Vooraan of tussen de auto's? [Poll]

Tussen de auto's of ervoor?

  • Ervoor

    Stemmen: 172 90,1%
  • Ertussen

    Stemmen: 19 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    191

AadmanZ

MF veteraan
29 dec 2003
9.134
2
Haarlem
Naar aanleiding van dit topic: Tussen auto's doorrijden (niet op snelweg) en het naderende mooiweer/Harley/zonder-handschoenen-op-supersport-vriendin-in-hakken-achterop seizoen O-) wil ik er eens een poll tegenaan gooien..

Dus wat vinden jullie van: Motorrijders die bij stoplichten tussen de auto's blijven staan en andere motoren er niet langs laten?

Ik zal meteen mijn mening geven:

Ik vind het gevaarlijk om tussen de auto's te blijven staan en ik rij al 15 jaar door tot voorbij de stopstreep (ook als er politie staat of er een flitser is) en ik heb er nog nooit iets over gehoord..

Oh ja, mijn argument waarom het gevaarlijk zou kunnen zijn is het volgende:
Als je ertussen staat en je motor slaat af :$ dan rijdt iedereen langs je en sta je midden op de weg.. Als je voor een auto staat kan hij geen vaart maken, even lullig als je brommer afslaat :o , maar verder niks aan de hand, starten en overdreven hard met veel herrie rustig :X wegrijden.

Er is nog wat misverstand..

Hier stilstaan vind ik dus idioot:
lane-split1.jpg


En dit is waar ik voorstander van ben:

Barcelona-Motorcycle-lane-2.jpg


[edit] Even voor de duidelijkheid: achter de auto's blijven staan is ook prima, het gaat hier om het wel naar voren rijden en vervolgens tussen de voorste twee auto's in blijven staan.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ervoor zou idd socialer en wellicht veiliger zijn. Alleen zelf sta ik er vaak tussen, puur automatisme. :$
 
tja, is toch een voordeel van de motor. lekker voor kruipen in een stoplicht file. ervoor lijkt mij idd veiliger precies om de reden die wordt gegeven
 
Laatst bewerkt:
Meestal er tussen met het voorwiel over de streep zodat de voorste me kunnen zien. Vervolgens de lichten in de gaten houden (snel weg) èn de spiegels in de gaten houden om te kijken of er nog een motor aankomt. Indien ja: over de lijn en ruimte maken voor de ander.
 
Oh ja, mijn argument waarom het gevaarlijk zou kunnen zijn is het volgende:
Als je ertussen staat en je motor slaat af :$ dan rijdt iedereen langs je en sta je midden op de weg.. Als je voor een auto staat kan hij geen vaart maken, even lullig als je brommer afslaat :o , maar verder niks aan de hand, starten en overdreven hard met veel herrie rustig :X wegrijden.

Maar dat kan je ook overkomen als je toevallig vooraan staat of als je er toevallig tussen staat. :)
Alleen de argumenten vóór het "voorkruipen" blijven dus overeind. :)
 
Meestal er tussen met het voorwiel over de streep zodat de voorste me kunnen zien. Vervolgens de lichten in de gaten houden (snel weg) èn de spiegels in de gaten houden om te kijken of er nog een motor aankomt. Indien ja: over de lijn en ruimte maken voor de ander.


:^
 
Wat vaak vergeten word...

Als je naar voren rijd, hou je er dan rekening mee niet de sensoren te triggeren voor de afslaande baan die je dan gebruikt terwijl er niemand af wil slaan?
Héééél storend als het verkeer aan de andere kant op spoken staat te wachten omdat jij zondig over de lus moest rijden om vooraan te staan.
 
ik sluit aan in de rij als ik er met de volgende lichting door het groene licht kan.
Zo niet dan rij ik helemaal naar voren en ga voor de auto's staan.
Bij een brug of andere langere vertragingen ga ik ook vooraan staan.
Bij stoplichten vind ik het voordeel te klein om de ergernis bij automobilisten op te wekken.

Hoe doet iedereen het bij een veerpont met een lange rij, ook gewoon vooraan gaan staan, of netjes op de beurt wachten?
 
Ervoor!! ... bloed irritant als je aan komt knorren er ineens 3 motoren tussen de rijen instaan.... dan sta ik effectief toch weer in een file.. :P
En dat kan gewoon niet de bedoeling zijn...
 
Op mijn eerste motor sloot ik altijd achteraan aan - totdat er een keer een erg lange rij voor een brug stond, toen reed ik er langs en ging ervoor staan. Voor de politieauto die vooraan stond. En me meteen aan de kant zette voor een prent. Dat was in de VS.
Hier in Geneve gaan de scooterrijders, en ik ook, er meestal voor staan; een enkeling staat ertussen. Behalve als ze een politieauto zien in de rij, dan sluiten ze achteraan aan, ik dus ook!
 
Vanuit mijn werk richting het Julinaplein richting Assen kreeg ik simpelweg alleen maar armpjes :)

Veel auto's naar rechts met een gebalde vuist, makende het gas gebaar Ik mocht mijn Gixxer/Yoshimura laten horen :Y

Voorrang... :Y
 
hangt vooral van de lengte van wachtende auto's, en het kruispunt af

erg druk waar ik de situatie niet ken, aansluiten
druk waar ik de situatie wel ken, vooraan

en minimaal 3 auto's voor stoplicht, anders is het een beetje onzinnig om voor te kruipen
(imho)

en als er na de stoplichten direct een bocht komt, wil ik ook nog wel aansluiten
auto's willen dan nog wel eens snel van baan verwisselen ipv direct de juiste wachtrij te kiezen
en bij het wisselen kijken ze dan gewoon niet of minder
'zolang we maar voor die andere auto's blijven'

ja, en dan zit jij ertussen :/

nouja, hangt dus van het type kruispunt af, en of ik de wegsituatie ken of niet
en de drukte
*niet gestemd
 
Meestal er tussen met het voorwiel over de streep zodat de voorste me kunnen zien. Vervolgens de lichten in de gaten houden (snel weg) èn de spiegels in de gaten houden om te kijken of er nog een motor aankomt. Indien ja: over de lijn en ruimte maken voor de ander.

:^
 
hangt vooral van de lengte van wachtende auto's, en het kruispunt af

erg druk waar ik de situatie niet ken, aansluiten
druk waar ik de situatie wel ken, vooraan

en minimaal 3 auto's voor stoplicht, anders is het een beetje onzinnig om voor te kruipen
(imho)

en als er na de stoplichten direct een bocht komt, wil ik ook nog wel aansluiten
auto's willen dan nog wel eens snel van baan verwisselen ipv direct de juiste wachtrij te kiezen
en bij het wisselen kijken ze dan gewoon niet of minder
'zolang we maar voor die andere auto's blijven'

ja, en dan zit jij ertussen :/

nouja, hangt dus van het type kruispunt af, en of ik de wegsituatie ken of niet
en de drukte
*niet gestemd
:^ bij een bocht of een hele rare verkeerssituatie ben ik wel echt een stuk voorzichtiger..
 
Maar dat kan je ook overkomen als je toevallig vooraan staat of als je er toevallig tussen staat. :)
Alleen de argumenten vóór het "voorkruipen" blijven dus overeind. :)
Dat is toch ook wat ik zeg? :?
Als je vooraan staat is er niks aan de hand en als je ertussen staat, sta je midden op de weg stil..
 
Altijd ervoor, mits de auto niet al met 2 wielen op het zebrapad staat. Zelfs bij 1 auto, vroeger ging ik er dan wel eens achter staan en dan zal je net zien dat het zo'n "nieuwe rijder" is. Kan jij als 2e in de rij mooi door oranje.

Uitzondering is de winter, als het glad is. Dan sta ik het liefts achteraan in de traagste rij, dan kunnen koekblikken op winterbanden veel harder door de bocht.
 
super irritant zijn natuurlijk mede motoristi die naar voren rijden en dan ertussen blijven staan zodat je zelf gedwongen bent om tussen de 2e of 3e rij auto's te blijven staan, nog gevaarlijk ook. nog ergerderst zijn diegene die halverwege stil blijven staan omdat ze niet verder kunnen, aaaaarrrghhhh.
dus ja ik rijd naar voren.
OT wat ik niet snap zijn motorrijders die spiegels hebben die alleen hun bovenarmen tonen.
helaas vaak te zien bij blikkers op de weg.
 
Meestal er tussen met het voorwiel over de streep zodat de voorste me kunnen zien. Vervolgens de lichten in de gaten houden (snel weg) èn de spiegels in de gaten houden om te kijken of er nog een motor aankomt. Indien ja: over de lijn en ruimte maken voor de ander.

:^ Same here
 
Laatst bewerkt:
Ik ga altijd voor de auto's staan, na de stopstreep. Ook als er politie in de buurt is, nooit iets van gehoord.

Mag dit eigenlijk? Of is hier een verbod op, daar heb ik nooit over nagedacht!
 
Ik ga altijd voor de auto's staan, na de stopstreep. Ook als er politie in de buurt is, nooit iets van gehoord.

Mag dit eigenlijk? Of is hier een verbod op, daar heb ik nooit over nagedacht!
Verboden, maar oogluikend toegestaan. Zolang je maar niet op een fietspad of zebrapad gaat staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan