Vooraan bij stoplicht

En? })
Wat een Tesla kan, kan ik ook maar dan met minder gewicht :+

Nog niet vaak gehad maar wel een keertje met dametje strak ik het pak en in haar model 3.
Sneaky naar mij kijken, lachen en bij groen vol op het gas.

Volgende verkeerslicht was de lach iig weg _O- :W

Ja ik ben een kleuter ik weet het :+ mannelijk privilege, kleutergedrag. })

Ik krijg dan wel weer vragen waarom er 117 km bij een volle accu staat :$
Nou goed , in jouw geval ,stroom met dat hok }) :+
 
En? })
Wat een Tesla kan, kan ik ook maar dan met minder gewicht :+

Nog niet vaak gehad maar wel een keertje met dametje strak ik het pak en in haar model 3.
Sneaky naar mij kijken, lachen en bij groen vol op het gas.

Volgende verkeerslicht was de lach iig weg _O- :W

Ja ik ben een kleuter ik weet het :+ mannelijk privilege, kleutergedrag. })

Ik krijg dan wel weer vragen waarom er 117 km bij een volle accu staat :$

Wat een Tesla kan, kan ik ook, maar dan gewoon met brandstof. Ik laat me alleen wat minder uit de tent lokken, helemaal als ik niet 100% zeker ben over het wegdek (wat ik al noemde met dat spoor, wat heel goed diesel kan zijn).
Met jouw motor ben je idd helemaal snel weg. :]
Ik denk dat de meeste Tesla-rijders niet eens weten dat jij ook elektrisch rijdt. Anyway, voor de verkeerslichten willen Tesla's altijd wedstrijdje doen, omdat ze sowieso weinig auto's tegenkomen die net zo snel van de plek komen.
 
Als je dan t gas er maar op doet , ik erger me kapot aan die motorrijders die dan zonodig vooraan willen staan en dan wegrijden als een bejaarde ,
hup gas met dat hok ,dat doe ik met t koekblik ook ,anders netjes achteraan sluiten met je motor 👍

:^

Hetzelfde als mensen die bij 2 rijbanen in dezelfde richting wel zonodig links moeten gaan staan en dan gaan staan slapen of langzamer optrekken dan degene op de baan rechts ervan..
 
Uiteraard moet je sowieso altijd opletten.

Ik rij bijna altijd naar voren, maar dat komt ook omdat ik bij mijn woonwerk verkeer de verkeerslichten precies ken.
Ik heb er een flinke hekel aan wanneer de boel op groen springt en je staat er nog niet, moet je er weer tussen enz.

En inderdaad beter voor een auto dan er naast. En zorg dan dat je op tijd weg bent en niet de auto hindert.

Ga je dan lekker van de plek :] let inderdaad op het wegdek (van te voren uiteraard) en let ook op de kruisende banen.
Tegenwoordig zijn verkeerslichten veel strakker ingeregeld, de pauze tussen rood en groen bij de andere is heel klein geworden.
(voor snellere doorstroming vooral in steden)
Er kan dus nog een volidioot die nog even 'oranje' wil mee pakken aankomen, die juist even gas geeft om niet door rood te rijden.
Let dus goed op, al een paar keer gehad. (Zeker in een stad)

Dus ja ik doe het zeker, maar wel bij de tijd blijven uiteraard.
Zoals je eigenlijk altijd moet doen met motorrijden.

Maar wanneer het kan, laat ik het koppel wel "los" dan maar wat eerder naar @Super Blackbird :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de meeste Tesla-rijders niet eens weten dat jij ook elektrisch rijdt.
Het is ook erg onbekend nog.

Bij een snellader bv Fastned staan ze eerst te lachen, ah weer zo'n domme motorrijder die denk dat hij hier kan tanken. (blijkbaar gebeurd dat nog wel eens)

Wanneer ik dan in plug, grote verbazing. En dan komen de standaard vragen: Is die elektrisch?
Nee hoor, ik sta hier voor het uitzicht :+
Eigenlijk heb ik bij elke laadbeurt wel een gesprek met iemand.
 
Uiteraard moet je sowieso altijd opletten.

Ik rij bijna altijd naar voren, maar dat komt ook omdat ik bij mijn woonwerk verkeer de verkeerslichten precies ken.
Ik heb er een flinke hekel aan wanneer de boel op groen springt en je staat er nog niet, moet je er weer tussen enz.

En inderdaad beter voor een auto dan er naast. En zorg dan dat je op tijd weg bent en niet de auto hindert.

Ga je dan lekker van de plek :] let inderdaad op het wegdek (van te voren uiteraard) en let ook op de kruisende banen.
Tegenwoordig zijn verkeerslichten veel strakker ingeregeld, de pauze tussen rood en groen bij de andere is heel klein geworden.
(voor snellere doorstroming vooral in steden)
Er kan dus nog een volidioot die nog even 'oranje' wil mee pakken aankomen, die juist even gas geeft om niet door rood te rijden.
Let dus goed, al een paar keer gehad. (Zeker in een stad)

Dus ja ik doe het zeker, maar wel bij de tijd blijven uiteraard.
Zoals je eigenlijk altijd moet doen met motorrijden.

Maar wanneer het kan, laat ik het koppel wel "los" dan maar wat eerder naar @Super Blackbird :+
ik doe/deed nooit geen wedstrijdjes bij stoplichten ,ik ben zo saai wat dat betreft ,wel rijd ik vlot weg ,zowel geblikt als op de motor 👍
 
Het is ook erg onbekend nog.

Bij een snellader bv Fastned staan ze eerst te lachen, ah weer zo'n domme motorrijder die denk dat hij hier kan tanken. (blijkbaar gebeurd dat nog wel eens)

Wanneer ik dan in plug, grote verbazing. En dan komen de standaard vragen: Is die elektrisch?
Nee hoor, ik sta hier voor het uitzicht :+
Eigenlijk heb ik bij elke laadbeurt wel een gesprek met iemand.

Haha, ach de meeste mensen interesseren zich er niet in en dan bestaat het vaak niet eens. Dus die gesprekken blijven zeker nog volgen de komende tijd!
 
En? })
Wat een Tesla kan, kan ik ook maar dan met minder gewicht :+

Nog niet vaak gehad maar wel een keertje met dametje strak ik het pak en in haar model 3.
Sneaky naar mij kijken, lachen en bij groen vol op het gas.

Volgende verkeerslicht was de lach iig weg _O- :W

Ja ik ben een kleuter ik weet het :+ mannelijk privilege, kleutergedrag. })

Ik krijg dan wel weer vragen waarom er 117 km bij een volle accu staat :$
Tesla's zijn rap, sommige van 0-100 km/h in 3 sec.dan heb je toch minstens 150 pk nodig om van een Tesla te winnen.
 
Tesla's zijn rap, sommige van 0-100 km/h in 3 sec.dan heb je toch minstens 150 pk nodig om van een Tesla te winnen.

Het is meer het koppel vanaf stilstand waar de Tesla voordeel van heeft.
En gewoon trappen dan, niet schakelen niets. De elektronica regelt het allemaal. Dus de Tesla is gewoon sneller weg dan een benzine motor die eerst moet opbouwen en er dan uiteraard op inloopt. (mits je behoorlijk blok hebt uiteraard)

Je hoeft wat minder een hele goede rijder te zijn om snel weg te sprinten. Dan kan bij benzine ook wel maar dan moet je precies alles goed doen.

Maar dat voordeel heeft mijn Energica ook, ik heb ook 215 nm vanaf stilstand. (en een kleine 150 pk idd)
Het is dan weer elektrisch tegen elektrisch en dan is mijn motor door zijn gewicht sneller weg. Ook gewoon trappen en gaan.
Ook bij mij houdt de elektronica het allemaal in de gaten. En dan blijf ik onder de 3 sec.

Mits opa wakker is en precies op groen gas (stroom) geeft :+
 
Heb mijn motor 3 weken rijbewijs half jaar, filter altijd (waar het gaat), simpelweg omdat ik niet tussen auto's wil hangen. Vaak maak ik even contact met degene bij wie ik voorkruip en zorg dat ik vlot weg ben.
 
Tesla's zijn rap, sommige van 0-100 km/h in 3 sec.dan heb je toch minstens 150 pk nodig om van een Tesla te winnen.
Mijn oude fireblade zou in theorie dit wel ergens in 3 sec wel kunnen doen schat ik zo, maar ik denk dat de gemiddelde berijder dit niet voor elkaar zal krijgen..
 
Mijn oude fireblade zou in theorie dit wel ergens in 3 sec wel kunnen doen schat ik zo, maar ik denk dat de gemiddelde berijder dit niet voor elkaar zal krijgen..
Ik had ook een oude Fire Blade (een 954 ), ik trok toen keihard op in zijn eerste versnelling, het stuur sloeg bijna uit mijn hand, ik had geluk, het voordeel van een motor is , je kan vliegensvlug schakelen, van je 1e naar je 2e versnelling gaat gewoon erg snel (vind ik), ik heb nog nooit tegen zo'n snelle Tesla geraced, een 954 geven ze op van 0-100 km/h in 3 sec.
 


Dit is een van de 2378463478956 topics die daar over gestart zijn
Een heel andere vraagstelling. Het zelfde dat Rijswijk géén Den Haag is.
 
Ik had ook een oude Fire Blade (een 954 ), ik trok toen keihard op in zijn eerste versnelling, het stuur sloeg bijna uit mijn hand, ik had geluk, het voordeel van een motor is , je kan vliegensvlug schakelen, van je 1e naar je 2e versnelling gaat gewoon erg snel (vind ik), ik heb nog nooit tegen zo'n snelle Tesla geraced, een 954 geven ze op van 0-100 km/h in 3 sec.
Ik heb een 929 dus qua vermogen vergelijkbaar, toch is die 3 seconden wel van toepassing als je precies met de juiste dosering van gas/koppeling weg kan komen en vooral dat is nog best lastig voor een snelle start.
 
Ik had ook een oude Fire Blade (een 954 ), ik trok toen keihard op in zijn eerste versnelling, het stuur sloeg bijna uit mijn hand, ik had geluk, het voordeel van een motor is , je kan vliegensvlug schakelen, van je 1e naar je 2e versnelling gaat gewoon erg snel (vind ik), ik heb nog nooit tegen zo'n snelle Tesla geraced, een 954 geven ze op van 0-100 km/h in 3 sec.
Je hoeft niet te schakelen...
 
Het is eigenlijk heel simpel. Wanneer ik vooraan ga staan om welke reden dan ook en er staat toevallig de allersnelst optrekkende verhikel achter mij daardoor, geeft dat hem nog niet het recht om door mij heen te rijden of op mijn achterband te zitten zodat ik mij druk moet maken omdat hij een voor mij onveilige situatie creëert.
Ik ga gewoon vlot op een normale manier van mijn plek op een manier dat ik nog binnen normaal gedrag val.
Als er dan een motor naast mij komt staan, ongeacht op welke vorm van energie hij dan ook mag rijden en die gaat er een race van maken dan ben je voor mij automatisch de grote winnaar.
 
Tsja... Er zijn ook nog regeltjes, hé?
Als jij door deze actie vóór de stopstreep uitkomt ben je formeel in overtreding. Idem dito als de voorsorteer vakken gesloten lijnen hebben (dan mag je niet meer switchen). Naar voren rijden mag dan nog mits binnen 1 vak óf mits je meer dan 10 voertuigen passeert, want geldt het volgens mij als file.

Als ik kijk wat ik onderweg aan capriolen van motorrijders bij verkeerslichten zie, zijn er nogal wat in overtreding. Dat zal ws ook een belangrijke reden zijn waarom er op rijlessen niet veel mee gedaan wordt ( naast dat het niet praktisch is als je instructeur in een 4 wieler achter je zit).

Ander ding is dat je niet altijd weet hoe je uitkomt. Ik blokkeerde de laatste keer half een fietsersoversteekplaats omdat ik niet wist dat de stopstreep daar pal langs liep.
 
Tsja... Er zijn ook nog regeltjes, hé?
Als jij door deze actie vóór de stopstreep uitkomt ben je formeel in overtreding. Idem dito als de voorsorteer vakken gesloten lijnen hebben (dan mag je niet meer switchen). Naar voren rijden mag dan nog mits binnen 1 vak óf mits je meer dan 10 voertuigen passeert, want geldt het volgens mij als file.

Als ik kijk wat ik onderweg aan capriolen van motorrijders bij verkeerslichten zie, zijn er nogal wat in overtreding. Dat zal ws ook een belangrijke reden zijn waarom er op rijlessen niet veel mee gedaan wordt ( naast dat het niet praktisch is als je instructeur in een 4 wieler achter je zit).

Ander ding is dat je niet altijd weet hoe je uitkomt. Ik blokkeerde de laatste keer half een fietsersoversteekplaats omdat ik niet wist dat de stopstreep daar pal langs liep.
En dan heb je dus omdat je zo erg met al je regeltjes bezig bent, geen goed overzicht en ga je staan lopen kutten.

En ben je dezelfde capriolen aan het uithalen waar je je juist zo aan irriteert 👍
 
Uiteraard moet je sowieso altijd opletten.

Ik rij bijna altijd naar voren, maar dat komt ook omdat ik bij mijn woonwerk verkeer de verkeerslichten precies ken.
Ik heb er een flinke hekel aan wanneer de boel op groen springt en je staat er nog niet, moet je er weer tussen enz.

En inderdaad beter voor een auto dan er naast. En zorg dan dat je op tijd weg bent en niet de auto hindert.

Ga je dan lekker van de plek :] let inderdaad op het wegdek (van te voren uiteraard) en let ook op de kruisende banen.
Tegenwoordig zijn verkeerslichten veel strakker ingeregeld, de pauze tussen rood en groen bij de andere is heel klein geworden.
(voor snellere doorstroming vooral in steden)
Er kan dus nog een volidioot die nog even 'oranje' wil mee pakken aankomen, die juist even gas geeft om niet door rood te rijden.
Let dus goed op, al een paar keer gehad. (Zeker in een stad)

Dus ja ik doe het zeker, maar wel bij de tijd blijven uiteraard.
Zoals je eigenlijk altijd moet doen met motorrijden.

Maar wanneer het kan, laat ik het koppel wel "los" dan maar wat eerder naar @Super Blackbird :+

Ik ken ze ook precies! Allebei! Als het rood is, gaan ze namelijk na even wachten op groen en als ze van groen op oranje gaan, weet ik precies dat ze na een aantal seconden op rood gaan!
 
ik doe/deed nooit geen wedstrijdjes bij stoplichten ,ik ben zo saai wat dat betreft ,wel rijd ik vlot weg ,zowel geblikt als op de motor 👍
Jij ook al..... _O-

Vorig jaar vooraan tussen 2 Tesla’s gestaan, een streepje gas van mij zette ze op scherp....en weg waren ze en ik had weer alle ruimte om mij heen en dat was de bedoeling.
 
Als het rustig is rij ik vaker naar voren dan wanneer het druk is, als het druk is dan kan ik hetzelfde geintje ieder stoplicht gaan uithalen en daar heb ik eigenlijk geen zin in, wordt er alleen maar opgefokt van als ik zo snel mogelijk tussen het drukke verkeer door wil dus vaak doe ik het gewoon lekker rustig aan, no pressure.

Soms wisselen autootjes ook van rijbaan nog voor het stoplicht, niet vaak maar komt weleens voor en die verwachten niet nog een motor tussen de rijen door, dus zou daar altijd bedacht op zijn. Maar ja met een beetje koppeling in knijpen en de gaskraan op 100% open kun je iedereen er wel op attenderen natuurlijk. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan