Voordeel van een ander spruitstuk?

R6’er

Rookie
7 apr 2020
10
1
ik heb op verschillende sites gezocht, maar kon niet echt vinden wat nou precies het voordeel is van een full exhaust system, dus met ander spruitstuk en slip-on in vergelijking met origineel, of alleen een andere demper. Over auto’s kun je dit wel vinden, maar niet echt specifiek motoren. Het lijkt me logisch dat je harder geluid produceert, maar ook even inhoudelijk: wat doet dit precies met het vermogen en koppel? Hoe komt dat? En zitten er ook nadelen aan als je dit wilt? Is opnieuw afstellen nodig na een ingreep als dit?

zelf heb ik een R6 uit 2005 en heb ik nu alleen een Akrapovic einddemper, maar zit ik erover na te denken om toch een full system te nemen. Kost toch al gauw zo’n 800,- euro om dit te laten doen, dus ik ben echt benieuwd naar de antwoorden!
 
Legio topics.

In kort.

Meer top end power.
Minder low doorgaans.
Meer herrie.
Afstellen
Lichter van gewicht.

En bij een ding uit 2005 (youngtimertje) is de kans op breken tapenden en of moeren uit je kop aanwezig zonder enige kennis van sleutelen.
 
Ik was ook niet van plan om dit zelf te doen, maar professioneel te laten uitvoeren.
Ik vind het vermogen meer dan voldoende, maar qua geluid mag het van mij wel wat meer en ik ben gewoon benieuwd naar de prestatie-upgrades.
 
Terug
Bovenaan Onderaan