Vooraan bij stoplicht

Niks mis mee om vooraan te kruipen en wat blik als buffer te hebben.

Als ik vooraan wil staan dan doe ik dat, kan de hele wereld achter me op de kop staan maar mijn veiligheid staat voorop.
 
Niks mis mee om vooraan te kruipen en wat blik als buffer te hebben.

Als ik vooraan wil staan dan doe ik dat, kan de hele wereld achter me op de kop staan maar mijn veiligheid staat voorop.
Zo is het. Weleens in een plotseling opkomende file beland waarbij filteren niet lukte, autos stonden te dicht op elkaar. Dan pak Ik de eerste meters vluchtstrook.
 
Zo is het. Weleens in een plotseling opkomende file beland waarbij filteren niet lukte, autos stonden te dicht op elkaar. Dan pak Ik de eerste meters vluchtstrook.
Wellicht kan je een verzoek indienen dat ze die vluchtstrook tot aan je huis doortrekken :t :Y
 
Wellicht kan je een verzoek indienen dat ze die vluchtstrook tot aan je huis doortrekken :t :Y
Moet je voorstellen dat je dat doet met een stalen gezicht, 8-)
Vragen staat vrij en als motivatie geef je aan dat je een hekel hebt aan reistijd.
 
Laatst bewerkt:
Echt??? Ik moest even in de grijze brij roeren. Toen dacht ik "verrek ja, ik ben er onderweg terug uit Zandvoort vanaf gereden". Samen met de Boswachter op de GT750 naar de race die afgelast was vanwege het weer.
Ik kan echt niets maken van je bericht Rob. Wat meer context om het begrijpelijk te maken?
 
Ik kan echt niets maken van je bericht Rob. Wat meer context om het begrijpelijk te maken?
Uhmmm,
Dat laat in je hoofd wel wat achter.
Ik reageer hier op @Clank en toen dacht ik: Huh?? Moet je eerst onder een vrachtwagen komen om voorzichtigheid te gaan betrachten voor een 50tonner? Aansluitend dwalen dan de gedachten af waarom ik liever niet als schietschijf voor whatsappie fungeer, of dat gebaseerd is op een ervaring uit het verleden, nee, want die heb ik niet... denken (grijze massa) denken, denken... Oooohja. ben een paar keer lijdend voorwerp maar ook getuige geweest van zo'n akkefiet.
 
Dat is ook gewoon een slap excuus om voor te kunnen kruipen, vind ik altijd zo'n onzin argument. Want wat doe je dan als je als eerste aankomt en je staat dus al vooraan? Door rood rijden? Of bij alle situaties waar je zonder verkeerslicht moet stoppen, kruising, zebra, rotonde, ook doorrijden? En wat als je zelf met de auto bent, knallen ze dan wekelijks bij je achterop? En al die motorrijders die niet voorkruipen, worden die dan ook elke keer geramd? Prima als je voorkruipt, doe ik ook, maar zeg dan gewoon dat je het doet om op te schieten.
Of gewoon, omdat het kan. Is een prima reden. Eerder noemde ik de regeltjes. Daar werd fel op gereageerd. Beetje jammer. Het betekent niet dat ik nooit naar voren kruip. Maar het betekent wel dat als het mis gaat, dat de kapstokjes zijn waarmee blikkers jou aan het kruis nagelen. Ik ben zo'n stumper die, als er genoeg ruimte is, gewoon tussen de voorste auto's in blijft staan. Geen enkele reden om ervoor te kruipen. Alleen bij vrachtwagens ga ik er juist ALTIJD voor staan. Maar dan wel ff contact maken. 9 van de 10 heeft er dan ook totaal geen problemen mee.

Ik vind de reden van onzichtbaarheid op zich een prima reden. Lang geleden circuleerde er hier op MF eens een plaatje of video van een motor in het donker voor een auto. Je zag hem niet omdat de koplamp leek als dat ie van de auto was. Werkt achterop ook zo. Mensen zitten vaak te slapen ook nog. Ik zit gelukkig rechtop, en heb het idee dat je dan toch iets zichtbaarder ben dan op zo'n buikschuiver. En geluid helpt mee.
 
Als het druk is dan kruip ik meestal wel voor.
Geen zin om 3x een rood stoplicht af te wachten totdat al die koekblikken erdoor zijn.
Bij 'normaal' verkeer blijf ik gewoon netjes in de rij mijn beurt afwachten.

Voor van achter aangereden heb ik onderweg geen angst. Althans, daar denk ik dan niet aan.
Het zou idd wel een dingetje kunnen zijn. Ik heb er meer angst van als ik dit nu intyp.

Overigens ben ik in Italië wel eens bij een tolkantoor van achter aangereden.
Stel giebelende wijven die niet zaten op te letten...................... :X Geen schade, maar wel effe schrik!
 
Vaak ben je te bang, gewoon een flinke dot gas en wegwezen.....
Voorraan rijden en snel wegtrekken kan zeer bevredigend zijn. Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt.....dat is klasse en leuk. is mij trouwens maar 1 keer gelukt van de tig keren. juiste timing is iet makkelijk. vergt oefening, oefening, etc..... op het openbare weg oefenen is egenlijk foei foei van mij ^^
 
Jezus Kristus,wat dit topic allemaal los maakt en fantasie er op los slaat.
Ga vooraan : als je durft, geen geduld hebt, bang voor achterop komend verkeer bent, je geen ruk aantrekt van de publieke opinie.
Ga achteraan aansluiten : als je niet durft, continue in je spiegels wil kijken, of als je "voordringen" aso vind of de publieke opinie. belangrijk vind
Veel meer smaken zijn er toch niet 🤔

"ieder voor zich,en god voor ons allen"👌

Dank U🤗
 
Laatst bewerkt:
Jezus Kristus,wat dit topic allemaal los maakt en fantasie er op los slaat.
Ga vooraan : als je durft, geen geduld hebt, bang voor achterop komend verkeer bent, je geen ruk aantrekt van de publieke opinie.
Ga achteraan aansluiten : als je niet durft, continue in je spiegels wil kijken, of als je "voordringen" aso vind of de publieke opinie. belangrijk vind
Veel meer smaken zijn er toch niet 🤔

"ieder voor zich,en god voor ons allen"👌

Dank U🤗

Amen.
 
Voorraan rijden en snel wegtrekken kan zeer bevredigend zijn. Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt.....dat is klasse en leuk. is mij trouwens maar 1 keer gelukt van de tig keren. juiste timing is iet makkelijk. vergt oefening, oefening, etc..... op het openbare weg oefenen is egenlijk foei foei van mij ^^
Denk je in.... :? ......in mijn geval hoef ik niet lang na te denken.

En bij mij gaat dat al jaren goed, en problemen kun je opzoeken als je met iedereen rekening wilt houden.

Kortom, plemp dat ding neer waar jij wilt en gas erop.....
 
Laatst bewerkt:
En ik geloof het al een paar keer gezegd te hebben, Maling aan die lui in het blik...B|
 


Dit is een van de 2378463478956 topics die daar over gestart zijn
Volgens mij waren het er een paar meer, maar ach, ik kan er ook naast zitten natuurlijk.


En nu serieus, (zonder heel het topic door te lezen, dus wellicht is mijn antwoord al even veel keer gegeven als dat er topics over bestaan, maar ja, ik moet mijn status van irritante Belg toch onderhouden, dus ...):
Bij rood licht kruip ik naar voor (als dat kan, soms klap ik er mijn spiegels voor in).
Dan sta ik daar, dikwijls met uitgeschakelde motor (jaja, brandstofbesparende gierige Belg, dat ook dus), toch als ik de lichten ken, en/of de lichten van de dwarsrichting kan zien.
Motor staat in 1ste, rechterduim druk de startknop reeds in, bij groen koppeling intrekken, motor start sneller dan haar schaduw, en hoppa, weg vóór de auto's, zelfs met mijn 21,4% verzwaarderde (met dat laatste woord mogen jullie zich uitleven in het taal nazi topic) vertanding. Tesla's en 500+PK patserbakken voorzien van hormonale bestuurders nagelaten, maar dat zal mij worst wezen. Bewijst alleen maar dat ik een langere ... * slikt de rest van de woorden in *
Wordt het groen terwijl ik naar voren kruip?
Prima, gewoon follow the flow, gaat perfect :t
 
Heb afgelopen seizoen gehad dat ik een stuk naar voren wilde rijden, maar ik op een gegeven moment (tussen de auto’s) zo’n grote African tegen kwam die stil stond. Pastte niet meer tussen de volgende auto’s met z’n hutten aan de zijkant. Had geen keuze om achter hem te gaan wachten. Bij het wegrijden sloeg die ook nog eens 5x af. Toen vond ik het wel even spannend, dat die auto’s achter ons maar niet dachten ‘laat ik er snel langs scheuren of gas geven’.... ik kon er ook niet meer makkelijk langs.
Toen dacht ik wel even, kerel, jij had ff beter kunnen wachten tussen de auto’s in plaats van zo’n gevaarlijke positie in te nemen. Je weet dat je zo breed bent als wat en als je daar niet mee om kan gaan, maak het jezelf dan ook niet zo moeilijk.

Voor derest ligt het er maar net aan of ik er zin in heb. Als het een hele rij is rijd ik wel ff naar voren, en dan gewoon gas geven als die op groen komt te staan.
 
All,

Hoe kijken jullie aan tegen het fenomeen om bij een rood stoplicht, tussen de auto’s te rijden om vooraan te kunnen staan? Wat doen jullie en wat zijn de voors en tegens?

Ik zelf twijfel nog weleens, ik niet achteraan staan (gevaar van een appende autobestuurder die in je nek knalt) versus naar voren rijden en dat halverwege het stoplicht op groen gaat.
Roept u maar!
Dat is een mooie, 10 jaar geleden stond ik er niet anders in dan nu vandaag over dit onderwerp.

Staat er écht een hele lange (file)rij auto's, is er ruimte om er netjes voorbij te gaan en is er ook plek voor de eerste wagen, dan wil ik dat wel eens doen maar wel met gepaste snelheid! Maar ik merk dat ik dan in de 'startblokken' sta en daarom is het voor mij niet echt relaxed om vooraan te staan. En dan nog, ik heb die hele rij waarschijnlijk in seconden ingehaald wat later. O-)

En inderdaad als hij op groen springt, moet ik er ergens tussen. Maar dat doe ik op een nette manier, geef richting aan, wacht op ruimte, voeg in en bedank met hand of voet. Een beetje interactie op deze manier laat veel toe bij andere weggebruikers.

Dus bij een gewone rij auto's wacht ik gewoon in de rij, ook als laatste, maar blijf het verkeer achterop in de gaten houden en positioneer mij zó dat ik links of rechts weg kan naast de auto voor mij, just to be sure.
 
Hangt van de situatie af, springt die net op rood dan ga ik er wel voor maar als ik zie dat er al een rij voertuigen staat (en er dus langer gewacht wordt) wacht ik wel. Want als veiligheid het argument is snap ik niet dat je jezelf nog wel tussen optrekkende auto’s moet wurmen. Dan wordt je net zo makkelijk over het hoofd gezien.
 
Op de Filipijnenen gaan we er ook "netjes" tussendoor :+
5a9135f8ec165.jpg



Máár, er zijn daar ook plaatsen waar men met een specifieke "motorcycle-lane" experimenteerd. Kunnen ze hier nog wat van leren!
MMDA-Motorcycle-Lanes-in-EDSA.png
 
niet ertussen staan, maar vooraan..
naast een tesla of bmw of ander racemonster...

flink je toeren op laten lopen en doen alsof je een wedstrijd wilt doen..

en als t licht op groen valt,
heeel relaxt wegrijden.. en de ander z'n banden zien/ horen verkloten...

😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan