk duurder werd door de toevoeging. Dat heb ik voorgelegd aan toen mijn vaste monteur en die zei dat zonder andere wijzigingen in afstelling ik alleen maar hele dure benzine had gemaakt. Dat gecombineerd met mijn eigen bevinding eerder denk ik tot een juiste conclusie ben gekomen. Lekker laten staan.Precies, want je zorgt er met een hoger octaangetal juist voor dat je benzine minder "boem" geeft.
Die 5% is tot 5%,er kan dus veel minder in zitten.Dat er voetuigen zijn die problemen krijgen als ze op E10 rijden is geen fabeltjeBij wijze van test een doos gehaald en een tiental tankvullingen gebruikt en alles genoteerd het resultaat was dat het tanken voornamelijk duurder werd door de toevoeging. Dat heb ik voorgelegd aan toen mijn vaste monteur en die zei dat zonder andere wijzigingen in afstelling ik alleen maar hele dure benzine had gemaakt. Dat gecombineerd met mijn eigen bevinding eerder denk ik tot een juiste conclusie ben gekomen. Lekker laten staan.
Vorig jaar was de 102 peut van dat ene merk op en dus ook de hele winter binnen gestaan met e5 en geen problemen ondervonden na een half jaar stilstaan.
Zou die 5% extra nog wat uitmaken?
Dus als je een interval van 20.000km aanhoud en dan iets doet om de gevolgen van e10 te vermijden dan is dat weer oke en spreken we van preventief onderhoud? Volgens de fabrikant zou die van mij geschikt zijn voor e10 en dat wanneer het onderhoud volgens schema uitgevoerd zou worden e10 geen schadelijke gevolgen zou mogen hebben.Die 5% is tot 5%,er kan dus veel minder in zitten.Dat er voetuigen zijn die problemen krijgen als ze op E10 rijden is geen fabeltje
dat is uitvoerig getest door oa de Duitse ADAC,maar dat gebeurt niet gelijk als je voor het eerst E10 tankt het kan 20000km lang goed gaan voordat
je er iets van merkt,met andere woorden pas op langere termijn kan je problemen krijgen.