Voorband versleten of niet?

JochenVC

Die hard MF'er
5 apr 2003
377
0
Gent, Belgie
Hey,

Heb deze middag een nieuwe achterband laten steken, op aanraden van bandenboer voorband voorlopig laten zitten.
Het is een Michelin Pilot Sport en hij zit er nu al 2 achterbanden = 7000km op.

Waar de slijtmarkers staan ziet hij er nog goed uit maar aan de rode cirkels, centraal, is het profiel zo goed als weg.
Aan vervanging toe? :?

Vertrek woensdag voor een paar dagen naar de Eiffel en hij gaat daar redelijk zwaar belast worden, weinig zin om plots te merken dat hij toch niet meer zo goed is. Qua stuurgedrag heb ik voorlopig weinig te klagen.

full

Jochen

ik heb vroeger ook en pilot gehad en ik heb er 8500km meegereden, en hij was er echt nog slechter aan toe en ik heb nooit echt grip verlies gehad maar als je in de regen gaat rijden raad ik je wel en andere aan!

Kan je het profiel niet even zelf meten. :?

Bovendien, als je bandenboer zei dat ie nog goed was dan zal het wel zo zijn anders is het de eerste die graag een band minder verkoopt ;)

Vertrouwen zit natuurlijk ook voor een groot deel tussen je oren. Als JIJ het niet meer ziet zitten dan haal je hem best eraf want JIJ gaat ermee rijden, niemand anders. En eens je het in je kop hebt dat ie niet meer goed is heb je een probleem als je dan midden in de Eifel zit.

Effe meten en uitrekenen hoeveel kms je max. gaat doen en of die er nog bijkunnen volgens jou.

Btw heb hier in de garage ook nog een achterband liggen die nog voor een paar duizend km goed is maar dat was ie niet voor de Tsjechie-Servie reis van vorige zomer. Misschien is dat een tussenoplossing. :)

Hey,

Heb deze middag een nieuwe achterband laten steken, op aanraden van bandenboer voorband voorlopig laten zitten.

Waar de slijtmarkers staan ziet hij er nog goed uit maar aan de rode cirkels, centraal, is het profiel zo goed als weg.

Vertrek woensdag voor een paar dagen naar de Eiffel en hij gaat daar redelijk zwaar belast worden, weinig zin om plots te merken dat hij toch niet meer zo goed is. Qua stuurgedrag heb ik voorlopig weinig te klagen.

(Afbeelding)

Jochen

Wat zal het stuurgedrag zijn als er een flinke regenbui valt of is gevallen?
Ik zou geen enkel risico nemen en een band monteren die wat meer profiel heeft.
Maar ja, dat ben ik....

Die Pilots slijten heel erg ongelijk af en ik denk dat deze ook aardig ver versleten is, je ziet het alleen niet op alle stukken even goed. Ik zou hem bij gelegenheid vervangen ja...

Had dezelfde onregelmatige slijtage op mijn pilot sports ook.
Niks aan de hand, bij droog weer. Als de zijkanten dan maar goed zijn. En in de Eifel heb je het middelste loopvlak amper nodig :+

Ik vind hem nieuw al "weinig" profiel hebben.

Maar ik vervang hem zeker op tijd in de winter! In de zomer als die echt op is :)

Rechtdoor in de regen heb je weinig grip nodig... Mits het echt regent :z
Zijknat heb je nog goed profiel, daar moet je het ook juist hebben.

Maarja als U twijfelt gooi d`r maar een nieuwe op! IK ben niet degene die ermee moet rijden (zonder of met minder vertrouwen)

Nieuwe monteren.

Als je deze laat zitten speelt (tijdens het rijden) ergens in je hoofd dat die band niet zo goed meer is. Je vertrouwen in de band is dan weg.

8-)

Hey,

(Afbeelding)

Jochen

jaja zeker weer laten zien dat je geen schaamranden hebt

:+

Nieuw!
Band is dus waarschijnlijk ook vierkant. Een nieuwe zal je stuureigenschappen flink verbeteren!

Terug
Bovenaan Onderaan