Voorbereiding 1000km in 24 uur

Waarom gaan mensen 4 dagen wandelen rond Nijmegen?
Zie het zo:
a> heeft zin om een stuk te rijden en vind 500km wel genoeg (incl terrasjes etc)
b>heeft zin in een pittig stuk toeren en doen 700km
c>krijgt er geen genoeg van en wil 1000km rijden.

Er is trouwens ook een site.
Beetje vreemd voorbeeld, maar goed. Ook bij wandelen zijn er mensen die ongetraind, zonder ervaring meelopen. En wat gebeurd ermee, juist. Blessures, en ze starten de volgende dag niet. Plus het zijn 4 dagen! En geen 24-uurs, afgesloten parcours!!! Geen openbare weg.

Ik begrijp je punt a-c, A is voor mij een "gewone" dag op de motor als ik alleen rijdt. C - enkel in een auto waar ik beschermd zit als ik in slaap mocht vallen. En over slaap gesproken, trusten.

P.S. Begrijp mij goed, ieder zijn ding. Gun ieder zijn plezier, en hoop dat in de gegeven tips wat bruikbaars voor een ieder zit.
En ik hoef mijzelf niet meer te bewijzen, heb ik tijdens mijn actiesporten, wedstrijden en adventurerally's genoeg gedaan.
 
@Viaantje er zijn ook weer genoeg mensen die het leven laten tijdens actiesporten, wedstrijden en adventure rally's.
Jij legt je grens daar en vind dat aanvaardbaar, en dat is je goed recht.

Er zijn 100den zo niet duizenden duurzaamheid dingetjes over heel de wereld.
Op de fiets, te voet, op e motor met de auto, enz.
Ik zie het probleem niet zo.

We zijn allemaal volwassen mensen, ik denk dat iemand die het niet zitten zich echt niet voor 1000km in gaat schrijven.
De mensen die dit wel doen die acht ik verstandig genoeg om hun grenzen te bewaken.
Het is trouwens niet aan mij om andere mensen te verdedigen of dit evenement.
Ik heb er zin in en zie er niet zo een probleem in, jij wel, even goede vrienden.. :+
 
Waarom rijden Le Mans coureurs maar maximaal zoveel stints/tijd? Maximaal 2-3 uur... Natuurlijk rijden die wat harder, maar die concentratie is makkelijker vol te houden op een circuit (waar iedereen dezelfde richting opgaat, geen verkeer, geen kleine kinderen die kunnen oversteken, verkeerslichten, fietsers, overstekende burgers...
"Wat harder"?
Ik denk dus dat je nooit naast de baan hebt gestaan bij een 24-uurs race........ :+
 
@Viaantje er zijn ook weer genoeg mensen die het leven laten tijdens actiesporten, wedstrijden en adventure rally's.
Jij legt je grens daar en vind dat aanvaardbaar, en dat is je goed recht.

Er zijn 100den zo niet duizenden duurzaamheid dingetjes over heel de wereld.
Op de fiets, te voet, op e motor met de auto, enz.
Ik zie het probleem niet zo.

We zijn allemaal volwassen mensen, ik denk dat iemand die het niet zitten zich echt niet voor 1000km in gaat schrijven.
De mensen die dit wel doen die acht ik verstandig genoeg om hun grenzen te bewaken.
Het is trouwens niet aan mij om andere mensen te verdedigen of dit evenement.
Ik heb er zin in en zie er niet zo een probleem in, jij wel, even goede vrienden.. :+
Heb er geen problemen mee, baart mij wel zorgen als men zo op de openbare weg gaat rijden.
Die adventurerally's doe je op afgebakend parcours, zit je niemand in de weg. Heb nog nooit gehoord van gewonden, of doden tijdens zo'n raid.
Enige is dat je je kunt blesseren, en daar kwets je anderen niet mee (behalve je ego).
Ongelukken op de motor, hoef je vast niet te vertellen wat er kan gebeuren (en ja, dat risico lopen we allemaal tot op zekere hoogte).
Maar goed, ik verbiedt niemand iets. Schreef al, probeer tips te geven die ik ooit heb opgedaan. Wens jullie goed weer toe, en een behouden thuiskomst.

Just my 2 cents...
 
Laatst bewerkt:
@Dani El Pintor thanks had ze al gevonden, moest allen via hier horen dat er een Facebookgroep was/is en daar die info instond.
Dat had ik (nog) nergens anders gelezen/gehoord.
Maar nogmaals geen man over boord de info is nu verspreid en heeft ook Nuenen bereikt... :+

Ik ga zondag ff het zitvleesch trainen, twijfel nog of ik de eerste lus van de 2021 versie ga rijden of gewoon zelf even een rondje van 300+ km in elkaar draai.
Denk het laatste, is het tenminste 3 juli ook het eerste stuk nog een verassing.
 
@Dani El Pintor thanks had ze al gevonden, moest allen via hier horen dat er een Facebookgroep was/is en daar die info instond.
Dat had ik (nog) nergens anders gelezen/gehoord.
Maar nogmaals geen man over boord de info is nu verspreid en heeft ook Nuenen bereikt... :+

Ik ga zondag ff het zitvleesch trainen, twijfel nog of ik de eerste lus van de 2021 versie ga rijden of gewoon zelf even een rondje van 300+ km in elkaar draai.
Denk het laatste, is het tenminste 3 juli ook het eerste stuk nog een verassing.
Maak zelf een mooie rondrit van 300 km , en laat je 3 juli verassen .
 
Ik ga zondag ff het zitvleesch trainen, twijfel nog of ik de eerste lus van de 2021 versie ga rijden of gewoon zelf even een rondje van 300+ km in elkaar draai.
Denk het laatste, is het tenminste 3 juli ook het eerste stuk nog een verrassing.
Voor een rondje 300+ hoef je echt niet te wachten tot 3 juli.
Ik heb vandaag al een rondje van 370 km gedraaid in de Achterhoek en op de Veluwe. Was een leuk ritje. :t
Alleen bij Winterwijk was er effe een stevig buitje. Terwijl ik zelf nog droog reed, zag ik ineens een paar 100m voor me, de regen 30cm vanaf de grond omhoog spatten. Tsja, daarna kreeg ook ik de volle laag. :X
Na thuiskomst, alles stond inmiddels binnen, kwam er ook nog een flinke bak water.
 
We zijn allemaal volwassen mensen, ik denk dat iemand die het niet zitten zich echt niet voor 1000km in gaat schrijven.
De mensen die dit wel doen die acht ik verstandig genoeg om hun grenzen te bewaken.
Al die bouwvakkers- en klusbussen worden bestuurd door volwassenen, toch ? Opvallend hoe ze verkeerssituaties en hun eigen vaardigheiden inschatten. Alsof ze 0 m remweg nodig hebben en er nooit iemand in hun buurt rijdt. M.a.w.: het argument "We zijn allemaal volwassen mensen" vind ik niet sterk. Er is een verschil tussen fysieke en geestelijke volwassenheid.
 
generaliseren is ook lekker volwassen

Die op de A2 tussen Nieuwegein en Den Bosch (en vise versa) rijden passen prima in het geschetste beeld......
Voordeel is, ik weet dat ze er elke dag weer zijn en ben dus alert. O-)


Topic starter: succes met de rit!
Dresden (toen het nog DDR was) - Utrecht in 1 dag incl. stortregens was achteraf niet slim... Maar ach, je bent jong en rijdt een LM1000... :]

 
Laatst bewerkt:
Al die bouwvakkers- en klusbussen worden bestuurd door volwassenen, toch ? Opvallend hoe ze verkeerssituaties en hun eigen vaardigheiden inschatten. Alsof ze 0 m remweg nodig hebben en er nooit iemand in hun buurt rijdt. M.a.w.: het argument "We zijn allemaal volwassen mensen" vind ik niet sterk. Er is een verschil tussen fysieke en geestelijke volwassenheid.
Ik denk dat je het verkeerd heb begrepen.
We hadden het over het wedstrijd element dat er volgens sommige is en het idee dat de deelnemers zich lieten opfokken tot presteren en door blijven gaan.
Daar was mijn reactie op gericht.
Ik heb geen invloed op andere weg gebruikers, niet tijdens een wandeling met mijn hond, tijdens de 5 minuten naar de supermarkt op de fiets of tijdens deze 1000km op mijn motor.
Dus ik snap je punt maar dat kan wel op elk topic, tripje, reis of tocht slaan toch??
 
Ik denk dat je het verkeerd heb begrepen.
We hadden het over het wedstrijd element dat er volgens sommige is en het idee dat de deelnemers zich lieten opfokken tot presteren en door blijven gaan.
Daar was mijn reactie op gericht.
Ik heb geen invloed op andere weg gebruikers, niet tijdens een wandeling met mijn hond, tijdens de 5 minuten naar de supermarkt op de fiets of tijdens deze 1000km op mijn motor.
Dus ik snap je punt maar dat kan wel op elk topic, tripje, reis of tocht slaan toch??
Ik begrijp het heel goed. Ten eerste snap je mijn voorbeeld niet En ten tweede bekijk jij het allemaal van 1 kant. Dat zo'n 1000km/24 uur rijder zich na 23 uur via een eenzijdig ongeval te pleuris rijdt is niet erg. Dat is het "ingecalculeerde risico dat hij neemt. Maar diezelfde 1000km/24 uur rijder is ook die andere weggebruiker die jou van je fietsje pleurt omdat ie net even wat minder wakker was..... na 950km23 uur rijden....
 
Er is uiteraard wel een wedstrijdelement, namelijk: "ik ga bewijzen dat ik 24 uur wakker kan blijven terwijl ik 1000 kilometer op een motor rijd."
Een fatale combinatie, gebaseerd op kroegpraat.
 
Ik heb er in het bericht van TS blijkbaar overheen gelezen dat hij vroeg om uit te leggen hoe onverantwoord het is, wat de risico's zijn en wat de rijstijl van de gemiddelde bouwvakker is, en ik maar denken dat hij tips vroeg. Ik zal volgende keer iets beter lezen.

Hebben we niet allemaal wel eens risico genomen of grenzen opgezocht zonder dat dit echt nodig was? Gewoon omdat het leuk is en omdat het kan? Voor bijna alles wat het leven leuk maakt zijn genoeg redenen te verzinnen om het niet te doen, maar dan is er toch geen zak aan? Ik heb genoeg dingen op een motor gedaan waarbij ik me achteraf wel eens afvroeg of dat wel zo handig was. Een beetje uitdaging moet kunnen hoor, zolang je maar bewust bent van de eventuele gevolgen. En anders koop je een pot geraniums en ga je er achter zitten tot je dood bent.
 
Laatst bewerkt:
Hebben we niet allemaal wel eens risico genomen of grenzen opgezocht zonder dat dit echt nodig was?
Je bedoelt bijvoorbeeld nét dat ene glaasje wijn te veel hebben gedronken, voordat je de auto in stapt?

Niemand hoeft zich hier roomser voor te doen dan de paus, maar dat 24 uur achter elkaar op de motor rijden een verhoogd risico met zich meebrengt lijkt mij evident.

@Deputy Duc , zonder een waardeoordeel te vellen (op de persoon):

Wat vind jij als politieagent van de situatie waarin een motorrijder zich bevindt bij zo'n rit?
 
Dat je wakker gehouden moet worden door liters redbull in te nemen lijkt mij ongezond......
Dat je überhaupt al red bull drinkt :r als ik dat al nodig zou hebben om iets neer te zetten , zou ik stoppen
 
Dat je überhaupt al red bull drinkt :r als ik dat al nodig zou hebben om iets neer te zetten , zou ik stoppen
Stoppen met motorrijden, voorlopig niet maar ik merk wel dat mijn dagafstanden steeds minder worden. Zadel vd VFR is na 2 uurtjes rijden niet comfortabel meer en ik te beroerd om een andere erop te zetten.
 
Stoppen met motorrijden, voorlopig niet maar ik merk wel dat mijn dagafstanden steeds minder worden. Zadel vd VFR is na 2 uurtjes rijden niet comfortabel meer en ik te beroerd om een andere erop te zetten.
Als de lol er maar is ,dat afstanden gebeuren is vaak 1grote piemel show ,ik heb er niets mee
 
Als de lol er maar is ,dat afstanden gebeuren is vaak 1grote piemel show ,ik heb er niets mee
Ze gaan hun gang maar, hun plezier toch.

Ik ben ook ooit samen met mijn vriendin vanuit Grenoble op de motor vertrokken en in een keer teruggereden naar huis. Thuis aangekomen en gelijk samen naar bed gegaan.....mijn ouders vonden het prima.... _O-
 
Je bedoelt bijvoorbeeld nét dat ene glaasje wijn te veel hebben gedronken, voordat je de auto in stapt?



Wat vind jij als politieagent van de situatie waarin een motorrijder zich bevindt bij zo'n rit?
Een glaasje "drank" ophebben en dan aan het verkeer deelnemen (op de motor of in de auto/vrachtwaggel), noem ik geen grenzen opzoeken.
Maar totaal stupide gedrag. :(
Met drank op stap je niet in/op!!!

Hoeft een agent zich niet eens mee te bemoeien :-)

P.S. Mensen met slaaptekort of concentratieverlies hebben vaak dezelfde reacties in het verkeer! Net als slaapdronken zijn, je bent afwezig, niet alert, geen reactiesnelheid. Kortom, niet geschikt om aan het verkeer deel te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan