Voor zover mijn eerste motor

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Dit is een lang verhaal maar ik moet het even kwijt.

Gisteren ff naar de dealer om de tank te laten lichten.
Mijn CB liep niet op reserve dus moest de kraan worden gecontroleerd en de tank, vandaar.

Sta ik bij mijn dealer en attendeer ik nog een van de monteurs op het ratelende geluid dat soms uit mijn blok komt. Deze monteur kijkt, tijdens het luisteren, verbaasd en zegt dat hij het geluid niet helemaal kan thuisbrengen. Hij haalt er vervolgens een andere monteur bij en deze zegt na enig onderzoek dat de dynamo-ketting niet goed gespannen staat. :?
Wanneer ik niet zoveel kilometers rijdt kan het nog wel even zegt ie.

Ik geef aan dat ik op 2e paasdag met een aantal collega's 200+ km ga toeren. Hij kan me niet garanderen dat mijn blok dat overleeft. :(

Ik vraag om een prijsopgaaf van de reparatie. Zij willen dit eerst met de bedrijfsleider overleggen, ik heb de motor nl zonder garantie gekocht.

Vandaag gebeld voor de prijs, blijkt de reparatie 800 euro te kosten. Ik had de motor gekocht voor 1550.
De dealer vond het net zo vervelend als ik (zegt ie) dat dit gebeurde. Hij biedt me eerst aan om de reparatiekosten te delen (50/50). Toch netjes.

Ik vind een reparatie die meer dan de helft van de aaanschafwaarde kost gewoon te duur, temeer omdat mij niet gegarandeerd kan worden dat ik dan de eerste tijd gewoon kan toeren.

Wanneer ik dit aangeef wordt er een ander voorstel gedaan. Ik mag in de showroom kijken of er een andere geschikte motor voor mij staat in dezelfde prijsklasse. Dit blijkt niet het geval. Wanneer ik in de showroom een Diversion 600 zie staan vraag ik of er met die motor niet iets te regelen valt.

Er wordt mij verteld dat wanneer ik die motor koop ik het volledige bedrag voor mijn honda terug krijg. De rest van het bedrag kan ik via een motor plan maandelijks afbetalen.

Op dit moment ben ik alle alternatieven naast elkaar aan het zetten........

Wordt vervolgd.

(Hieronder nog wel even een plaatje van de Div)

misc.php
 
Leuk voorstel, dat laatste, kunnen ze je toch maar weer voor een paar jaar aan hen binden (en geld aan je verdienen). Of is dat een wel heel wantrouwende instelling van mij? Heb je je motor ook bij deze dealer gekocht? En toe was ze nog niks opgevallen aan die dynamo-ketting???
 
Uhm.... you're fucked ( or screwed or whatever you want to call it.)

Zit er op die Div WEL garantie :?
Iig koop idd iets anders en kom daarna nooit meer bij deze dealer...
 
klingt erg bot
maar zien dat je die bike verkoopt (particulier) dan maar geen toertocht.
en een andere bike kopen en hoopen dat je meer geluk hbt
 
Uhm.... you're fucked ( or screwed or whatever you want to call it.)

Zit er op die Div WEL garantie :?
Iig koop idd iets anders en kom daarna nooit meer bij deze dealer...

ACh in elk geval krijgt ie aankoopbedrag terug, maar dan moet ie wel een andere motor kopen daar ;)
Wel balen.... maarja voor 1500 euro hoef je ook niet veel te verwachten. Naja mijn motor was nog goedkoper maar heb 'm zelf wel meteen een kleine beurt gegeven en motor is gewoon 100% in orde. Heb mijne ook zonder garantie gekocht bij een dealer.
 
Leuk voorstel, dat laatste, kunnen ze je toch maar weer voor een paar jaar aan hen binden (en geld aan je verdienen). Of is dat een wel heel wantrouwende instelling van mij? Heb je je motor ook bij deze dealer gekocht? En toe was ze nog niks opgevallen aan die dynamo-ketting???

Ik heb toen ik de motor wou kopen er een proefrit op gemaakt en toen heb ik het ook niet gemerkt.
Misschien dat ze het wel wisten, misschien niet.

Wat betreft het aan hun binden, het motor-plan waar ze het over hebben wordt niet geregeld binnen hun bedrijf maar door een externe organisatie, dit betekent dus ook dat ik niet verplicht ben om na 2 jaar de motor bij hun in te ruilen. Het is natuurlijk wel zo dat zij er iets aan verdienen, daar twijfel ik niet aan.
 
klingt erg bot
maar zien dat je die bike verkoopt (particulier) dan maar geen toertocht.
en een andere bike kopen en hoopen dat je meer geluk hbt

Dat het bot klinkt komt misschien door mijn gemoedstoestand op dit moment, die is namelijk :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( . Vooral wanneer je kijkt naar het weer van vandaag

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de dealer mij niet bot of onwelwillend heeft behandeld. Ik heb op dit moment nog alle keus uit de mogelijkheden. Ik wordt dus niet voor het blok gezet ofzo.
 
Ik heb een cb650 gehad; geen sc, gewoon een standaard straatmodel. Wat is in godsnaam een dynamoketting??? De dynamo zit gewoon op de linker krukastap geschroefd, daar zit nergens een ketting. Bedoelen ze de nokkenasketting?
 
Ik heb een cb650 gehad; geen sc, gewoon een standaard straatmodel. Wat is in godsnaam een dynamoketting??? De dynamo zit gewoon op de linker krukastap geschroefd, daar zit nergens een ketting. Bedoelen ze de nokkenasketting?

Ach lullen ze niet vaker dat er een bepaald iets mis is, dat iets niet goed is in het blok is duidelijk, maar ze belazeren vaak zat mensen, dat er dingen niet meer goed functioneren terwijl het nog perfect werkt....
 
Ik heb een cb650 gehad; geen sc, gewoon een standaard straatmodel. Wat is in godsnaam een dynamoketting??? De dynamo zit gewoon op de linker krukastap geschroefd, daar zit nergens een ketting.


Ditzelfde heb ik hun ook verteld. Zij zeiden dat dit bij sommige Honda modellen wel het geval is (ook bij de Seven-Fifty modellen schijnt dit voor te komen).

Welk jaar is/was jouw cb (die van mij is van '83)
 
wout broer ?? safe ??

Nope, ik ga het toch niet vertellen omdat ik dit topic niet ben gestart om nou even die dealer door de modder te trekken.

Daar heb ik evt. nog kans genoeg voor nadat dit verhaal is afgerond.
Tot nu toe ben ik niet slecht behandeld en ik heb zelf niet zoveel kennis van motoren dat ik met zekerheid kan zeggen of dit probleem ook werkelijk bestaat.

Ik snap best dat een beetje wantrouwen gezond kan zijn. Ik loop echter ook het risico dat ik de dealer te veel wantrouw en daarmee mijn eigen ruiten in ga gooien.

Dus geen vragen meer over welke dealer het hier betreft.
 
Laatst bewerkt:
stiekum toch motor eibergen.

het is een mooie zaak om te zien maar het zijn prutsers, ik hoor er niet veel goeds over

paar voorbeelden waar ik zeker van weet dat ze waar zijn:

* nieuwe motor besteld komt binnen stond daarna een paar weken in de showroom omdat het kenteken maar niet kwam (uiteindelijk 3 weken na afgesproken datum afgeleverd)
* iemand wil kentekenplaat bij bestellen geeft dus kentekenbewijs af, verliezen ze het bewijs intern (antwoord: oh heeft u die nog niet terug gekregen dan? moeten we even zoeken :inmiddels 3 weken verder )
* tweedehands motor gekocht, vervolgens bellen ze dag voor oplevering dat ze iets raars hebben gevonden en dit eerst vervangen willen
na 1 week bellen blijkt dat het probleem niet in het onderdeel dat vervangen was zat (uiteindelijk 4 weken later afgeleverd)

kan zijn dat dit incidenten zijn maar lijkt me niet
 
ik zou ff de rechten + plichten van zo'n zaak uitzoeken

ik weet niet zeker maar volgens mij is er een inruil termijn bij verborgen gebreken
als je binnen dit tijdstip zo'n probleem ondekt dan krijg je al je geld terug en/of de dealer moet een zelfde motor beschikbaar stellen
 
inruilen dat ding...tegen die div...

mits die div niet al teveel gelopen hebt..en er goed uitziet en RIJDt, zou ik die div kopen...

of een cbr600f kan ook misschien...als je toch gaat lenen...kan je netzogoed een knappe fiets kopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan