Vooraan staan bij verkeerslichten, mag dat?

Dan MOET ik aan de kant gaan (en dus door rood }) )

Maarja, dan nog maakt het niet uit.
Want stel nou dat ik als eerste bij het stoplicht was aangekomen.
Dan had ik in dezelfde situatie gezeten en dat maakt toch ook niet uit? :+
 
Thanx..

Dus goeie beslissing genomen gisteren... gelukkig.
(politieagent deed al binnenlicht in de auto aan, zodat ik kon zien dat hij keek :r )

Dat filerijden wist ik al. Dat heb ik vanochtend voor het eerst (met geringe) snelheid gedaan.
Ik werd zelfs ingehaald door een groene Kawa.
(Was jij dat misschien grote muis?)

Nou. Laat ik dan ook maar voor de komende week een buitenhoes kopen.
Kheb vorige week zo\'n zachte Louis hoes gekregen.
Maar die werkt niet echt bij regen ;)

[edit]
Ik denk dat ik van \'t weekend maar ff met parkeerbeheer ga praten.
(ze komen elk weekend meerdere keren langs en zetten altijd gele dingen aan de auto\'s zonder geldig kaartje vast. ;) Ik kan daar vanuit mijn kamer van meegenieten.)
[/edit]
Zou je wel slapende honden wakker maken :P :P :P
 
Dus volgende keer toch maar voor de wouten gaan staan...

Hmm kweet niet of ik het lef heb. Nu nog niet iig.

Hoezo geen lef ? politie agenten zijn ook maar mietjes. Als je nou voor een club met Hells Angels jezelf naar voren zou dringen.. dan zou ik pas het lef niet hebben :)
 
ik begrijp niks van de motorrijders die in de rij gaan staan... zijn die dezelfde ochtend uit hun volvo gevallen of zo?
Je ziet ze zelfs achteraan een rij aansluiten terwijl een tweede baan voor hetzelfde stoplicht leeg is.... gekkenhuis.

Mensen die gewoon erg relax willen rijden? Effe niet bezig willen zijn met sneller zijn dan die idiote tdi vooraan. Mensen die effe helm of kledij tegoei hebben gedaan en dat in de rij doen om wat tijd te winnen, ..
\'k Kan 1001 reden verzinnen om effe in de rij te wachten als motorrijder.
 
Ik heb ook weleens gehad dat de politie voor het stoplicht stond.Heb hem er gewoon voorgezet.Ze deden niks en kunnen je volgens mij ook niks maken.Gewoon schijt aan de politie hebben *D
 
......
enne Boom Boom.... als je nu denkt dat je nu aso bent... wacht maar tot je op een SM rijdt... daar ga je toch asociaal van rijden.... kheb de keurigste piloten op slag zien veranderen })

O shit hee, dat moet wat worden....ik reed al zo aso :(
 
Gewoon ervoor planten... Of, als je dan over de stopstreep komt, braaf ernaast...
Al diverse malen gedaan bij allerlei agentjes & no problem... Of zou dat aan me leertje liggen? Kreeg vandaag te horen da\'k op \'een motorwout\' leek... Vandaar die zenuwachtige GTI-ridder voor me... })

Wel al een keer bij een kruispunt een motorwout achter me aan gehad omdat ik vol optrok bij het stoplicht... Heeft 3 tot 4 kilometer achter me gereden voordat ie de jacht op de boete opgaf... Als je je daardoor niet laat opfokken, kom je wel weg... Het is eerder verdacht om plotseling ergens af te slaan... Nog nooit gehoord dat iemand een boete kreeg specifiek voor het naar voren rijden bij de stoplichten...

Wel altijd effe opletten dat je nog de tijd hebt om vooraan te gaan staan... Als het stoplicht op groen spring en je rijdt nog half tussen de auto\'s heb je altijd kans dat er een hufter bij zit die je er niet tussen wil laten...

Die filerijder wasn\'t me BTW... Geen file gehad vandaag & \'lekker warm\' in het koekblik naar me werk gegaan... :)
 
Ik heb de wegenverkeerswet 1994 eens opgezocht. Ik heb gezocht op \'tussen koekblikken in rijden\'. De browser kon het niet vinden. :?
Dus treedt artikel 5 in werking:

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Om niet te hinderen kan men het best de wachtende rij zo kort mogelijk maken. Vooraan staan dus. *D
 
Ik heb de wegenverkeerswet 1994 eens opgezocht. Ik heb gezocht op \'tussen koekblikken in rijden\'. De browser kon het niet vinden. :?
Dus treedt artikel 5 in werking:

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Om niet te hinderen kan men het best de wachtende rij zo kort mogelijk maken. Vooraan staan dus. *D

Volgens mij wordt de wachtende rij niet korter als jij vooraan gaat staan, alleen de volgorde verandert, in jouw voordeel, dus zover geen problemen lijkt mij.

Maar vooraan staan bij het stoplicht mag niet, ben er een keer vooraan gehouden, maar niet bekeurd trouwens.
Ik race altijd naar voren, stel je eens voor dat ik niet vooraan sta, kan ik niet met een wheelie vertrekken.
Maar bij politie gedraag ik me altijd maar, je moet ze niet uitlokken natuurlijk, tenzij je een prent wil.
 
Ik heb de wegenverkeerswet 1994 eens opgezocht. Ik heb gezocht op \'tussen koekblikken in rijden\'. De browser kon het niet vinden. :?
Dus treedt artikel 5 in werking:

Artikel 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Om niet te hinderen kan men het best de wachtende rij zo kort mogelijk maken. Vooraan staan dus. *D
maar je vergeet dat Nederland een gedoogland is. Bij ongeveer alles wat niet mag volgens de wet is wel weer een gedoog\'wet\' voor. Vooraan staan moet kunnen, je kunt met de motor gewoon meer kanten op. Door de file heen rijden mag volgens de wet ook niet, maar dit word al jaren gedoogd en ook de verzekering doet hierin mee.
 
Hé Ohjajoh,

Sinds wanneer heb jij een felgroene Kawa?? :? :P
Nou OK dan, laat ik hem lekker staan voorlopig.
De buitenhoes is al besteld.

Gisteravond heb ik wel 2 fietsen moeten verzetten voordat ik haar op haar rechtmatige
plaats voor het raam neer kon zetten. (bovenbuurmeisje had veel (vrouwelijk) bezoek)

Eentje had net d\'r fiets neergezet en schrok zich rot toen ik rustig op de stoep aan kwam komen rijden. }] Die blik alleen al.
 
Natuurlijk vooraan bij het stoplicht!
Ik en Fastcruiser (hij al 13 jaar) parkeren eigenlijk altijd op de stoep en hebben er nog nooit een bekeuring voor gekregen.
Ik heb m\'n motor wel eens op een parkeervak gezet en ben toen bijna gehoekt door een gefrustreerd mannetje dat daar wilde gaan staan met z\'n auto. Ik zette net op tijd mijn helm af en toen hield hij z\'n vuist in. Toch een voordeel dat ik een meisje ben denk ik... 8-)
 
Ik heb het gisteravond nog even nagevraagd aan een agent die bij ons in de kroeg zat. Hij zei dat als je het voorzichtig doet, dat er dan niemand iets van zal zeggen.

Als ik tussendoor een rij auto\'s ga, zet ik hem als ik vooraan ben wel voor een auto. Zo voorkom ik dat die gast een eind met me wil gaan racen ofzo. Je moet dan natuurlijk wel opletten dat je niet staat te suffen als het groen word, want dan irriteer je ze helemaal.

Als je voor een parkeervak moet betalen (parkeermeter oid) dan mag je daar gewoon staan als je betaald. Al zet je dan 10 motoren op dat vak, je hebt er voor betaald en dan is het jouw eigendom. Op de stoep mag officieel niet, maar als er niemand last van zal hebben dan zal ook niemand er moeilijk over doen.

Ik vind het trouwens belachelijk dat als je hem in een parkeergarage zet, dat je dan volledig moet betalen. Ik zet hem dan meestal naast het hok van de bewaking van die garage, zonder dat ik een parkeerplaats bezet houd. Kunnen zij er nog mooi op letten. En meestal is er nog wel iets te regelen met die mannen. Als je 25 piek moet afrekenen, gewoon die mannen een tientje geven en dan bedanken voor het opletten. Doen ze meestal niet moeilijk over, terwijl ie dan wel veilig staat.
 
Ik vind het trouwens belachelijk dat als je hem in een parkeergarage zet, dat je dan volledig moet betalen. Ik zet hem dan meestal naast het hok van de bewaking van die garage, zonder dat ik een parkeerplaats bezet houd. Kunnen zij er nog mooi op letten. En meestal is er nog wel iets te regelen met die mannen. Als je 25 piek moet afrekenen, gewoon die mannen een tientje geven en dan bedanken voor het opletten. Doen ze meestal niet moeilijk over, terwijl ie dan wel veilig staat.

Leuke aan veel parkeergarages is dat ze mij niet detecteren als ik voor de slagboom sta :(
Moet je dus enkele keren naar voor en achter bewegen voor het domme apparaat je een kaartje wil geven (baas betaald dus sta lekker droog in parkeergarage met motor).
 
Als ik tussendoor een rij auto\'s ga, zet ik hem als ik vooraan ben wel voor een auto. Zo voorkom ik dat die gast een eind met me wil gaan racen ofzo. Je moet dan natuurlijk wel opletten dat je niet staat te suffen als het groen word, want dan irriteer je ze helemaal.

Suffen moet je nooit, maar ik denk dat je op zo\'n moment zeker niet staat te suffen. Heb wel paar maanden terug toen ik zelf vooraan stond bij stoplicht met m\'n auto, een BMW voor me gehad, en die sukkel liet z\'n motor uitvallen op het moment dat het groen was. Doe het dan goed, als je TOCH vooraan gaat staan.

Wat betreft voor een auto gaan staan, dat ie dan niet met je gaat racen, dat gaat niet altijd op. Als ze het niet leuk vinden dat je voor ze gaat staan, dan gaan ze meteen bumperkleven, dus als jij al snel wegrijd, gaan ze vol gas achter je aan. En das geen leuk gevoel kan ik je zeggen.


Als ik overigens aan kom rijden, ga ik niet altijd vooraan staan, je moet wel de timing van verkeerslichten weten, voor je het weet rij je er tussendoor en springt ie op groen, dan moet je wel snel ertussen kruipen of natuurlijk bot het gas erop, maar of dat verstandig is....
 
Op Woensdag 21 november 2001 10:37 schreef JK het volgende:Als ik overigens aan kom rijden, ga ik niet altijd vooraan staan, je moet wel de timing van verkeerslichten weten, voor je het weet rij je er tussendoor en springt ie op groen, dan moet je wel snel ertussen kruipen of natuurlijk bot het gas erop, maar of dat verstandig is....

Als ik nog een paar auto\'s te gaan heb en het springt op groen dan geef ik gewoon vol gas. Meestal lukt het wel om er dan nog voor te komen, omdat ik nog rol en omdat een motor sneller optrekt. Als ik er niet meer voor kan komen dan zet ik hem er wel tussen. Er vallen immers toch gaten tussen auto\'s die optrekken. Nooit moeite mee gehad of gevaarlijke situaties door ontstaan.
 
Het gevaar van vooraan staan bij stoplichten met de motor om dan snel op te kunnen trekken is dat er altijd een auto nog net door oranje kan rijden, die jij vervolgens tegenkomt omdat je zo hard optrekt bij groen, altijd opletten dus.
 
dat maak ik vaak genoeg mee
net ff gauw nog doorkarren, en fietsers helemaal al :j
 
Als ik nog een paar auto\'s te gaan heb en het springt op groen dan geef ik gewoon vol gas. Meestal lukt het wel om er dan nog voor te komen, omdat ik nog rol en omdat een motor sneller optrekt. Als ik er niet meer voor kan komen dan zet ik hem er wel tussen. Er vallen immers toch gaten tussen auto\'s die optrekken. Nooit moeite mee gehad of gevaarlijke situaties door ontstaan.

Ik scheen vandaag geluk te hebben ofzo, ben op de heenweg gewoon 2 tot 3x tussen de auto\'s doorgegaan toen ie ineens op groen ging. Als de sodemieter gas geven om tussen de auto\'s door te rijden. Ging gelukkig nog altijd goed, maar weet zeker dat er mensen zijn geschrokken van het kolere-geluid wat m\'n uitlaatje maakt :}
Verder nog wat asociaal gereden, beetje slalom tussen auto\'s door enzo (waar de een rechts reed, en de ander een stukkie verder links, terwijl ie met gemak naar rechts kon). Moet ik wel afleren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan