Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Het probleem is ook niet dat er geen circuits in de buurt zijn. Het probleem is alleen dat zij willen dat de overheid maar moet zorgen dat zij hun hobby kunnen bekostigen. Zelf vinden ze het niet waard om €250 te betalen voor een circuitdag, dus moet de overheid maar zorgen dat het voor niks/weinig kan. Op die manier kunnen ze voor zichzelf het aso-gedrag goedpraten, waar ze juist de dijkbewoners van verwijten.

Raar verhaal...
 
Laatst bewerkt:
dus..ff voorbereiden briefje maken met adres "hier moet ik zijn meneer agent"

Het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990) omschrijft bestemmingsverkeer als volgt:
"bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen;"

Dit houdt in dat er sprake is van bestemmingsverkeer als je dient te reizen naar één van de percelen die gelegen zijn aan of in de nabijheid van de weg zijn. Er moet geen andere weg naar deze percelen zijn.

Om duidelijk te maken wat percelen zijn, maak ik gebruik van de Van Dale. Een perceel is een stuk grond, onroerend goed of gebouw, woonhuis of pand.

Je mag dus enkel een straat in rijden met een geslotenverklaring als je uiteindelijk bij een van de percelen dient te zijn die enkel via deze route te bereiken is.

De politie mag jou vragen naar welk perceel je wilt reizen. Dit zal overigens geen aanhouding zijn, maar een staande houding. Als je geen duidelijk perceel kunt noemen, kan de politie overgaan tot bekeuren of in het ergste geval zelfs aanhouding om er zo achter te komen of je daadwerkelijk naar een van de percelen wilde reizen.
 
Het probleem is ook niet dat er geen circuits in de buurt zijn. Het probleem is alleen dat zij willen dat de overheid maar moet zorgen dat zij hun hobby kunnen bekostigen. Zelf vinden ze het niet waard om €250 te betalen voor een circuitdag, dus moet de overheid maar zorgen dat het voor niks/weinig kan. Op die manier kunnen ze voor zichzelf het aso-gedrag goedpraten, waar ze juist de dijkbewoners van verwijten.

Raar verhaal...

Dat komt omdat de verhouding scheef is. Op straat rijden kost immers niet meer dan het gebruikelijke (benzine, belasting etc.)

Een circuitdagje (met alle beperkingen waar je niet onderuit komt) kost jouw rond de €200 voor in totaal 60 minuten rijden?!! Twee honderd euro - 60 minuten rijden.
Dan nemen wij het risico op een boete wel. Al die keren dat je niet gepakt komt streep je dan af tegen die keer dat je wel gepakt wordt. Scheelt je nog een bak met geld.

Dat is appels met peren vergelijken! De enige overeenkomst die er is, is dat je kan sturen. Voor de rest komt er niets overeen en is het dus geen vergelijkbaar alternatief.

Geef men een vergelijkbaar alternatief en dan is er ook geen discussie.

De overheid is er toch ook voor ons? Zij voorzien toch ook andere doelgroepen van voorzieningen?

Motorrijders vallen hier niet onder? Wij betalen geen belastingen e.d.?
 
Laatst bewerkt:
Dat komt omdat de verhouding scheef is. Op straat rijden kost immers niet meer dan het gebruikelijke (benzine, belasting etc.)

Een circuitdagje (met alle beperkingen waar je niet onderuit komt) kost jouw rond de €200 voor in totaal 60 minuten rijden?!! Twee honderd euro - 60 minuten rijden.
Dan nemen wij het risico op een boete wel. Al die keren dat je niet gepakt komt streep je dan af tegen die keer dat je wel gepakt wordt. Scheelt je nog een bak met geld.

Dat is appels met peren vergelijken! De enige overeenkomst die er is, is dat je kan sturen. Voor de rest komt er niets overeen en is het dus geen vergelijkbaar alternatief.

Geef men een vergelijkbaar alternatief en dan is er ook geen discussie.
Die 200 euro gaan die zeikers dan vergelijken met een boete op straat.
"Als je op straat gepakt wordt dan kan het wel 500 euro of meer kosten!!1." Maar omdat het niet uit hun zak gaat is het makkelijk praten.
Je moet niet alleen kijken naar 200 euro. Je gaat niet naar zo n dagje racen met 3mm profiel op je achterband. Of met je laatste mm remblokken. Tikt zo tegen de 300/400 aan.
 
Laatst bewerkt:
Die 200 euro gaan die zeikers dan vergelijken met een boete op straat.
"Als je op straat gepakt wordt dan kan het wel 500 euro of meer kosten!!1." Maar omdat het niet uit hun zak gaat is het makkelijk praten.
Je moet niet alleen kijken naar 200 euro. Je gaat niet naar zo n dagje racen met 3mm profiel op je achterband. Of met je laatste mm remblokken. Tikt zo tegen de 300/400 aan.

Dat is correct. Dat heb ik een voorgaande post al aangegeven. Ik ben al maanden bezig met voorbereiden vanwege alle kosten.

Het is dan ook geen alternatief vind ik. Het is totaal iets anders. De enige vergelijking die ik zie, is dat je kan sturen.

Dat men over een boete gaat zeuren, is een andere discussie. Als men een vergelijkbaar alternatief heeft is er naar mijn mening geen discussie mogelijk.

Je hebt een alternatief, bevalt die niet, dan heb je pech. Circuitdagen zijn naar mijn mening dus geen alternatief. Niet te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Die 200 euro gaan die zeikers dan vergelijken met een boete op straat.
"Als je op straat gepakt wordt dan kan het wel 500 euro of meer kosten!!1." Maar omdat het niet uit hun zak gaat is het makkelijk praten.
Je moet niet alleen kijken naar 200 euro. Je gaat niet naar zo n dagje racen met 3mm profiel op je achterband. Of met je laatste mm remblokken. Tikt zo tegen de 300/400 aan.
plus dat je na een circuitdagje je remblokken en banden -wat overdreven- alweer half hebt afgeschreven :P

oh en als je op het circuit ben je niet verzekerd, op de Lekdijk wel :+
 
Nog zo iets inderdaad!

Het gaat hier overigens over de Lekdijk maar dit geldt voor meerdere plekken in Nederland. Zelfde situatie.
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik de maatregel niet goed wil praten, is dit natuurlijk wel een maatregel die jullie gedrag veroorzaakt heeft. Het feit blijft dat het niet mag. En als jij besluit daar tegenin te gaan, zal de overheid hier proberen een halt toe te roepen. Gevalletje oorzaak/gevolg lijkt me.

En daarbij hoor ik een hoop geklaag over het feit dat jullie niet betrokken zijn geweest bij de besluitvorming, en dat het allemaal zeikerd zijn enz enz, maar dit is nou niet echt een houding die zorgt voor empathie van de omgeving. Tuurlijk wordt je niet uitgenodigd bij een dergelijk overleg, als iedereen weet dat jullie niks constructiefs op tafel kunnen brengen...
 
Oorzaak \ gevolg ...

Oorzaak is geen alternatief \ gevolg is bekend.

Eindeloze discussie :)
 
Ook ik ben verontwaardigd over dit besluit maar het is echt eigen schuld dikke bult.
Ook hier geld weer wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, het is alleen jammer dat er ook een andere groep (recreatie)rijders hier ook de dupe van zijn.

Dus aan alle rotte appels die dit veroorzaakt hebben, bedankt mannen. :N
 
Christemezielen wat een non-argumenten komen er weer voorbij.

Heb net een Porsche GT3 gekocht en kan en mag niet eens door de woonwijken scheuren. Al die snelheidsbeperkende maatregelen als drempels, 30 km zone en overstekende pauper kids. Het is niet eerlijk!

Ja, nu kan ik natuurlijk naar het sirkwiet gaan, maar weet je wat dat allemaal kost? Totaal niet te vergelijken. Nee, doe mij maar de woonwijken...
 
We WILLEN DIT EN WE WILLEN DAT....OMDAT WE ONZE HOBBY WILLEN KUNNEN UITOEFENEN.....WANT DAT RECHT vinden ze dat ze hebben...en dan maar vergelijken met de cherry picking methode want dan kun je iets kroms gewoon rechtlullen...

Nou dan pakken we er de sportschutters bij..ook hier op het forum zitten die....

Die moeten voor hun hobby:
Bewijs van goed gedrag overleggen
Moeten de wapens volgens regels vervoeren naar de plaats van bestemming
moeten thuis volgens strenge regels hun wapens opslaan
kunnen te kust en te keur door de politie bezocht worden om te checken of alles volgens de regels is, en zorg maar dat het in orde is, anders ben je zwaar de pineut....

Hoor je die mensen roepen dat ze in de polder of in de achtertuin hun HOBBY UIT WILLEN OEFENEN.....
En zouden jullie het accepteren dat je buurman dagelijks met scherp in de tuin staat te hobby-en

Of zouden jullie het prettig vinden dat je zomaar controle van de politie kunt krijgen of je motor nog voldoet aan de eisen waarop hij is toegelaten, of je banden niet versleten zijn, of wat dan ook.....

Als je een hobby wilt beoefenen, moet je de regels volgen, waar je ook bent, en met hoeveel je ook bent...

Dat het niet te handhaven is ( want daar gaat het om) is jullie geluk, maar dan komen er maatregelen...

Mijn pa moest ook ooit bij een alcohol controle uitstappen, en over een rechte lijn lopen, tegenwoordig hebben ze ademanalyse apparaten...
Tijden veranderen, en technieken veranderen mee
MAAR JE MAG GEEN RECHTEN ONTLENEN AAN HET FEIT DAT ZE REGELS NIET KUNNEN HANDHAVEN
 
Waarom zijn de motoren de overlast veroorzakers, en de fietsers niet?

Omdat de motoren geluid maken ;)

Al zouden er elke dag hele groepen wielrenners langsflitsen hoor je er niemand over want de bewoners in de buurt horen dat toch niet...
 
We WILLEN DIT EN WE WILLEN DAT....OMDAT WE ONZE HOBBY WILLEN KUNNEN UITOEFENEN.....WANT DAT RECHT vinden ze dat ze hebben...en dan maar vergelijken met de cherry picking methode want dan kun je iets kroms gewoon rechtlullen...

Nou dan pakken we er de sportschutters bij..ook hier op het forum zitten die....

Ik ga toevallige de 30e naar de schietclub.
€35,- inclusief avondmaal als we weer terug zijn.

Voor dat geld ga ik elke week lekker sturen op Zandvoort! Misschien rijd ik dan geen eens meer op straat en neem ik dat stofzuigergeluid voor lief! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ga toevallige de 30e naar de schietclub.
€35,- inclusief avondmaal als we weer terug zijn.

Voor dat geld ga ik elke week lekker sturen op Zandvoort! Misschien rijd ik dan geen eens meer op straat en neem ik dat stofzuigergeluid voor lief! :]
Vraag even of je daar eventjes met je motor op de baan mag rijden. Met een beetje geluk hoef je niet eens meer te betalen, omdat je een kogel niet kon ontwijken.
Gaaf man zo'n dagje hindernis rijden :] :+
 
De politie mag jou vragen naar welk perceel je wilt reizen. Dit zal overigens geen aanhouding zijn, maar een staande houding. Als je geen duidelijk perceel kunt noemen, kan de politie overgaan tot bekeuren of in het ergste geval zelfs aanhouding om er zo achter te komen of je daadwerkelijk naar een van de percelen wilde reizen.

Onzin. Je bent niet verplicht tot antwoorden.

Gewoon zeggen dat je voldoet aan het onderbord en voor de rest niet antwoorden.
 
Ergens heb ik het idee dat je dit geen goed plan vind

Ik voel mij te groot voor mensen die een ander hun mening niet kunnen accepteren en daardoor op de man moeten spelen voor hun eigen zelfvoldoening.

Die zwaai ik graag uit. :W


Zodra je weer ontopic weet te reageren zal ik kijken of ik mij niet meer te groot voor jou voel.

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik voel mij te groot voor mensen die een ander hun mening niet kunnen accepteren en daardoor op de man moeten spelen voor hun eigen zelfvoldoening.

Die zwaai ik graag uit. :W


Zodra je weer ontopic weet te reageren zal ik kijken of ik mij niet meer te groot voor jou voel.

:W
Ach guttegut, je weet niet eens wat op de man spelen is, anders had je dat verwijt niet richting mij gemaakt.

Voel je vooral verheven. Nu nog even wat echte argumenten te berde brengen en je kan echt meedraaien in de grote mensen wereld :j
 
Gewoon naar de fruitboer, is ook bestemmingsverkeer!
Maar vreemd dat die man uit die video het heeft over dat men naar Vianen rijdt, je rijdt helemaal niet over die kant van de Lekdijk naar Vianen, maar naar Nieuwegein :} _O- :Y
 
Laatst bewerkt:
.....

Als je een hobby wilt beoefenen, moet je de regels volgen, waar je ook bent, en met hoeveel je ook bent...

Dat het niet te handhaven is ( want daar gaat het om) is jullie geluk, maar dan komen er maatregelen...
....

MAAR JE MAG GEEN RECHTEN ONTLENEN AAN HET FEIT DAT ZE REGELS NIET KUNNEN HANDHAVEN

De Hyperbool wordt hier te pas en te onpas toegepast, van wapens tot bootvluchtelingen :')
Die verliest behoorlijk aan kracht zo, alsof met een motor over een dijk rijden hetzelfde is als met een wapen in de tuin schieten :z

Maar dit punt is goed: Regels volgen met een hobby.

Dat het niet te handhaven is en er dan maatregelen volgen..... nah daar gaat het mis.
Het is de taak van de overheid om te handhaven, dan gaan ze maar vaker controleren op dat stukje dijk.

Echt wel wanneer je 5, 6 maal bekeurd bent daar dat je het gaat leren, de ene sneller de andere langzamer maar er komt een punt dat je je op dat stukje weg best wel gaat gedragen.

De overheid leert dus blijkbaar: ik kan niet handhaven dus sluit alles maar af :?

Maar ok we zijn een zeur land aan het worden, wanneer de motoren er niet meer mogen komen en ze niets meer te klagen hebben zullen de wielrijders wel de volgende groep worden en dan de buurman en dan..... zeuren, zeuren zeuren :r

De volgende groep klagers loopt zich al warm, wanneer je daar niet langs kunt zoek je kortste weg om door te kunnen rijden, die bewoners daar gaan zich vanzelf melden :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan