Nijlpaard
Hippos, despite their size and shape, are fast.
- 26 feb 2002
- 22.480
- 804
Dit is een lang verhaal maar ik moet het even kwijt.
Gisteren ff naar de dealer om de tank te laten lichten.
Mijn CB liep niet op reserve dus moest de kraan worden gecontroleerd en de tank, vandaar.
Sta ik bij mijn dealer en attendeer ik nog een van de monteurs op het ratelende geluid dat soms uit mijn blok komt. Deze monteur kijkt, tijdens het luisteren, verbaasd en zegt dat hij het geluid niet helemaal kan thuisbrengen. Hij haalt er vervolgens een andere monteur bij en deze zegt na enig onderzoek dat de dynamo-ketting niet goed gespannen staat.
Wanneer ik niet zoveel kilometers rijdt kan het nog wel even zegt ie.
Ik geef aan dat ik op 2e paasdag met een aantal collega's 200+ km ga toeren. Hij kan me niet garanderen dat mijn blok dat overleeft.
Ik vraag om een prijsopgaaf van de reparatie. Zij willen dit eerst met de bedrijfsleider overleggen, ik heb de motor nl zonder garantie gekocht.
Vandaag gebeld voor de prijs, blijkt de reparatie 800 euro te kosten. Ik had de motor gekocht voor 1550.
De dealer vond het net zo vervelend als ik (zegt ie) dat dit gebeurde. Hij biedt me eerst aan om de reparatiekosten te delen (50/50). Toch netjes.
Ik vind een reparatie die meer dan de helft van de aaanschafwaarde kost gewoon te duur, temeer omdat mij niet gegarandeerd kan worden dat ik dan de eerste tijd gewoon kan toeren.
Wanneer ik dit aangeef wordt er een ander voorstel gedaan. Ik mag in de showroom kijken of er een andere geschikte motor voor mij staat in dezelfde prijsklasse. Dit blijkt niet het geval. Wanneer ik in de showroom een Diversion 600 zie staan vraag ik of er met die motor niet iets te regelen valt.
Er wordt mij verteld dat wanneer ik die motor koop ik het volledige bedrag voor mijn honda terug krijg. De rest van het bedrag kan ik via een motor plan maandelijks afbetalen.
Op dit moment ben ik alle alternatieven naast elkaar aan het zetten........
Wordt vervolgd.
(Hieronder nog wel even een plaatje van de Div)
Gisteren ff naar de dealer om de tank te laten lichten.
Mijn CB liep niet op reserve dus moest de kraan worden gecontroleerd en de tank, vandaar.
Sta ik bij mijn dealer en attendeer ik nog een van de monteurs op het ratelende geluid dat soms uit mijn blok komt. Deze monteur kijkt, tijdens het luisteren, verbaasd en zegt dat hij het geluid niet helemaal kan thuisbrengen. Hij haalt er vervolgens een andere monteur bij en deze zegt na enig onderzoek dat de dynamo-ketting niet goed gespannen staat.
Wanneer ik niet zoveel kilometers rijdt kan het nog wel even zegt ie.
Ik geef aan dat ik op 2e paasdag met een aantal collega's 200+ km ga toeren. Hij kan me niet garanderen dat mijn blok dat overleeft.
Ik vraag om een prijsopgaaf van de reparatie. Zij willen dit eerst met de bedrijfsleider overleggen, ik heb de motor nl zonder garantie gekocht.
Vandaag gebeld voor de prijs, blijkt de reparatie 800 euro te kosten. Ik had de motor gekocht voor 1550.
De dealer vond het net zo vervelend als ik (zegt ie) dat dit gebeurde. Hij biedt me eerst aan om de reparatiekosten te delen (50/50). Toch netjes.
Ik vind een reparatie die meer dan de helft van de aaanschafwaarde kost gewoon te duur, temeer omdat mij niet gegarandeerd kan worden dat ik dan de eerste tijd gewoon kan toeren.
Wanneer ik dit aangeef wordt er een ander voorstel gedaan. Ik mag in de showroom kijken of er een andere geschikte motor voor mij staat in dezelfde prijsklasse. Dit blijkt niet het geval. Wanneer ik in de showroom een Diversion 600 zie staan vraag ik of er met die motor niet iets te regelen valt.
Er wordt mij verteld dat wanneer ik die motor koop ik het volledige bedrag voor mijn honda terug krijg. De rest van het bedrag kan ik via een motor plan maandelijks afbetalen.
Op dit moment ben ik alle alternatieven naast elkaar aan het zetten........
Wordt vervolgd.
(Hieronder nog wel even een plaatje van de Div)