Voorbereiding 2-weekse vakantie Noord-Engeland

Faithy

MF veteraan
3 feb 2006
30.323
13
Hai!

Ja, ik ga dus volgende zomer/volgend voorjaar naar Engeland/Schotland per Van Newcastle tot ongeveer Inverness via Oban en Berwick upon Tweed en dat in een rondje.

Mijn plan is om twee weken te gaan rijden: dag rijden, dag omgeving genieten.
In verband met bagage ed. gaat mijn voorkeur uit naar hostelletjes/jeugdherbergen, zodat je geen tent ed. mee hoeft te slepen, daarbij ben ik persoonlijk niet zo'n campeertype ;)

Nu heb ik aardig wat reisgidsen met autoroutes en overnachtingsplaatsen, maar geen hostellen: alleen lodges en vrij dure Inn's. (oh en campings)

Nu zal het mij zeer verbazen als ik de eerste hier ben die een dergelijke vakantie wil plannen, en is mijn vraag: heeft iemand boeken(tips) voor mij (te leen)?

Ik ben op zoek naar duidelijke boeken met hostellen/jeugdherbergen en motorroutes.

Ben zelf in het bezit van de geweldige Roadatlas, dus als mensen een route in Word hebben staan kan ik die zelf aflezen.

De plaatsen die ik graag aan wil doen zijn: Newcastle, York, Penrith, Edinburgh, Pitlochry, Glasgow. En veul daartussen.

Tips zijn dus welkom :)

Ik wil ongeveer in mei/begin juni gaan overigens :) dan kan het weer allerzins meevallen namelijk ;) :+
 
Laatst bewerkt:
overigens ga ik ook een weblog/site aanmaken met route, vordering etc. :) speciale dingen in de aan te doene steden/dorpen :) :Y

Zal vandaag eens een opzetje maken :)
 
leuk, maar iritant hoor dat links rijden...vooral op de rotondes :Y
als je toch naar new castle gaat zou ik zeker niet vergeten om Hull te bezoeken, hartstikke leuk.
met welke ferrie ga je?

oh ja, wat betreft de overnachtingen..je kunt ook zoeken op bed en breakfast. :W
 
ik was van plan gewoon de ScandinaviaN Seaways te nemen van IJmuiden naar Newcastle upon Tyne :) :Y goede ervaringen mee :)

Hull is ook zeker erg leuk :) maar is dan ook weer een eindje naar beneden :) dus moet even kijken of dat in de tocht past :)
 
je kan ook met p&o vanaf europoort met de nachtboot.
word je de hele avond entertaint aan boord hartstikke leuk.
dan kom je 'sochtends aan in hull.
van daar is het maar een klein stukkie zakken naar new castle hoor.
maar als je echt wil feesten moet je ff 2 uurtjes doorsteken naar blackpool.
lijkt het loret van engeland wel...was echt vet daar.

...ik mag die engelsen wel
 
P&O is ook prima, maar gaat via Hull idd :)

En Newcastle ligt nog steeds boven Hull ;) :+

En Blackpool vond ik zooooooo afgrijselijk! *D bah! :D geef mij maar schattige dorpjes met leuke pubjes enzo :+
 
P&O is ook prima, maar gaat via Hull idd :)

En Newcastle ligt nog steeds boven Hull ;) :+

En Blackpool vond ik zooooooo afgrijselijk! *D bah! :D geef mij maar schattige dorpjes met leuke pubjes enzo :+


je hebt gelijk...had de kaart op z'n kop 8-)

maar blackpool was wel kicke hoor....honderden lekkere meiden met veeeeeeels te korte rokjes, naaldhakken en geen jassen aan in de rij wachtend om een discotheek binnen te komen...was eind novenber..if you catch my drift.. :9~ :9~ _O- :+ ...
leuke site trouwens :)
 
Effe een tippie.
Je hebt het over noord Engeland, maar ik zie veel Schotse plaatsnamen staan. Een Schot voelt zich beledigd als je over Engeland spreekt als je Schotland bedoelt. Voor ons is het 1 pot nat, voor hun niet. Kijk daar wel een beetje mee uit. Maak niet de fout die mijn schoonvader maakte. Opmerking tegen een rasechte Schot midden in de Highlands: "Wat is het hier bij jullie in Engeland toch mooi".
 
oh, dat zal me niet gebeuren hoor ;) ken de geschiedenis etc. ;)

zal de OP even veranderen :)
 
Effe een tippie.
Je hebt het over noord Engeland, maar ik zie veel Schotse plaatsnamen staan. Een Schot voelt zich beledigd als je over Engeland spreekt als je Schotland bedoelt. Voor ons is het 1 pot nat, voor hun niet. Kijk daar wel een beetje mee uit. Maak niet de fout die mijn schoonvader maakte. Opmerking tegen een rasechte Schot midden in de Highlands: "Wat is het hier bij jullie in Engeland toch mooi".
:^ en voor het laatste gedeelte: _O-
 
Misschien niet geheel onbelangrijk, maar ik heb begrepen, ik las het vandaag in een motor-tijdschrift, dat er nogal een insecten-overvloed is in Noord-Engeland :Y
En niet altijd van die kleintjes :N Vooral grote vliegende kevers zijn niet erg prettig om tegen je gezicht te krijgen als je vizier openstaat :N
En natuurlijk dat je ruitje/motor(pak) ook onder de beestjes zit :Y

Dus misschien een handige tip om (vochtige) doekjes/glassex oid mee te nemen voor het reinigen, en tijdens het rijden zoveel mogelijk je vizier dicht te houden :Y


Weet niet of het allemaal klopt, maar ik zeg het maar even :)
 
Misschien niet geheel onbelangrijk, maar ik heb begrepen, ik las het vandaag in een motor-tijdschrift, dat er nogal een insecten-overvloed is in Noord-Engeland :Y
En niet altijd van die kleintjes :N Vooral grote vliegende kevers zijn niet erg prettig om tegen je gezicht te krijgen als je vizier openstaat :N
En natuurlijk dat je ruitje/motor(pak) ook onder de beestjes zit :Y

Dus misschien een handige tip om (vochtige) doekjes/glassex oid mee te nemen voor het reinigen, en tijdens het rijden zoveel mogelijk je vizier dicht te houden :Y


Weet niet of het allemaal klopt, maar ik zeg het maar even :)


Ach, water zat daar in schotland, die dingen regenen wel van je visier af! :P
 
ik mag bijna afrijden, en ik heb er alle vetrouwen in dat ik voor het einde van dit jaar in bezit ben van extra stempel en motor :Y :)

Heb vakanties nu al zo lang uitgesteld, ben in geen 5 jaar op vakantie geweest, dus heb nu zoiets van: dit gaat gewoon door! B| :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan