Vooras invetten?

Harmen

MF veteraan
31 mei 2004
2.596
0
Hallo mede mf'ers

Even een korte vraag, ik heb al gezocht maar kan het niet vinden!
Moet je de as van je voorwiel (wanneer je die los hebt) ook invetten?
Zo ja waarmee? Zo nee...... oke *D

alvast bedankt
 
Ok, bij mij draai je d'r aan de ene kant een bout in en die kant is niet boeiend. Aan de andere fixeer je de voorpoot, bij mij dan (VFR800), op het dikkere gedeelte van de as, dat gelijk ook als spacer dient. Doe je dit fixeren niet goed, loopt je remklauw ook nog eens aan. Nogmaals, dit kan per motor verschillen, maar het lijkt me een vrij generiek systeem.

Dit dikkere gedeelte kun je beter vetvrij laten. Je smeert je vorkpoten toch ook niet in op de plaats waar je ze klemt in de kroonplaat.
Het is verder geen wet, maar vet en grip is geen ideale combi. Waarom heb ik dit eigenlijk uitgelegd :?


Aha, vrijdagmiddagborrel dus :z this made me confused!
 
Kun je dan ook vertellen wat daar het nut van is. Is zie absoluut geen meerwaarde, eerlijk gezegd. Misschien kun je me overtuigen :+

Anti roest, meer niet. Ik heb het over een likje, geen klodders.

Dat niet vetten is echt iets van een bang schijterd sleutelaar. Bang dat je as los draait? :? :z

Ik heb laatst mn banden nog ingevet bij monteren, moet ik me nu zorgen maken? :?
 
Ok, bij mij draai je d'r aan de ene kant een bout in en die kant is niet boeiend. Aan de andere fixeer je de voorpoot, bij mij dan (VFR800), op het dikkere gedeelte van de as, dat gelijk ook als spacer dient. Doe je dit fixeren niet goed, loopt je remklauw ook nog eens aan. Nogmaals, dit kan per motor verschillen, maar het lijkt me een vrij generiek systeem.

Dit dikkere gedeelte kun je beter vetvrij laten. Je smeert je vorkpoten toch ook niet in op de plaats waar je ze klemt in de kroonplaat.

Het is verder geen wet, maar vet en grip is geen ideale combi. Waarom heb ik dit eigenlijk uitgelegd :?


ik zet alles in elkaar met lube. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan