voor zachter dan achter?

Tuutebulles

Die hard MF'er
7 mei 2002
539
0
-
uit de verhalen hier op mf maak ik op dat er best veel mensen met een bijvoorbeeld een bt010 voor en een bt020 achter rijden...

is dit alleen ivm de snellere slijtage van de achterband? of is dat ook zodat je veiliger de grens kunt opzoeken in het kader van: omdat de band achter harder is zal deze eerder gaan glijden... dit is beter te controleren dan een glijdende voorband...
 
Stainless_Steel_Padlocks.gif


Das uniek: vraag en antwoord in 1 :}

Edit: :z |( Ehhhh, met een BT010 zit je natuurlijk niet zo snel op de grens als met een BT020. Dus levensduur gaat hier boven maximale grip. Een hardere voorband dan achterband is natuurlijk niet aan te bevelen.
 
Laatst bewerkt:
uit de verhalen hier op mf maak ik op dat er best veel mensen met een bijvoorbeeld een bt010 voor en een bt020 achter rijden...

is dit alleen ivm de snellere slijtage van de achterband? of is dat ook zodat je veiliger de grens kunt opzoeken...

omdat de band achter harder is zal deze eerder gaan glijden... dit is beter te controleren dan een glijdende voorband. :P
 
Stainless_Steel_Padlocks.gif


Das uniek: vraag en antwoord in 1 :}

Edit: :z |( Ehhhh, met een BT010 zit je natuurlijk niet zo snel op de grens als met een BT020. Dus levensduur gaat hier boven maximale grip. Een hardere voorband dan achterband is natuurlijk niet aan te bevelen.

Waarom niet? Veel mensen rijden met BT010 voor en BT020 achter. Als het achterwiel slipt kun dat nog corrigeren, voorwiel niet.
Met veel snelweg kilometers is zo'n BT010 snel vierkant, daarom neem ik achter ook een BT020 denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan