Voorband CB400F

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Na ca. 5000 km is het profiel op mijn voorband wel zo'n beetje aan het minimum.
Ik vind dat wel erg snel. '(
Hij zit erop in combinatie met een Batlax 45, die nog prima is.
Er moet een andere voorband op; natuurlijk liefst eentje die het wat langer volhoudt!
Welk merk/type voorband kan ik erop zetten en wat kost zo'n bandje dan?
Als ik dan ook nog zou kunnen kiezen tussen een smal type en een breed type, welk soort is dan aan te raden?
 
wat lag erop dan? ook een bt45? ben van plan om zo'n setje na deze zomer aan te schaffen..
 
Ik heb eventueel nog een voorbandje liggen hier. Wel gebruikt, maar met genoeg profiel. Om te proberen? Is een Continental Supertwin. Die banden heb ik ook op m'n CX en ben er wel tevreden over.
 
Gewoon een BT45 drop,die houdt het voor echt wel langer uit dan 5k km...
 
Ik heb op m'n cb400 voor ook zo'n Conti Supertwin om liggen.
Die ligt erom sinds ik de motor heb, en ik heb er nu zo'n 15000 km mee gereden en hij is nog niet op. Prima bandje.
 
ik heb hier op m'n cb 750 voorop ook een bt45 liggen en die is nog lang niet op (zit er nu ongeveer 10.000 km op :) )
 
Ik heb eventueel nog een voorbandje liggen hier. Wel gebruikt, maar met genoeg profiel. Om te proberen? Is een Continental Supertwin. Die banden heb ik ook op m'n CX en ben er wel tevreden over.
Bedankt voor je aanbod :) maar ik maak er geen gebruik van; ik moet dat ding er dan zelf opleggen (heb geen bandijzers) en daarna toch naar een motorzaak om te laten balanceren.
 
Ik heb op m'n cb400 voor ook zo'n Conti Supertwin om liggen.
Die ligt erom sinds ik de motor heb, en ik heb er nu zo'n 15000 km mee gereden en hij is nog niet op. Prima bandje.


yep..beton dat ding, maar let niet op de bochten en nat weer, want dan kun je net zo goed in Thialf op de ijsvloer gaan rijden.. :P
 
Waarom niet gewoon een bt45 voorop? Combineert iig mooi met die bt45 achter... :?

Geen idee eigenlijk. Ik wist niet dat Bridgestone ook BT45 voorbanden voor een 400F had.
Zou mij ook een logischer combinatie lijken.

Ik heb destijds aangegeven dat ik graag een BT45 achter wilde omdat ik daar (jawel, op MF) goede berichten over had gehoord; dus dat leek me wel wat.
Ik heb het toen niet specifiek over de voorband gehad.

Is er nog een nadere/verdere aanduiding voor de voorband uit de BT45-familie die op een CB400F past?
 
yep..beton dat ding, maar let niet op de bochten en nat weer, want dan kun je net zo goed in Thialf op de ijsvloer gaan rijden.. :P
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, en heb toch de hele winter doorgereden. Met droog weer kan ik toch wel vrij fluks de bocht om met dat ding, mat nat weer doe ik dat zowiezo niet.
 
Hmmm ... Bridgestone geeft zelf een TT L 303 als voorband en een BT 45 als acherband op.

Wat zijn je wielmaten :?
 
3 inch brede (smalle) voorband dus.
dat is in moderne maten 75h18 (of een andere letter)
zo smal zal je niet iets vinden, dat zal wel 90h18 worden.
zelf had ik altijd 110h18 op mijn 400four liggen, stuurt ook goed.
die conti zou ik niet doen, te hard en tekort grip.
een 400four stuurt als een scheermes (hij zwabbert alleen) die moet je niet verpesten met zo'n band.
ik ben gek van avOn venom maar dunlop zal ook niet verkeerd zijn.
fantastisch voor het sturen zijn metzelers me33/me66, die slijten jammergenoeg wel wat vlotjes.
 
3 inch brede (smalle) voorband dus.
dat is in moderne maten 75h18 (of een andere letter)
zo smal zal je niet iets vinden, dat zal wel 90h18 worden.
zelf had ik altijd 110h18 op mijn 400four liggen, stuurt ook goed.
die conti zou ik niet doen, te hard en tekort grip.
een 400four stuurt als een scheermes (hij zwabbert alleen) die moet je niet verpesten met zo'n band.
ik ben gek van avOn venom maar dunlop zal ook niet verkeerd zijn.
fantastisch voor het sturen zijn metzelers me33/me66, die slijten jammergenoeg wel wat vlotjes.


110?! Vóórop??
 
ALS ik nog even mag...
ik heb op mijn CB350F achter een BT45 en voor werd me door de dealert en de Bridgestonert een Bridgestone L303 aangeraden.
HEEEEEEERLIJKE combinatie, ziet er aan de voorkant ook nog lekker klassiek uit en stuurt haarscherp.
Kosten bij Arie Molenaar rond de 82 euri incl motage en balanceren. *D
 
Zojuist bij de motorzaak volgende info gekregen :

Bridgestone Batlax 45 90/S19 kost 86,= ex btw, als alternatief een Continental 300x18, voor 75,= incl btw.

Dat is nogal een prijsverschil.
Iemand hierzo enige ervaring met de Continental?
 
Zojuist bij de motorzaak volgende info gekregen :

Bridgestone Batlax 45 90/S19 kost 86,= ex btw, als alternatief een Continental 300x18, voor 75,= incl btw.

Dat is nogal een prijsverschil.
Iemand hierzo enige ervaring met de Continental?

11 euro op iets wat 10.000km mee gaat vind je "nogal een prijsverschil" ???
Nou ik zou gewoon 4 biertjes minder drinken en dan wist ik het wel als ik zo de positieve ervaringen over de BT45 hoor...

Ik had in den begine ook Continentals op mijn cb500....zwabber de zwabber was dat...alleen hadden ze wel die mooie klassieke look... *D
 
De zoekfunctie ook even gebruikt...
Conti komt naar voren als een keiharde band, waarmee glijden geen probleem is....
De Bridgestone BT45 wordt het dus.
Inmiddels al gevonden voor 73,50 incl. btw!
En ook nog op voorraad daarzo. Prijs is incl. omlegeen op het kale wiel.
Ik ga fff mijn wiel eruit pulken!
 
Zo, een mooie nieuwe Bridgestone 90/90-18 erom! *D :9
Nu nog wiel erin zetten, maar het regent aardig hierzo in Den Haag, dus ff wachten tot het wellicht fff droog wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan