Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo is het. Weleens in een plotseling opkomende file beland waarbij filteren niet lukte, autos stonden te dicht op elkaar. Dan pak Ik de eerste meters vluchtstrook.Niks mis mee om vooraan te kruipen en wat blik als buffer te hebben.
Als ik vooraan wil staan dan doe ik dat, kan de hele wereld achter me op de kop staan maar mijn veiligheid staat voorop.
Wellicht kan je een verzoek indienen dat ze die vluchtstrook tot aan je huis doortrekkenZo is het. Weleens in een plotseling opkomende file beland waarbij filteren niet lukte, autos stonden te dicht op elkaar. Dan pak Ik de eerste meters vluchtstrook.
Moet je voorstellen dat je dat doet met een stalen gezicht,Wellicht kan je een verzoek indienen dat ze die vluchtstrook tot aan je huis doortrekken
Aldus de oud KCT’er met 8 uitzendingen op zijn naamIk kan je nog een hoop mindsettings leren...
Ik kan echt niets maken van je bericht Rob. Wat meer context om het begrijpelijk te maken?Echt??? Ik moest even in de grijze brij roeren. Toen dacht ik "verrek ja, ik ben er onderweg terug uit Zandvoort vanaf gereden". Samen met de Boswachter op de GT750 naar de race die afgelast was vanwege het weer.
Uhmmm,Ik kan echt niets maken van je bericht Rob. Wat meer context om het begrijpelijk te maken?
Ik reageer hier op @Clank en toen dacht ik: Huh?? Moet je eerst onder een vrachtwagen komen om voorzichtigheid te gaan betrachten voor een 50tonner? Aansluitend dwalen dan de gedachten af waarom ik liever niet als schietschijf voor whatsappie fungeer, of dat gebaseerd is op een ervaring uit het verleden, nee, want die heb ik niet... denken (grijze massa) denken, denken... Oooohja. ben een paar keer lijdend voorwerp maar ook getuige geweest van zo'n akkefiet.Dat laat in je hoofd wel wat achter.
Of gewoon, omdat het kan. Is een prima reden. Eerder noemde ik de regeltjes. Daar werd fel op gereageerd. Beetje jammer. Het betekent niet dat ik nooit naar voren kruip. Maar het betekent wel dat als het mis gaat, dat de kapstokjes zijn waarmee blikkers jou aan het kruis nagelen. Ik ben zo'n stumper die, als er genoeg ruimte is, gewoon tussen de voorste auto's in blijft staan. Geen enkele reden om ervoor te kruipen. Alleen bij vrachtwagens ga ik er juist ALTIJD voor staan. Maar dan wel ff contact maken. 9 van de 10 heeft er dan ook totaal geen problemen mee.Dat is ook gewoon een slap excuus om voor te kunnen kruipen, vind ik altijd zo'n onzin argument. Want wat doe je dan als je als eerste aankomt en je staat dus al vooraan? Door rood rijden? Of bij alle situaties waar je zonder verkeerslicht moet stoppen, kruising, zebra, rotonde, ook doorrijden? En wat als je zelf met de auto bent, knallen ze dan wekelijks bij je achterop? En al die motorrijders die niet voorkruipen, worden die dan ook elke keer geramd? Prima als je voorkruipt, doe ik ook, maar zeg dan gewoon dat je het doet om op te schieten.
Voorraan rijden en snel wegtrekken kan zeer bevredigend zijn. Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt.....dat is klasse en leuk. is mij trouwens maar 1 keer gelukt van de tig keren. juiste timing is iet makkelijk. vergt oefening, oefening, etc..... op het openbare weg oefenen is egenlijk foei foei van mij ^^Vaak ben je te bang, gewoon een flinke dot gas en wegwezen.....
Jezus Kristus,wat dit topic allemaal los maakt en fantasie er op los slaat.
Ga vooraan : als je durft, geen geduld hebt, bang voor achterop komend verkeer bent, je geen ruk aantrekt van de publieke opinie.
Ga achteraan aansluiten : als je niet durft, continue in je spiegels wil kijken, of als je "voordringen" aso vind of de publieke opinie. belangrijk vind
Veel meer smaken zijn er toch niet
"ieder voor zich,en god voor ons allen"
Dank U
Voor Hen die Vielen...Ik steek alvast een kaarsje op.................
Denk je in.... ......in mijn geval hoef ik niet lang na te denken.Voorraan rijden en snel wegtrekken kan zeer bevredigend zijn. Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt.....dat is klasse en leuk. is mij trouwens maar 1 keer gelukt van de tig keren. juiste timing is iet makkelijk. vergt oefening, oefening, etc..... op het openbare weg oefenen is egenlijk foei foei van mij ^^
Een Yamaha RD250LC bijvoorbeeld???Zeker als je op een racer rijdt. Denk je in: 250 cc racer, 139 Kg droog, in enkele seconden naar max snelheid zonder dat je voorwiel een wheelie maakt
Volgens mij waren het er een paar meer, maar ach, ik kan er ook naast zitten natuurlijk.Filtreren mag, mits netjes
In het lesserstopic lees ik overal dat filteren niet wordt geleerd, nergens blijkt dat dat er niet bijhoort of niet toegestaan is. In een warmweer topic weet men me er op attent te maken dat Filteren tegenwoordig wettelijk is toegestaan... Ik rij er niet slechter door, maar ik weet het...www.motor-forum.nl
Dit is een van de 2378463478956 topics die daar over gestart zijn
rechterduim druk destartknopvuurknop reeds in
Dat is een mooie, 10 jaar geleden stond ik er niet anders in dan nu vandaag over dit onderwerp.All,
Hoe kijken jullie aan tegen het fenomeen om bij een rood stoplicht, tussen de auto’s te rijden om vooraan te kunnen staan? Wat doen jullie en wat zijn de voors en tegens?
Ik zelf twijfel nog weleens, ik niet achteraan staan (gevaar van een appende autobestuurder die in je nek knalt) versus naar voren rijden en dat halverwege het stoplicht op groen gaat.
Roept u maar!