A
Anoniempje118
Guest
Nee, geen typefout. E10 komt er bij mij echt niet in. Dan maar die 20 kilometer rijden die jij benoemde.Typefoutje?
Neem aan dat je gewone '95 (E10) bedoeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, geen typefout. E10 komt er bij mij echt niet in. Dan maar die 20 kilometer rijden die jij benoemde.Typefoutje?
Neem aan dat je gewone '95 (E10) bedoeld.
Nee, geen typefout. E10 komt er bij mij echt niet in. Dan maar die 20 kilometer rijden die jij benoemde.
En daarom tank ik dus BP Ultimate, welke wel een E5 sticker heeft, maar geen ethanol bevat.Oude E5 is vervangen door E10 en Premium peut heeft tegenwoordig een E5 sticker.
Waar zag je dat staan?Naast BP ultimate ook van de grote merken ook Shell vPower en essonexcellium erhanolvrij volgens de laatste berichtgeving in dit topic.
Zijn dit oude Honda's met lange stilstand?Hier precies dezelfde ervaring.
Fuel Pressure Regulators van Honda? Tot de invoering van Ethanol-houdende benzine nog nooit een hoeven te vervangen. Sinds invoering enkele tientalen.....
Dit gaat niet helemaal goed denk ik. Misschien wat teveel aan de E10 gesnoven?Naast BP ultimate ook van de grote merken ook Shell vPower en essonexcellium erhanolvrij volgens de laatste berichtgeving in dit topic.
Dit gaat niet helemaal goed denk ik. Misschien wat teveel aan de E10 gesnoven?
Esso heeft Synergy Supreme+ en schijnt ethanolvrij te zijn, volgens hun website.
Total heeft Excellium en is niet ethanolvrij.
De broodjes daarintegen zijn er wel prima.
"De KNAC heeft brandstofmaatschappijen gevraagd of ze nog benzine leveren die vrij is van bio-ethanol en dat blijken er nog vijf te zijn. In alfabetische volgorde zijn datWaar zag je dat staan?
Het wordt een steeds groter percentage in de werkplaats. Slecht lopende motoren is heel regelmatig op te lossen door het spoelen van het brandstofsysteem en afvullen met ethanolvrije benzine. Vaak is echter meer nodig....
Het valt ook op dat er steeds vakermensen problemen krijgen nadat ze net getankt hebben. Dan zit er vaak ook een hoog percentage water in de brandstof. Blijkbaar hebben ze bij de pompstations/brandstofmaatschappijen ook problemen met de wateraantrekkende eigenschappen van ethanol in de benzine.
Uit commercieel oogpunt zou ik de klanten moeten aanraden E10 te tanken. Dat zorgt voor een behoorlijke omzetstijging in de werkplaats.
Mijn geweten en gevoel voor techniek dwingen mij echter om mensen toch ten stelligste te ontraden E10 te tanken.
"De KNAC heeft brandstofmaatschappijen gevraagd of ze nog benzine leveren die vrij is van bio-ethanol en dat blijken er nog vijf te zijn. In alfabetische volgorde zijn dat
BP Ultimate (98 octaan),
Esso Synergy Supreme+ (98 octaan),
Firezone Competition 98 (98 octaan),
Shell V-Power (98 octaan),
Q8/Tango Super Plus (98 octaan)."
bron: Benzine voor klassiekers | Gay Classic Car Club
"De E5 sticker aan de pomp zegt weinig omdat dit staat voor maximaal 5 procent ethanol. 98-benzine zonder ethanol en 98-benzine met een beetje ethanol hebben beide de E5-aanduiding bij de pomp en dat is verwarrend. Een E0-sticker voor ethanolvrije benzine zou veel duidelijker zijn. Van de grote merken met een 98- benzine zijn Shell V-Power, Esso Supreme+ en BP Ultimate zonder ethanol. Kenners hebben daarbij een voorkeur voor BP. Ook bij enkele kleine merken als Tamoil, Tango en bij regionale aanbieders als Berkman en Joontjes is de 98-benzine ethanolvrij."
bron: Altijd 98-benzine tanken voorkomt problemen – FEHAC
Dat de Tango ook in het rijtje staat is wel relaxed, die zit hier om de hoek. Toch rijd ik soms iets verder naar de BP, kennelijk omdat ik een kenner ben.
Water in brandstof is zo goed als uitgesloten.
Dat wordt goed gecontroleerd.
Ik kom het eigenlijk nooit tegen, het is onderdeel van mijn werk, en als het wel het geval zou zijn dan word er direct ingegrepen.
Oliemaatschappijen zijn enorm van de kwaliteitsregels, en als de dood voor imagoschade .
Het is dan eindelijk bevestigd. Ik ben een kenner.Kenners hebben daarbij een voorkeur voor BP.
De praktijk wijst anders uit.....
Avia ook."De KNAC heeft brandstofmaatschappijen gevraagd of ze nog benzine leveren die vrij is van bio-ethanol en dat blijken er nog vijf te zijn. In alfabetische volgorde zijn dat
BP Ultimate (98 octaan),
Esso Synergy Supreme+ (98 octaan),
Firezone Competition 98 (98 octaan),
Shell V-Power (98 octaan),
Q8/Tango Super Plus (98 octaan)."
bron: Benzine voor klassiekers | Gay Classic Car Club
"De E5 sticker aan de pomp zegt weinig omdat dit staat voor maximaal 5 procent ethanol. 98-benzine zonder ethanol en 98-benzine met een beetje ethanol hebben beide de E5-aanduiding bij de pomp en dat is verwarrend. Een E0-sticker voor ethanolvrije benzine zou veel duidelijker zijn. Van de grote merken met een 98- benzine zijn Shell V-Power, Esso Supreme+ en BP Ultimate zonder ethanol. Kenners hebben daarbij een voorkeur voor BP. Ook bij enkele kleine merken als Tamoil, Tango en bij regionale aanbieders als Berkman en Joontjes is de 98-benzine ethanolvrij."
bron: Altijd 98-benzine tanken voorkomt problemen – FEHAC
Dat de Tango ook in het rijtje staat is wel relaxed, die zit hier om de hoek. Toch rijd ik soms iets verder naar de BP, kennelijk omdat ik een kenner ben.
Zoals gezegd zie ik regelmatig motorfietsen in de werkplaats die direct na het tanken problemen hebben in het brandstofsysteem. Bij controle blijkt er dan heel vaak relatief veel water in de benzine(tank) te zitten.Verklaar u nader.
Juist! De enige conclusie die valt te trekken over ethanol.............................E10 is kut.
Bij BP rijdt de motor niet op E5 maar E0 !Dat viel me vorige week ook opeens op. De plaatseljjke BP is al niet heel goedkoop met € 1,739 voor E10.
E5 (Ultimate) was € 1,879. Oftewel 14 ct verschil. Dat was lange tijd 10 ct dacht ik.
......................en de dubbele Freebees De motor blijft wel op E5.
Dat is verplicht om E10 te hebben. Kleine pompen hebben weinig/ mss maar 1 ondergrondse tank. Die kúnnen geen E0 verkopen.Verkrijgbaarheid van niet E10 benzine wordt ook steeds minder.
Komen steeds meer (kleinere) tankstations die alleen nog maar E10 op de pomp hebben.
Hier iemand die 't WEL begrepen heeft.Dat zit ik net typen. Beter E10 dan lopen. Dit leer ik mijn kinderen ook met het tanken van hun brommer. VPower of ultimate, maar als er niets ander binnen handbereik is net wat je kunt vinden. Een enkele keer is niet ‘langdurige blootstelling aan ...,’ dus dan zal het niet zo’n probleem zijn.
Zoals gezegd zie ik regelmatig motorfietsen in de werkplaats die direct na het tanken problemen hebben in het brandstofsysteem. Bij controle blijkt er dan heel vaak relatief veel water in de benzine(tank) te zitten.
Ik haalde mijn boodschappen in een grote rugzak en een volle tas op mijn buik onder mijn motorjas. Vaak ook nog plasticzakken aan het stuur en 1, soms 2 plasticzakken aan genoemde rugzak. Toen er af en toe een plastic zak afviel en de rits van mijn jas defect raakte, heb ik 2 SW Motech zijtassen van ruim 20l gekocht.