Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Dat werkt helaas niet in de randstad. En aangezien competition stopt met de 102 in Nederland wordt het straks steeds moeilijker om te tanken met een carb fiets.

Idd probleem! je kunt wel Esso premium of V-power tanken..Wil je op zeker gaan en benzines tanken die helemaal ethanol vrij zijn, dan zijn er op dit moment een aantal premium benzines die in aanmerking komen: BP Ultimate 98, Total Excellium 98, Esso/Mobil Energy Supreme+ 98, Shell V-Power 98 en . Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 ) en zijn 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risioco op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt. Jouw motor gaat hier merkbaar mooier en beter door lopen en voelt ook nog eens sterker aan.
 
Net wat ik heb staan. De ene keer mineraal de andere keer semisyntheet. Mijn K100 heeft injectie en doe die olie er alleen maar in voor een beetje smering van de pomp. En 50ml op 18ltr benzine is een mengverhouding van 1 op 360 en dat met een verbruik van 1 op 16 gemiddeld komt dat overeen met een olieverbruik van 1ltr op 5760km. Daar kan een katalysator volgens mij wel tegen.
Je gooit 4 takt olie bij de benzine ? Waarom geen 2 takt olie die is gemaakt om te verbranden.
 
Ze doen in dit bericht nu net alsof motoren met injectie geen leidingen en afdichtingen en aluminium onderdelen kunnen hebben die gevoelig zijn voor ethanol.
Het enige voordeel dat injectie hier biedt is dat het systeem automatisch het mengsel kan bijregelen dat onder invloed van de ethanol wat armer zal worden.
Dit i.t.t. tot carburatie.
 
Ze doen in dit bericht nu net alsof motoren met injectie geen leidingen en afdichtingen en aluminium onderdelen kunnen hebben die gevoelig zijn voor ethanol.
Het enige voordeel dat injectie hier biedt is dat het systeem automatisch het mengsel kan bijregelen dat onder invloed van de ethanol wat armer zal worden.
Dit i.t.t. tot carburatie.
Motoren met injectie zijn in tegenstelling tot auto's met injectie redelijk recent. In die tijd bestond er al brandstof met 10% ethanol, oa in de USA.
 
Motoren met injectie zijn in tegenstelling tot auto's met injectie redelijk recent. In die tijd bestond er al brandstof met 10% ethanol, oa in de USA.
Ik heb het niet over de tegenstelling auto vs motor maar om de tegenstelling injectie vs carb.
Eerst zeggen ze dat je leidingen afdichtingen en alu aangetast kan worden om vervolgens te zeggen dat motoren met injectie geen probleem hebben.
 
Ik heb het niet over de tegenstelling auto vs motor maar om de tegenstelling injectie vs carb.
Eerst zeggen ze dat je leidingen afdichtingen en alu aangetast kan worden om vervolgens te zeggen dat motoren met injectie geen probleem hebben.
Het antwoord staat er toch echt: motorfietsen met injectie zijn dusdanig nieuw dat ze al voorbereid zijn op 10% ethanol in de brandstof.
 
Kortom, chaos is compleet.

Trouwens ik heb niet getankt, vette bui hier zojuist gehad.... mijn Honda moet ff wachten. En de duc heeft 98+ nodig dus daar heb ik geen keuze....
 
Of visloodjes in een buisje waar normaal een brandstoffilter in zit er tussen...🤪

LEIP... je weet bij jou nooit of je serieus bent of gewoon je vertrouwde leipe zelf... mafkees :j

Ik heb 't spul in m'n zadeltas, maar ik tank niet zo vaak E10; genoeg pompen waar nog gewoon E5 uit komt. Mocht het eens voorkomen dan gooi ik er een scheutje van bij.

Krijg je daar ook weer een witte uitlaat van?
 
Van de week op de autobahn naar Louis in Emsbüren geweest, redelijk grijs in de pijp gekregen. In NL lukt me dat niet....

76B8F8C1-A852-4E1C-8E6A-E2B3200671C7.jpeg
 
LEIP... je weet bij jou nooit of je serieus bent of gewoon je vertrouwde leipe zelf... mafkees :j
Vlak na het verdwijnen van de gelode benzine lagen ze een tijdje op de markten. Die brandstof filters die je los kon maken en daar hadden ze dan die visloodjes in gedaan. En ze vroegen er ook nog veel geld voor. De loodjes zouden oplossen en zo de benzine weer loodhoudend maken.
Triest verhaal maar wel waar. Het werkte niet heel goed.
 
Economie moet vooruit, dus meer productie en meer winst..Dus meer uitstoot. Zorgen dat de vraag minder word door minder gelukszoekers binnen te laten is al 1. Ik zal nu vast vergeleken worden met ultra rechts eng kaalkop volk. Ten tweede uit de eu. Waarom dat weet iedere halve zool.
 
Dat klopt niet want Honda heeft zelf een lijst waarin staat dat veel modellen op E10 kunnen rijden
waaronder ook mijn Goldwing uit 91.
Surprise!
Honda
Alle Honda modellen die in Euroa verkocht zijn na 1993 kunnen een ethanol-mix gebruiken van maximaal 10% maar de modellen met een carburateur kunnen minder goede prestaties verwachten bij lage temperaturen. Uitzonderingen zijn de GoldWing GL1500 modellen. Deze zijn NIET geschikt voor E10.
https://brandstofverbruik.com/editorial/nl/soorten-brandstoffen/benzine/e10-voor-motorenTsja, wat is dan wel en wat niet nepnieuws? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan