Vooraan bij stoplicht

Fazer_Gerard

MF'er
6 mrt 2021
47
11
All,

Hoe kijken jullie aan tegen het fenomeen om bij een rood stoplicht, tussen de auto’s te rijden om vooraan te kunnen staan? Wat doen jullie en wat zijn de voors en tegens?

Ik zelf twijfel nog weleens, ik niet achteraan staan (gevaar van een appende autobestuurder die in je nek knalt) versus naar voren rijden en dat halverwege het stoplicht op groen gaat.
Roept u maar!
 


Dit is een van de 2378463478956 topics die daar over gestart zijn
 
Nooit, ik spiegel veel om achteropkomend verkeer in de gaten te houden. Ga bij voorkeur erg links op mijn weghelft staan om de veiligheid.
 
Gewoon voor een auto gaan staan, niet tussen twee auto's. Als er een Tesla vooraan staat, beter niet voor die auto gaan staan, want die wil 200% gegarandeerd wedstrijdje doen. Niet voor een vrachtwagen gaat staan (dan liever wel er naast!), want die zien je niet. Gaat ie halverwege op groen, dan kan je meestal nog wel ergens tussen. Ik doe het niet altijd, maar wel regelmatig.
 
Met steeds meer vlottere ev’s moet je wel wat scherper zijn ja 😅
Gewoon voor een auto gaan staan, niet tussen twee auto's. Als er een Tesla vooraan staat, beter niet voor die auto gaan staan, want die wil 200% gegarandeerd wedstrijdje doen. Niet voor een vrachtwagen gaat staan (dan liever wel er naast!), want die zien je niet. Gaat ie halverwege op groen, dan kan je meestal nog wel ergens tussen. Ik doe het niet altijd, maar wel regelmatig.
 
Als je dan t gas er maar op doet , ik erger me kapot aan die motorrijders die dan zonodig vooraan willen staan en dan wegrijden als een bejaarde ,
hup gas met dat hok ,dat doe ik met t koekblik ook ,anders netjes achteraan sluiten met je motor 👍

Als je toevallig met je auto of motor vooraan eindigt, mag je dan wel zelf kiezen hoe snel je wegrijdt?
 
Afhankelijk van de situatie. Niet druk en wat smal? Gewoon aansluiten, ruimte genoeg en een drukke spits waarbij je weet dat er maar een paar auto's door kunnen bij rood? Lekker vooraan.
Op mijn fiets is het ook zo dat bij stilstaan of langzaam reden de temperatuur oploopt tot het niveau "gekookte eieren", dus als het even kan liever wel.
En die Tesla vooraan? Als je er vóór gaat staan valt er niet zoveel te racen, maar evengoed mag je zelf ook wel vlot vertrekken (da's voor mij iets anders dan als een dolle idioot)
 
Bij mij ligt het eraan.
Is er een lange (pak n beet meer dan 3 auto's ofzo) rij, dan kruip ik ertussendoor.
Als er 1 of 2 auto's staan ga ik er niet tussendoor: je schiet er dan immers niet zo veel mee op. (tenzij je een wheelie gepland had..) Voelt me te veel als onnodig voorkruipen.
Is het druk, dan rijd ik ertussendoor.
Wordt het halverwege groen? Geen probleem. Zoals Willem zegt, je gaat gewoon mee rijden met de optrekkende meute, door het harmonica effect ontstaat er vanzelf ruimte waar je met gepaste ruimte tussen kan ritsen.
De kunst is om nog even net die ene auto wel in te halen als ze al een beetje rijden, dan gooien ze niet het gaatje dicht zoal bij echt ritsen wel eens gebeurt :+ Daar hebben ze dan de tijd niet voor om te verzinnen.
 
Niets zo irritant als in een groep rijden en er dan bij de eerste beste drukke stoplicht erachter komen dat een van de groepsleden niet tussen de auto's wil/durft te rijden bij een stoplicht |( Kan je elkaar daarna weer opnieuw opzoeken...
 
Met steeds meer vlottere ev’s moet je wel wat scherper zijn ja 😅

Ze flikken het bijna elke keer. Tesla's sowieso. Van de week ook, maar toen zag ik een vochtig spoor op mijn strook de snelweg op. Veel plezier met je snelle Tesla, dan zorg ik er wel voor dat ik netjes langs het onbekende spoor ga. :] Ik heb 'm ook niet meer gezien, al is het ook stervensdruk op de snelweg. Ik werk thuis, dus zit niet veel op de weg doordeweeks. Maar je zou niet denken dat we in een pandemie leven en de mensen bij bosjes omvallen.
 
Ik ga altijd wat links staan van het midden. Tenzij het een enkele stoplicht betreft, dan ga ik er weleens rechts of links voorbij om vooraan te staan. :) Zelfde geldt als bij een brug.. ga ik ook als het kan iedereen voorbij.
 
je gaat met je motor voor mij staan ,dus gas met dat hok ! lijkt me logisch

Nee, bij mijn vraag dus juist niet. Dan ga jij juist achter mij staan
Verschil is, de vrije keuze in jouw of mijn situatie





Wil van mn grapje ook niet iets te serieus maken hoor ;)
Wat ik bedoelde, ik snap dat je verwacht dat een motor die vooraan staat een beetje vlot zn ding doet.
Maar er zijn ook momenten dan eindig je toevallig gewoon vooraan omdat je als eerste bij een oranje licht komt aanrijden en netjes stopt.
Als die persoon 'normaal' wegtrekt, is het 'geen zeikerd die zo nodig vooraan moest gaan staan als een bejaarde wegtrekt'

Als je die optie tot mening nog maar in je achterhoofd houdt: niet elke vooraanstaande motor is tussen auto's doorgekropen.
 
Ik heb ook altijd bumperklevers voor me :)

Als je als eerste aankomt sta je toch toevallig vooraan?
t ging er toch over dat een motor vooraan ging staan , ik trek met t blik lekker vlot op dan vindt ik t nogal irritant als zo n motor dan wat tergend voor je zit te kloten nadat hij eerst zonodig tuusen de rijen door graag vooraan wil staan ,t is zo eenvoudig om met een motor ff gas te geven ,toch?
 
Niets zo irritant als in een groep rijden en er dan bij de eerste beste drukke stoplicht erachter komen dat een van de groepsleden niet tussen de auto's wil/durft te rijden bij een stoplicht |( Kan je elkaar daarna weer opnieuw opzoeken...
Ja dat werkt idd niet.
 
Nee, bij mijn vraag dus juist niet. Dan ga jij juist achter mij staan
Verschil is, de vrije keuze in jouw of mijn situatie





Wil van mn grapje ook niet iets te serieus maken hoor ;)
Wat ik bedoelde, ik snap dat je verwacht dat een motor die vooraan staat een beetje vlot zn ding doet.
Maar er zijn ook momenten dan eindig je toevallig gewoon vooraan omdat je als eerste bij een oranje licht komt aanrijden en netjes stopt.
Als die persoon 'normaal' wegtrekt, is het 'geen zeikerd die zo nodig vooraan moest gaan staan als een bejaarde wegtrekt'

Als je die optie tot mening nog maar in je achterhoofd houdt: niet elke vooraanstaande motor is tussen auto's doorgekropen.
we hebben t over verschillende dingen dus 👍 als er al een motor staat gaat mijn ding natuurlijk niet op :N
 
Ze flikken het bijna elke keer. Tesla's sowieso...

En? })
Wat een Tesla kan, kan ik ook maar dan met minder gewicht :+

Nog niet vaak gehad maar wel een keertje met dametje strak ik het pak en in haar model 3.
Sneaky naar mij kijken, lachen en bij groen vol op het gas.

Volgende verkeerslicht was de lach iig weg _O- :W

Ja ik ben een kleuter ik weet het :+ mannelijk privilege, kleutergedrag. })

Ik krijg dan wel weer vragen waarom er 117 km bij een volle accu staat :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan