Voorbereiding 2-weekse vakantie Noord-Engeland

kan iemand overigens even de topictitel veranderen naar Schotland?

Het was eerst Noord-Engeland en Schotland, maar de tt was al vol met Noord-Engeland alleen al :)

Spider? :)

ik denk dat je dat bedoelt Tamiya? :)
 
kan iemand overigens even de topictitel veranderen naar Schotland?

Het was eerst Noord-Engeland en Schotland, maar de tt was al vol met Noord-Engeland alleen al :)

Spider? :)

ik denk dat je dat bedoelt Tamiya? :)


nee, Mailman en ik wonen in schotland, als er iets schots op het forum komt is het altijd een kwestie van tijd tot hij langs komt _O-
 
ah, meevaller _O- :)

*zucht*

ik wil ook naar de Uk verhuizen... later, als ik groot ben..

Lake District bijvoorbeeld...
 
2 tips, als je naar pitlochry gaat, moet je zeker bij queens view gaan kijken (de B8019 volgen en je komt er langs)
en als je naar edinburgh gaat ZEKER een horrortocht meelopen, wij hebben er in de diverse jaren verschillende gedaan en vonden de http://www.witcherytours.com/tours.html?id=dC74RpqV (murder & mystery tour) de beste.
Nog een derde tip, als je het leuk vind "wilde" rendieren te zien en voederen, dat kan in Aviemore, zo'n 30 km van Inverness.
 
Nog een misschien belangrijke tip: Neem iets mee dat je over je motor kan gooien als ze hem vastmaken op de boot. Je motor word namelijk zo vastgemaakt dat ze de boot op z'n kop kunnen houden zonder dat je motor 1 mm verschuift. Blijf er ook effe bij totdat hij vast staat, kan je misschien nog een krasje voorkomen ;) .

En rij vooral heel rustig de boot op en af, en wees er op bedacht dat het erg glad kan zijn op het parkeerdek. Ik heb zelf een lelijke schuiver zien gebeuren :X ( effe gas geven omdat het zo mooi klinkt in een holle ruimte |( ).

Een fijne vakantie !! :]
 
Hoi,

Ik wilde nog even toevoegen dat Zuid Schotland dodelijk saai is, pas op / boven de lijn Glasgow-Edinburgh wordt het leuk qua landschap. Berwick on Tweed is wel okee, maar saaie omgeving. In Edinburgh vond ik het heel leuk om de Edinburgh Dungeon te bezoeken, een gave combinatie van museum en theater die je kennis laat maken met het donkere verleden van de stad en omgeving. In York schijn je ook een "Dungeon" te hebben.

Oban vond ik een erg leuk stadje in een prachtige omgeving. Eigen whisky distilleerderij, is te bezoeken. Je kunt er ook met de locals naar de bioscoop gaan, ze hebben maar liefst één zaal, volledig tartan aangekleed. Niet ver van Oban ligt de vallei Glen Coe, dit is echt een MUST en liefst meerdere keren. Je kijkt je ogen uit, heel spectaculair.

Skye vond ik zelf ook bijzonder mooi, maar dat is wel een omweg en als je pech hebt (zoals wij) zit je ongeveer je hele bezoek in de regen of de mist. Het blijft daar nogal hangen namelijk. Portree op Skye is ook een leuk stadje, maar stelt niet veel voor, zes huizen en wat schapen. En een pub.

Als je er van houdt, dan is het ook enorm leuk om Doune Castle te bezoeken, ligt denk ik vaaglijk bij Pitlochry in de buurt. Dit is het kasteel waar grote delen van Monty Python and the Holy Grail zijn opgenomen en daarom een feest van herkenning. De eigenaar heeft een set halve kokosnoten klaarliggen voor mensen die er een rondje omheen willen galopperen.

Inverness is een gezellig stadje waar je goed een dag door kunt brengen. De weg om Loch Ness is een beetje saai vergeleken met andere weggetjes in Schotland maar moet je toch gedaan hebben.

Als je in de Speyside terecht komt, bijvoorbeeld Dufftown, zit je altijd wel op loopafstand van een distilleerderij, ook leuk om te bezoeken. Die van Glenfiddich raad ik wel aan, want daar hoef je geen entree te betalen EN je krijgt een glas Glenfiddich toe! Hoezee.

Veel plezier en kijk uit voor de midges (heeeel goed dat je niet gaat kamperen...)

Groet
Kim
 
hull is een erg leuke stad om heen te gaan, dat ben ik met "dingetje" eens,

langs de kust is vaak leuk om te rijden, veel dorpjes en leuke plaatsen ZOMERS, in het voorjaar is alles daar zo dood, dan hoef je die moeite niet te doen :X

verder kan ik je niet veel over daarboven vertellen, wij blijven vaak onder de humber river :P

wat ik je wel kan aanraden voor een andere vakantie is isle of man,

wat een geweldig eiland :}

Gr. Steven
 
[me="Tamiya"]wil er nog even aan toevoegen dat wat hier geschreven wordt meningen zijn, sommige onbegrijpelijk :X [/me]

Oja, das ook weer een mening natuurlijk.
 
[me="Tamiya"]wil er nog even aan toevoegen dat wat hier geschreven wordt meningen zijn, sommige onbegrijpelijk :X [/me]

Oja, das ook weer een mening natuurlijk.



:^ Als je dan bijvoorbeeld leest:

k wilde nog even toevoegen dat Zuid Schotland dodelijk saai is, pas op / boven de lijn Glasgow-Edinburgh wordt het leuk qua landschap. Berwick on Tweed is wel okee, maar saaie omgeving.

Zeker ook 1 keertje naar Schotland gereden en dan alleen maar de A1 gepakt :? De Borders zijn schitterend (simpelste route: pak A696 dan A68) en Dumfries & Galloway en Ayrshire aan de westkust vinden veel mensen nog mooier (en afwisselender, en fantastische motorwegen!) dan de Highlands ;)
 
Hoop dat dat er nog een stuk meer worden, heb ik ook eens een MF meeting *O* :P

Misschien wil ik wel een paar daagjes (weekend) meerijden als dat uitkomt :)

mail me anders even op mijn mail in het profiel hier :)

ik stuur regelmatig mailtjes naar de geinteresseerden met de vorderingen en wat ideeen, ik kan je wel aan dat lijstje toevoegen, zodat je misschien wat in kan brengen en dat we samen nog een eindje kunnen broemmen :]
 
2 tips, als je naar pitlochry gaat, moet je zeker bij queens view gaan kijken (de B8019 volgen en je komt er langs)
Aviemore~[/url], zo'n 30 km van Inverness.

full


Mooi he... *D
 
Hey!?

Ben zelf ook aan het kijken om volgend zomer naar Schotland te gaan.
Inderdaad via NewCastle.
Ik zat me te bedenken om daar eerst die muur van hadrianus te bekijken om vervolgens naar edinburgh te gaan (schijnt een mooie stad te zijn). Daarna naar de highlands en lochness en ga zo maar door. Ik hoorde iets van een Whiskey trail (ga je langs allerlei stokerijen) lijkt me ook wel mooi om eens te proberen.
Voordeel van zo'n Whiskey trail is dat er veel logies zijn (zimmerfrei zeg maar). Ik las ergens anders al dat dat dus helemaal geen probleem hoeft te zijn. Er zijn mensen die daar helemaal niets reserveren, maar dat is misschien afhankelijk van met hoeveel personen je gaat.
Trouwens als je eind mei/begin jullie gaat is een bezoekje aan Isle Man misschien een aanrader?!
Dan zijn daar de races geloof ik (en hoe mooi is dat!)

Groet,
Mkampie
 
Hey!?

Ben zelf ook aan het kijken om volgend zomer naar Schotland te gaan.
Inderdaad via NewCastle.
Ik zat me te bedenken om daar eerst die muur van hadrianus te bekijken om vervolgens naar edinburgh te gaan (schijnt een mooie stad te zijn). Daarna naar de highlands en lochness en ga zo maar door. Ik hoorde iets van een Whiskey trail (ga je langs allerlei stokerijen) lijkt me ook wel mooi om eens te proberen.
Voordeel van zo'n Whiskey trail is dat er veel logies zijn (zimmerfrei zeg maar). Ik las ergens anders al dat dat dus helemaal geen probleem hoeft te zijn. Er zijn mensen die daar helemaal niets reserveren, maar dat is misschien afhankelijk van met hoeveel personen je gaat.
Trouwens als je eind mei/begin jullie gaat is een bezoekje aan Isle Man misschien een aanrader?!
Dan zijn daar de races geloof ik (en hoe mooi is dat!)

Groet,
Mkampie

het zoeken van een verblijfplaats is idd niet helemaal moeilijk.

toch houden we de optie open om de inns te pre-booken, omdat we toch wel zonder bagage willen rijden enkele dagen.

eind mei begin juli? we zitten met Nickman die nog stages heeft tot half juli, dus even afwachten wanneer we gaan :)

Ik heb alle data nog vrij, dus kan kiezen.. ik houd van mijn werkgever :+
 
:^ Als je dan bijvoorbeeld leest:Zeker ook 1 keertje naar Schotland gereden en dan alleen maar de A1 gepakt :? De Borders zijn schitterend (simpelste route: pak A696 dan A68) en Dumfries & Galloway en Ayrshire aan de westkust vinden veel mensen nog mooier (en afwisselender, en fantastische motorwegen!) dan de Highlands ;)

Nou nee, ik ben er meerdere malen geweest, maar ik vind dat als je de Highlands hebt gezien, zuid-schotland een saai, plat gebied is met weinig bezienswaardigheden. Ik heb het redelijk uitgebreid bezocht en ik denk dat bij Lockerbie dat vliegtuig uit verveling naar beneden is gekomen. Voor het standaard Engelse houtwallen en netjes bijgehouden tuintjes landschap kun je beter naar Devon gaan. Persoonlijk vind ik het ruige desolate landschap van de Highlands en de Yorkshire Dales en Snowdonia mooier. Overigens vond ik Dumfries wel gezellig, en aan de andere kant Berwick on Tweed en Holy Island. En ik moet ook zeggen dat ik er met het koekblik (Impreza GT) was. En het is maar een mening.

Groet,
Kim
 
Terug
Bovenaan Onderaan