voordelen na delen superbikestuur?

rxsg 1100

MF'er
4 mei 2004
139
0
zaanstad
ik vroeg me af welke mensen met zo n stuur rijden?
hoe rijd het beter dan met clip ons?
hoe stuurt het in de bocht? graag wat ervaringen hier over
zit te denken om het erop te zetten namelijk. m.v.g.
 
ik vroeg me af welke mensen met zo n stuur rijden?
hoe rijd het beter dan met clip ons?
hoe stuurt het in de bocht? graag wat ervaringen hier over
zit te denken om het erop te zetten namelijk. m.v.g.
ik rij op mijn 92er gsxr met superbike stuur ,zit wel iets rechter en dat bevalt mij wel. kwa sturen weet ik het niet echt,ik heb de clip-ons er nooit zelf op gehad.
mijn gsxr is naked,is jouer nog met kuip ??
 
heb op mijn zzr1100 een zelgemaakt stuur gezet(recht 90 cm, aan de eindjes een beetje gebogen) en heb hiervoor met de clip-ons gereden, heb nu het idee dat ik meer controle heb over de motor. het hefboom effect (langere stang) scheelt met het sturen want het gaat minder zwaar. en bij weellies bij het neerkomen van je voorwiel, heb je meer controle. :Y
 
ik heb op mijn cb1 ook een sb stuur zitten je steunt niet meer op je polsen wat je bij clipons wel heb je hebt meer controle (beetje als een crosser) en je vangt wel meer windt bij hogere snelheden.
 
ik vind het beter rijden,wel wat meer wind idd en het gevoel van wat meer controle.
wel moet je voor sportief bochten nemen veel meer gaan verzitten om een goede "race"houding te hebben.
 
Voordeel is dat je minder krampachtig op de motor zit en dat je er wat meer over te vertellen hebt.
Nog een groot voordeel is dat je meer wind vangt waardoor je tevereden bent met lagere snelheden.
Een nadeel is dat je misschien een stukje van de bovenkant van de kuip af moet zagen omdat er anders je stuur tegenaan komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan