Vooraan of tussen de auto's? [Poll]

Tussen de auto's of ervoor?

  • Ervoor

    Stemmen: 172 90,1%
  • Ertussen

    Stemmen: 19 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    191

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Naar aanleiding van dit topic: Tussen auto's doorrijden (niet op snelweg) en het naderende mooiweer/Harley/zonder-handschoenen-op-supersport-vriendin-in-hakken-achterop seizoen O-) wil ik er eens een poll tegenaan gooien..

Dus wat vinden jullie van: Motorrijders die bij stoplichten tussen de auto's blijven staan en andere motoren er niet langs laten?

Ik zal meteen mijn mening geven:

Ik vind het gevaarlijk om tussen de auto's te blijven staan en ik rij al 15 jaar door tot voorbij de stopstreep (ook als er politie staat of er een flitser is) en ik heb er nog nooit iets over gehoord..

Oh ja, mijn argument waarom het gevaarlijk zou kunnen zijn is het volgende:
Als je ertussen staat en je motor slaat af :$ dan rijdt iedereen langs je en sta je midden op de weg.. Als je voor een auto staat kan hij geen vaart maken, even lullig als je brommer afslaat :o , maar verder niks aan de hand, starten en overdreven hard met veel herrie rustig :X wegrijden.

Er is nog wat misverstand..

Hier stilstaan vind ik dus idioot:
lane-split1.jpg


En dit is waar ik voorstander van ben:

Barcelona-Motorcycle-lane-2.jpg


[edit] Even voor de duidelijkheid: achter de auto's blijven staan is ook prima, het gaat hier om het wel naar voren rijden en vervolgens tussen de voorste twee auto's in blijven staan.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ervoor zou idd socialer en wellicht veiliger zijn. Alleen zelf sta ik er vaak tussen, puur automatisme. :$
 
tja, is toch een voordeel van de motor. lekker voor kruipen in een stoplicht file. ervoor lijkt mij idd veiliger precies om de reden die wordt gegeven
 
Laatst bewerkt: