Voordeel aparte remleidingen t.o.v. splitsing

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Wat is precies het voordeel van 2 aparte remleidingen vanaf de rempomp ten opzichte van één remleiding die halverwege gesplitst wordt?
Dit omdat ik een Brembo radiale rempomp heb gekocht en nu neem ik uiteraard ook stalen remleidingen op m'n R6.

Nu heeft de R6 al 2 aparte remleidingen vanaf de rempomp en dat schijnt ook beter te zijn. Dus dat wil ik met de stalen remleidingen ook. Maar wat ik me wel afvraag is, waarom is dit beter? (misschien omdat er minder verbindingen zijn en de kans op een defect daarmee kleiner wordt?)

Meteen ff een foto van de rempomp en de drukschakelaar:

full


(De drukschakelaar komt op één van de remklauwen aangezien die te kort is voor montage op de rempomp met 2 banjo's).
 
Voordeel is dus dat je 2 leidingen nodig hebt, ipv vaak 3, wat dus 2 banjo's scheelt.
Ontluchten is veel makkelijker, en dus ook het vulllen..
sja.. en ik vind het persoonlijk gewoon een makkelijke, mooie oplossing :)
 
Waar hébben we het over......

Heel simpel: je mag het allemaal zelf bepalen.
Bij vrijwel iedere leverancier is de 2-lijns uitvoering de goedkoopste, lijkt me ook logisch, scheelt een leiding en wat materiaal. Daarom heb ik die gekozen, waarom 20/30 Euro meer betalen voor in feite hetzelfde? Daar kwamen nog wat kleine voordeeltjes bij, zoals makkelijker ontluchten, minder onderdelen en mogelijk iets veiliger (in theorie).
Iedereen die dat niet vindt mag er van mijn part een 20-lijns systeem opzetten......
Einde discussie toch?
 
Ik zou die drukschakelaar er niet tussen zetten!

Ik had er een op mn achterrem, origineel remlicht en juist gezekerd, alleen mn pedaal bleef ff hangen en remlicht dus aanstaan. De drukschakelaar is toen doorgesmolten en toen probeerde te remmen kwam er alleen een straaltje remvloeistof uit...
gelukkig was het mn achterrem maar beetje jammer als dat je voorrem is....

Ik zou er echt nooit meer een tussen willen hebben!

Denk dat je beter ff iets met een drukschakelaartje ergens op gan fabriceren.

Suc6
Tijs
 
is dat zo??

bij een 2 leiding systeem heb je 4 knelkoppelingen nodig.

Bij mijn motor 1=>2 leidingen zitten ook 4 knelkoppelingen (2 aan de remtangen, 1 T-stuk, en 1 aan de rempomp)

prijs maakte bij hop trouwens ook niets uit.

oftewel een hoop gezever om niets

remsysteem met twee leidingen -> 4 banjo's

remsysteem met drie leidingen -> 6 banjo's


verschil: 1 leiding en 2 banjo's; weinig gezever enkel logica :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan