voorbereiding op verbouwing

Maasduivel

Die hard MF'er
4 mrt 2004
386
1
Aan de Maas
hey zotte Hollanders ;)

met al jullie topics over verbouwen en sleutelen,heb ik zelf ook kriebels gekregen :P
bla bla bla honda CB 750 KZ van '81
ik ga er nog niet direkt an beginnen ,maar wil me voorbereiden op de koudere dagen ,en dat zo midden in een warme zomer
wat is nu de bedoeling :+
heb van die kortere achterveren van bij de Louis,ff gepast en nu wil ik eigenlijk mijn voorvork anders O-)
yep langer en andere hoek })
heb al begrepen dat ik op verschillende manieren kan te werk gaan
één nieuwe binnepoten steken (of hoe noem je dat)die langer zijn
of van dezelfde diameter als de binnepoten een verlengstuk laten draaien(bvb de afstand tussen de kroonplaten verlengen)
maar is dat wel veilig genoeg?
of een geheel andere vork kopen ;( te duur vind ik
heeft er iemand een mal of vb van kroonplaten,waarbij de vork iets dezelfde of een andere hoek krijgt of hoe kroonplaten te maken
misschien heeft wel iemand iets liggen voor een aardig prijsje
zadel stuur e.d komen ook nog aan de beurt :9~
allé help deze Belg eens op gang 8-)
 
Gewoon een goede lange shopper vork op de 2e hands markt zoeken en die erin zetten. Wel even overhalen voor plaatsing natuurlijk.

Heeft Roukama niets?
 
hoop dat de foto erbij zit
zo heb ik hem gekocht
met die andere veren eronder zakt hij een 6 cm achter

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/111427/188943e96817cccc1040390d01749644 (cb 750 kz.JPG)​
 
full

kijk wat makkelijker ;)


hoop dat de foto erbij zit
zo heb ik hem gekocht
met die andere veren eronder zakt hij een 6 cm achter
6 cm is veel...kijk uit dat je band "vrij" blijft bij max inveren.
 
heb ze eronder gehad en lukt goed met die 6 cm
wel ook zo hard mogelijk gezet
juist voor wil ik dan iets meer hebben of anders :9
 
Gewoon een goede lange shopper vork op de 2e hands markt zoeken en die erin zetten. Wel even overhalen voor plaatsing natuurlijk.

Heeft Roukama niets?

tja als je weet of die 2de hands gaat passen ,weet niet direkt hoe ik dat zo kan zien
en Roukama is toch al een heel eind rijden uit Limburg
heb al een paar keer een mail gestuurd op een 2de hands site,maar noppes
of gewoon geen antwoord,of ze wisten ook niet hoe ze me konden helpen
daarom was ik aan het denken om de bestaande te verlengen ,indien dit veilig is
en proberen met hulp van derde andere kroonplaten te maken
maar dat is niet eenvoudig denk ik
daarom mijn oproep,denk dat er toch wel al meerderen met zo iets zijn bezig geweest
of kopen jullie alles kant en klaar
 
..hmm da's nou jammer, had een voorvork staan met wiel 15 centimeter langer: verkocht voor 75 euro maar ik zie best vaak een gelijkwaardig setje te koop staan op marktplaats ! alleen de buitenpoten omwisselen en er zo inzetten. .. hoe lang moeten de binnenpoten zijn ??
 
..hmm da's nou jammer, had een voorvork staan met wiel 15 centimeter langer: verkocht voor 75 euro maar ik zie best vaak een gelijkwaardig setje te koop staan op marktplaats ! alleen de buitenpoten omwisselen en er zo inzetten. .. hoe lang moeten de binnenpoten zijn ??

aaaaaaa jammer
de maat van de binnepoten :?
heb niet specefiek een bepaalde lengte voor ogen
zou eigenlijk die wat er nu inzitten eens moeten opmeten
sommigen weten wellicht uit ervaring hoe lang die zijn
ben gewoon aan het kijken voor iets langer en anders
 
aaaaaaa jammer
de maat van de binnepoten :?
heb niet specefiek een bepaalde lengte voor ogen
zou eigenlijk die wat er nu inzitten eens moeten opmeten
sommigen weten wellicht uit ervaring hoe lang die zijn
ben gewoon aan het kijken voor iets langer en anders
Bel gewoon even met Raukama..@ idd langere buitenpoten is de snelste oplossing.

In buurt van eindhoven zit ook ergens een honda sloop...weet o.a. Roestendoenze wel waar. Mail hem even anders.
 
Laatst bewerkt:
:?
Zoals...????Leuk als je t leuk vind om te versjopperen, maar ik vind 'm zo veel'ste mooi om 'm te verbouwen ???? Ziet er goed uit, had m maar mooi zo gelaten :X :X
in je titel trouwens wel ff een sgrijvvoudje verbouwd ;)

is op dit moment nog steeds gelijk op de foto
alles is er terug op en aan gezet
en ja verbouwen is een kwestie van smaak
thx voor het verbouwen van de titel,had anders niets gedronken :+
heb ook al gedacht ik laat hem zo in deze staat(opgeknapt dan wel)
en koop een tweede om te verbouwen,maar vind géén meer aan die prijs :X
 
Wat die voorvork betreft: ik heb in mijn poging de XS om te bouwen naar een fatsoenlijke choppert een crossvoorvork d'r gesmurfd.
Een XL 500 dingesten om precies te zijn,de rest bleef gelijk.
Dit had een klein nadeeltje tot gevolg: het frame komt wat achterover te staan,idem blok,dus let op je olieniveau..... ;)
 
dat is juist van die olie
maar samen met de voorvork wil ik de kroonplaten ook veranderen
beetje een andere hoek aanbrengen
dus (denk ik)een langere voorvork en andere platen
heb dan verschillende opties
is er ergens een site waar ik bvb kan kijken wat langere binnepoten kosten
het verlengen van de bestaande,door bussen te draaien,veiligheid :?
of een volledige vork op de kop tikken (indien de prijs het toelaat :) )
natuurlijk wil ik dan nog de kroonplaten (balhoofdplaten of hoe men het noemt)ook veranderen ,beetje andere hoek,zelfde vraag hoe wat waar wie
ja ik weet klinkt misschien niet gemakkelijk ,maar moet alles een beetje binnen een bepaald budget houden door omstandigheden :P

ps,Belgen mochten ook reageren hoor :+
 
Voor langere binnenpoten zul je toch moeten gaan bellen denk ik. Bij roukama (www.motorsloop.nl) staan in elk geval geen prijzen on line.
Ik rijd zelf met 10cm lange rvs bussen rond, maar dat is een duur geintje als je zelf niet over een (kennis met een) draaibank kunt beschikken.
Sterkte is geen probleem, zorg wel voor solide balhoofdplaten. Ik gebruik 4cm dik massief aluminium, ongeveer 6 graden onderuit. Zaten bij de motor toen ik die kocht. Als je echt op zeker wil spelen met bussen, schuif er dan een buis omheen. ca. 5mm wanddikte en netjes passend tussen de balhoofdplaten. Het resultaat is dan sterker dan de orginele vork. Hier ben ik momenteel nog aan bezig.

Bij mijn CB750 (1975) Heb ik ook de veren van louis achterop, ik heb hiervoor het achterspatbord ca. 10cm opgetild.

Het resultaat van kortere veren achter, 10cm langere voorpoten en de vork verder onderuit is dat de motor nauwelijks achterover is gaan hangen, maar wel een stuk lager bij de grond.

Zorg wel voor een lekker breed stuur want je motor wil alleen nog maar rechtuit na die ingrepen aan je vork.

Tom

bob1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan