Voorbandje ZXR 400

Mascotte

MF veteraan
13 jun 2009
2.084
0
Haarlem
Facebook
Ik wil toch maar een ander voorbandje onder m'n zxr 400 '93 gaan gooien.
Deze rijdt in principe prima, maar toen ik gister bij een zaak langsging werd me verteld dat de vorige eigenaar met te hoge bandenspanning reed,
en zo dus de band lichtelijk verpest heeft.
Heb even zitten zoeken op banden topics, maar kon niks vinden voor de zxr.
Nu hoef ik niet een pro band te hebben, dus mag best een budget ding zijn.
Kwam deze tegen; http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=1107&m_s=1
en vroeg me af of iemand dat erop kan zetten.
En wat dat natuurlijk kost :P
Iemand een suggestie ?
 
De meeste motorzaken hanteren een standaardtarief van zo'n 25,- Euro voor montage eigen band op los wiel, gewoon even rondbellen dus.

Prima site trouwens, ben zelf ook aan het rondshoppen 8-)
 
Ik wil toch maar een ander voorbandje onder m'n zxr 400 '93 gaan gooien.
Deze rijdt in principe prima, maar toen ik gister bij een zaak langsging werd me verteld dat de vorige eigenaar met te hoge bandenspanning reed,
en zo dus de band lichtelijk verpest heeft.
Heb even zitten zoeken op banden topics, maar kon niks vinden voor de zxr.
Nu hoef ik niet een pro band te hebben, dus mag best een budget ding zijn.
Kwam deze tegen; http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=1107&m_s=1
en vroeg me af of iemand dat erop kan zetten.
En wat dat natuurlijk kost :P
Iemand een suggestie ?

ja, trek je niets aan van wat de verkoper zegt!
hij probeert je bandden te verkopen. als jij vind dat de motor goed stuurt is er geen enkel probleem.
dan rijdt je dus rustig de band op die er op zit. intussen kijk je om je heen waar je goedkoop een bandje kan aanschaffen en omleggen.
 
Dunlop 207 is opzich geen foute band, alleen wordt deze al jaren niet meer gemaakt. Waarschijnlijk dus een oude band die al wat jaren op de plank ligt.

De opvolger, de 208-serie, is zelfs al verouderd.
Daar kwam de Qualifier voor in de plaats.
En zelfs die wordt nu langzaam overgenomen door de Qualifier 2

Maar voor die prijs van de 207 kan je weinig echte miskoop doen denk ik.

:+
 
Let op: goedkoop kan duurkoop zijn!
Uit ervaring weet ik dat er aardig wat kwaliteitsvershil zit tussen verschillende merken. Kijk naar je rijgedrag, als je graag hard bochten maakt zou ik niet besparen op je banden, het kan het verschil uitmaken tussen goed een boch doorkomen en een schuiver.
 
Was in die tijd gewoon een sportband hoor. Ook toen reed heel de wereld al enorm hard door de bochten.
 
Let op: goedkoop kan duurkoop zijn!
Uit ervaring weet ik dat er aardig wat kwaliteitsvershil zit tussen verschillende merken. Kijk naar je rijgedrag, als je graag hard bochten maakt zou ik niet besparen op je banden, het kan het verschil uitmaken tussen goed een boch doorkomen en een schuiver.

:^

Niet besparen op banden is mijn advies. En dan bedoel ik dus op merk/type band, dat je de goedkoopste aanbieder zoekt kan nooit kwaad natuurlijk :9

Kies de juiste band bij je rijstijl... (geen Mich pp 2ct als je alleen een beetje rond tokkeld) en kies als het ff kan de modernste/nieuwste *D
 
Ik heb vandaag even getest op een droog stukje weg, maar het is blijkbaar onzin wat die kerel mij vertelde.
Niks aan de hand in de bochtjes.
Van de week eens een goed babbeltje houden met die kerel |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan