Vooraan staan bij verkeerslichten, mag dat?

BBS

Die hard MF'er
14 jun 2001
259
0
Scheveningen
N.a.v. \"Wheely mag dat\" kwam ik hier opeens op.
Gisteravond ben ik nog ff gaan cruisen en toen wilde ik langs de rij auto\'s om vooraan
te gaan staan.

Echter toen ik bijna vooraan was zag ik dat de 2 !! voorste auto\'s politieblikken waren. :(
Ik durfde niet vooraan te gaan staan en ben toen maar linksaf gegaan (twijfel).

Maareh, mag ik officieel vooraan staan en zo nee, gaan ze me daarvoor aanhouden?
Iemand dit al mee gemaakt? (vast wel)


btw: omdat ik nog geen onderdak heb voor m\'n soes, staat hij op de stoep voor de deur.
Mag dat? Of moet je ontheffing ofzo aanvragen.
(sorry kheb nog neit gezocht, maar ben mega druk)
 
je mag niet vorkruipen bij een stoplicht.
tussen de file doorijden \"mag\" wel .
en je motor op de stoep is niet echt een grood probleem tenzij er klachten koomen.
zet je hem gewoon op parkeerplaats.
 
van mij mag het...

Ik doe het hier in amsterdam altijd. Nooit op aangesproken. Ze maken er zich hier niet zo druk om. Misschien is dat in kleinere dorpen niet het geval.
 
tuurlijk!! Gewoon tussen de auto\'s door en vooraan, en als er geen plek is tussen de auto\'s dan gewoon via de andere kant. Er is altijd wel een gaatje waar je hem doorheen kunt gooien.

Hier in amsterdam altijd! Over fietsstroken, trambanen, tussen auto\'s, e.d. Ik ga toch niet achterin de rij staan als er plek genoeg is!

Ik mag dan nog niet zoveel ervaring hebben, mijn knie niet aan de grond krijgen, geen perfekte wheelie trekken, maar brutaal ben ik wel en ik ga niet staan wachten op mensen in een koekblik!! :j

Zo heb ik het trouwens ook geleerd met lessen, en dan vooral op het einde van de les als we weer eens iets te lang hadden gereden of staan ouwehoeren. Dan moest mijn instructeur snel terug naar zijn lesschooltje en dan gingen we hem wel achterna.

:) Van de meester geleerd, meneer agent, echt waar!! :9
 
Laatst bewerkt:
Voorkruipen bij stoplichten mag volgens mij niet. Vaak sta je dan ook in het verkeerde vak of voor de stopstreep. Ik doe het echter heel vaak. Ook gezien door agenten. Moet je hopen dat ze aardig zijn.

Je mag ook niet met je motor op de stoep parkeren. Maar iedereen doet het. Denk dat je alleen last zou kunnen krijgen met parkeerbeheer. Maar die is er niet in de achterhoek :P Dus daar heb ik geen ervaring mee.
Als je het zo doet dat ie niet in de weg staat zal het wel meevallen. Waar moet je hem anders zetten? :? Een parkeerplaats inpikken in het centrum vinden ze ook niet leuk.
 
Thanx..

Dus goeie beslissing genomen gisteren... gelukkig.
(politieagent deed al binnenlicht in de auto aan, zodat ik kon zien dat hij keek :r )

Dat filerijden wist ik al. Dat heb ik vanochtend voor het eerst (met geringe) snelheid gedaan.
Ik werd zelfs ingehaald door een groene Kawa.
(Was jij dat misschien grote muis?)

Nou. Laat ik dan ook maar voor de komende week een buitenhoes kopen.
Kheb vorige week zo\'n zachte Louis hoes gekregen.
Maar die werkt niet echt bij regen ;)

[edit]
Ik denk dat ik van \'t weekend maar ff met parkeerbeheer ga praten.
(ze komen elk weekend meerdere keren langs en zetten altijd gele dingen aan de auto\'s zonder geldig kaartje vast. ;) Ik kan daar vanuit mijn kamer van meegenieten.)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
verkeerlichtfile: denk nooit dat het officieel mag, er wordt alleen gesproken over gedoogbeleid bij snelweg-files...

[net jongentje modus]
maareh als de rij lang en overzichtelijk is kruip ik naar voren. Bij 3 a 4 auto\'s blijf ik rustig staan.
[/net jongentje modus]
 
Ik ben wel eens een rij voor het verkeerslicht voorbij gereden om vooraan te gaan staan, zelfs voorbij de witte streep voor het licht. Pas op het laatste moment zag ik dat het een politieauto was en ben toen maar gewoon doorgegaan (was een dubbele rij auto\'s ik reed er tussendoor). Niet opzij durven kijken dat wel ;) . Agenten deden niets, maar strikt genomen kunnen ze je gewoon ervoor bekeuren. Dus het hangt heel erg van de agent in kwestie af en of hij die ochtend is afgewezen door zijn vrouw :P .

Bij motoren op de stoep is het probleem niet eens zo zeer of het al dan niet mag (mag dus niet, maar kniesoor die er wat van zegt), maar of dat er niet een of andere klootzak voorbij komt die zich eraan ergert en dan een streepje in je lak trekt :r . Ik ken dit soort verhalen genoeg van anderen, een motor van mij zal ik niet snel op de stoep stallen. Maar ja, als je geen andere plek hebt |( .
 
Ja, dat mag, vooraan STAAN tenminste.Vooraan GAAN staan is volgens mij gedoogd mits het overige verkeer stilstaat en je geen hinder o.i.d. veroorzaakt,zo\'n beetje hetzelfde als tussen een
file door,toch??? 8-)
Martin.
 
Tijdens mijn examen stond ik voor het stoplicht te wachten. Er waren twee banen voor linksaf, en ik stond op de meest rechter. Toen de stoplichten op groen sprongen bleek dat het stoplicht daarna een eend op de rechterbaan stond. Aangezien ik heb geleerd dat je op een kruising niet van baan mag veranderen ging ik braaf achter de eend staan.

Kreeg ik op mijn klote van de examinator omdat ik achter een eend ging staan.
Maar wel geslaagd toen ik hem uitlegde dat ik op mijn examen niet van baan wou veranderen.
 
ik begrijp niks van de motorrijders die in de rij gaan staan... zijn die dezelfde ochtend uit hun volvo gevallen of zo?
Je ziet ze zelfs achteraan een rij aansluiten terwijl een tweede baan voor hetzelfde stoplicht leeg is.... gekkenhuis.

Ik kruip altijd naar voren, en hou me een beetje in als er een juut staat.

enne Boom Boom.... als je nu denkt dat je nu aso bent... wacht maar tot je op een SM rijdt... daar ga je toch asociaal van rijden.... kheb de keurigste piloten op slag zien veranderen })
 
toch maar een keer een testritje gaan maken en kijken hoe het bevalt, waar kan dat ergens in de buurt van amsterdam? (ik neem aan dat jij hem niet aan mij uitleent)
 
Officieel mag je niet naar voren kruipen en ook niet langs de file. Maar achter aansluiten is ook niet verstandig. Er zijn nou eenmaal veel slapende bestuurders. Gisteren was ik voor een auto gaan staan bij de lichten. Politie stond op de baan voor rechtsaf. Geen probleem. De meeste hebben liever dat je ervoor gaat staan, dan dat ze je van het asfalt moeten krabben als je netjes achter aansluit. Het volgende commentaar kreeg ik bij de Zandvoortselaan kruising Herenweg richting Bennebroek voor de lichten. Postende roodlicht agent: \"Ik vind het best als je ervoor gaat staan als je dan maar wel in het midden ervoor staat, zodat het afslaande vrachtverkeer je goed ziet staan.
:}
 
toch maar een keer een testritje gaan maken en kijken hoe het bevalt, waar kan dat ergens in de buurt van amsterdam? (ik neem aan dat jij hem niet aan mij uitleent)
zou jij je motor meegeven aan een totaal onbekende?
We kunnen es een rondje gaan rijden (krijg je een indruk) en dan van motor wisselen... maar het weer en de wegomstandigheden zijn nou niet bepaald ideaal....
Proefritjes kan je ook bij een dealer krijgen die toevallig zo\'n ding heeft staan....
 
Logisch, ik zou het ook niet doen. Maar ik vroeg me ook af of jij een goede dealer wist die een tweedehands had staan. Kan ik daar een keer mooi op rijden en als het moment daar is dan mag je mij adviezen geven.

Niet dat ik nu mijn R6 wil gaan inruilen, maar ik wil gewoon een keer voelen en testen wat zo\'n SM doet. Mocht het bevallen dan zal ik de SM bezitter niet meer afzeiken, beloofd.
 
Mocht het bevallen dan zal ik de SM bezitter niet meer afzeiken, beloofd.
als Fogarty, Checca, Walker, Whitham en allerlei andere superbike/GP piloten geweldige lol kunnen hebben op SM\'s.... wat zal mij dan de mening van een R6 pilootje uit mokum nog kunnen deren }) ;)
 
Op Dinsdag 20 november 2001 15:26 schreef boom boom het volgende:- alsof zij zo goed kunnen rijden :+
- je vergelijkt jezelf met die rijders ??
als je het goed leest vergelijk ik jouw mening met die van Checca e.d..
Als ik zo zou kunnen rijden zat ik ergens op een warm circuit te testen :z

Is dit nu de echte amsterdamse humor, of zijn we elkaar gewoon aan het irriteren ;)
ik zette er nog een smiley bij om je gerust te stellen!!!
 
ja het mag als je maar op de rijbaan blijft waar je naar toe wilt. Dus rechtdoor moet je op de rijstook voor rechtdoor blijven.
Je mag nl. een ander voertuig op de zelfde rijstrook in hallen als je het ander verkeer maar niet in gevaar brengt, dus rustig rijden.
 
verkeerlichtfile: denk nooit dat het officieel mag, er wordt alleen gesproken over gedoogbeleid bij snelweg-files...

[net jongentje modus]
maareh als de rij lang en overzichtelijk is kruip ik naar voren. Bij 3 a 4 auto\'s blijf ik rustig staan.
[/net jongentje modus]

En die file bij Dierenpark Amersfoort dan BertV? :)
OK dat zou met een Thundercat wat moeilijk zijn gegaan, maar met mijn motor gewoon overal rustig tussendoor en \'m gewoon voor een auto zetten waar ik zelf niet meer verder kan ;)

Met m\'n motor sta ik 9 van de 10x vooraan bij het stoplicht, gewoon kijken welke 2 auto\'s naast / iets achter je staan, kijken welke de traagste zal zijn, en die baan pak je gewoon bij het wegscheuren (er zijn nog wel eens etters die dan ineens wedstrijdje met je willen doen op dezelfde baan, beetje gevaarlijk).


Maaruh BBS : Je wekte juist argwaan op bij die wouten door ineens ergens tussen te gaan staan, anders hebben ze wel belangrijkere dingen te doen hoor, zoals een big mac halen bij de mc donalds ofzo. Alsof een wouten-motor niet altijd te hard overal rijd, en altijd overal tussendoor gaat.
 
Vooraan gaan staan: natuurlijk!! (als het een beetje ruimte is). Of het mag: ????????????

Parkeren op de stoep: mag niet, motorvoertuig op voetpad. Parkeren in een betaalparkeervak: mag niet, dan hou je met je 2-wielertje een kostbare plek bezet waar ook blik had kunnen staan. Waar dan wel: langs een weg waar geen parkeerverbod geldt :j , of in zeer zeldzame motorparkeervakken.

Dus toch maar op de stoep. Als je dat niet al te asociaal doet krijg je normaalgesproken geen bekeuring.
 
Op Dinsdag 20 november 2001 15:29 schreef GuZ het volgende:als je het goed leest vergelijk ik jouw mening met die van Checca e.d..
Als ik zo zou kunnen rijden zat ik ergens op een warm circuit te testen :zik zette er nog een smiley bij om je gerust te stellen!!!

Waarom denk je dat ik er nog een smiley had bijgezet!!

Zullen we nu weer ontopic gaan?
 
Dus volgende keer toch maar voor de wouten gaan staan...

Hmm kweet niet of ik het lef heb. Nu nog niet iig.

Parkeren zal dus op de stoep worden voorlopig.
Kan echt niet anders. Anders moet ie 300 meter van m\'n huis staan en dat durf
ik toch echt nog niet aan.
Liever voor m\'n raam.
(er kan dan nog gemakkelijk een rolstoel langs, dus dat mag het probleem niet zijn)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan