Robinjo
MF veteraan
Ik heb een tijdje terug voor de E10 tijd een geventileerd potje benzine in de schuur gezet, na drie maanden was een kwart verdwenen tot mijn verbazing, het dikt aardig in dus zelfs de E5 die ik toen testte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In E10 van Total zit meer dan 5% Ethanol in.Daar kan je dus gemakshalve niet vanuit gaan
E0 staat ook als e5 op de pomp
Ik vind het een leuke test maar je moet wel bepaalde data hebben ( ethanol verhouding dus ) zodat je ook weet wat je test, lijkt mij ?!
e10 is max 10% ethanol, stel je nu eens voor dat er 2% in zit en dan had het dus ook als e5 geleverd mogen worden
In E10 van Total zit meer dan 5% Ethanol in.
Als in stroperig?Ik heb een tijdje terug voor de E10 tijd een geventileerd potje benzine in de schuur gezet, na drie maanden was een kwart verdwenen tot mijn verbazing, het dikt aardig in dus zelfs de E5 die ik toen testte.
Als in stroperig?
Heb ik uitgevoerd. Omdat ik die spullen niet heb, op een iets andere manier. Met een injectiespuit 50cc benzine in een gereinigd flesje gedaan. Twee cc water erbij, maatstrepen gezet. 1 minuut schudden en daarna erg troebel. Na een kwartier lagen de druppels gebonden onderin. Een zichtbaar grotere hoeveelheid dan vóór het schudden. Hoeveel alcohol erin zit? Boeit niet. Het is duidelijk aanwezig.Als je toch aan het experimenteren bent, bepaal je heel makkelijk zelf het ethanolgehalte. Link
de grote fles is gevuld met mengsmering die in de wacht staat.@Kees Vetje Lekker bezig, Chemical Ali!
Was het niet zo dat sinds oktober vorig jaar een E10 pomp verplicht is voor pomphouders, en daan >5% ethanol in moet zitten?
Voor mijn 2-Takt tank ik alleen nog maar premium benzine met ZERO ethanol.
2Takt-olie mengt niet/ slecht met ethanol. Ook de 'oude' 2-Takters hebben veel pakkingen en afdichtingen die heel slecht ethanol verdragen.
Voor die paar liter premium die ik gebruik en die paar centen per liter verschil daarvoor wil ik geen ellende hebben.
Daarom heb ik deze proef uitgevoerd. Een bewering neem ik nooit zomaar aan. Toch gooi ik ook geen E10 met tweetaktolie in mijn brommers. Jouw RZ 350 mixed toch via een pomp de olie in de inlaat?De foto hierboven spreekt jouw bewering tegen... en toch mik ik alleen Euro 98 in mijn RZ350.
Daarom heb ik deze proef uitgevoerd. Een bewering neem ik nooit zomaar aan. Toch gooi ik ook geen E10 met tweetaktolie in mijn brommers. Jouw RZ 350 mixed toch via een pomp de olie in de inlaat?
Oké.Bij de mijne is de oliepomp afgekoppeld door een vorige eigenaar, ik meng dus zelf.
Het kan wel degelijk een gevolg van E10 zijn, al is het wel uitzonderlijk en alleen met een draaiende motor :p‘Veroorzaakt E10-benzine meer autobranden?’
,,Het valt mij op dat na de invoering van de nieuwe E10-benzine meer voertuigen tijdens de rit in de brand vliegen. Hoe komt dat?”, vraagt lezer B. Latté.www.ad.nl
Staat op hun site meer dan 5%,kan je lezen in de veiligheidsbladen,hoeveel meer staat er niet bij.waar baseer je dit op ?
Denk je echt dat er bij total constant in het hele land exact dezelfde brandstof uit komt ? Dat er total op de pomp staat zegt mij heel weinig, brandstof word met additieven en toevoeging van ethanol naar "eigen"merk gemaakt.
Of er momenteel wel zoveel ethanol word toegevoegd vraag ik mij af.
Dus je moet alles maar geloven wat er op een site staat of in de bladen ?Staat op hun site meer dan 5%,kan je lezen in de veiligheidsbladen,hoeveel meer staat er niet bij.
Dit is toch wat anders, je bent toch geen "complotdenker" kerel? Een veiligheidsblad is niet vrijblijvend.Dus je moet alles maar geloven wat er op een site staat of in de bladen ?
Op de site van de goedkope brandstof aanbieders staan ook allemaal mooie verhalen, ze maken het alleen niet waar. zo kan ik je nog genoeg voorbeelden geven.